Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Beginmotor, suggesties?

Yamaha FZR 600/1000 zijn ook een mogelijkheid. Betaalbaar, sportief en een onverwoestbaar blok. Mijn FZR 1000 heb ik voor 1450 gekocht en rijdt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Ik stem ook in met de GPZ. die heb je namelijk ook in een 600 hoor! zien er ook nog heel prima uit!

of een honda cbr 600 f2. ik ken nog wel iemand die hem denk ik weg wilt doen!
 
Als beginners motor zou ik ook zeker een Fzr in overweging nemen. Staan er een hoop te koop waaronder ook zeker nette motoren voor een mooie prijs zo rond jou budget. Veel onderdelen op de tweedehands markt en je kan makkelijk zelf sleutelen aan die bikes. Ik zou het zeker in overweging nemen, ben zelf ook begonnen op een Fzr en zijn leuke fietsen!
 
Volgens mij is dit beginners motor topic niet zo anders als andere.
Dus mijn suggestie kijk eens terug daar staan je antwoorden.
 
FZR 600. En anders een tl1000.

Edit: Niet gezien
 
Laatst bewerkt:
Ik stem ook in met de GPZ. die heb je namelijk ook in een 600 hoor! zien er ook nog heel prima uit!

De 600 is wel een compleet andere motor volgens mij!

GPZ is idd een prima motor om mee te beginnen. Heb er eentje voor ww verkeer!
 
Laatst bewerkt:
hoe bedoel je compleet anders? gpz 600 volgens mij.,. maat heeft zo'n dingetje gehad in de handel, best leuke eerste fietsjes hoor!
 






Zeer gelukkig mee en in de prijsklasse €1500-€1900 veel motor voor je geld vind ik.
 
hoe bedoel je compleet anders? gpz 600 volgens mij.,. maat heeft zo'n dingetje gehad in de handel, best leuke eerste fietsjes hoor!

Gpz 500 is anders dan een gpz 600. (alleen het aantal cilinders al) Maar beiden zijn prima start motoren naar mijn mening.
 
ja de een 2 cilinder 500 en de ander 4 cilinder 600. zo was het toch? maar dat is toch het enige verschil? voor de rest qua rijeigenschappen ( op het accellereren na dan ) is het toch hetzelfde?
 
2 cilinders hebben direct koppel in lage toeren, bokt stoot en trilt iets meer als een 4 cilinder. Een 4 cilinder moet je in toeren houden als je eens lekker wil door rijden. Daarnaast gaat alles net ff wat soepelder met een 4 cilinder (mijn beleving). Een 500cc 2 cilinder kun je niet echt vergelijken met een 600cc 4 cilinder. Top van die 2 fietsen liggen ook redelijk ver uit elkaar.
 
Fzr 600 is ook een fijne beginnersfiets. Stuurt fijn en is goedkoop in aanschaf. Zijn 2de hands ook een hoop onderdelen voor te krijgen
 
Ik denk eigenlijk dat ook het frame etc. anders is. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

maar ik zou lekker voor een FZR gaan. Vind ze ook net wat sportiever ogen invergelijking met een gpz eigenlijk.


 
Heb je gelijk in.. ik wist dat de 500 en 600 dat verschil hadden, doelde meer op het uiterlijk rijeigenschappen behalve de motor.. maar dan had ik dat er bij moeten vermelden!


supermooie fiets man! ogen idd iets sportiever!
 
ik weet of er nog een gpz bij een maatje van me thuis staat.. die heeft er toen een gekocht voor de handel maar ik weet niet of die hem compleet verkocht of voor onderdelene.. ik zie ze ook niet veel.
 
Waar zijn die dingen eigenlijk gebleven? Tot een paar jaar terug zag je er nog flink wat!

Gpz'ts? worden ook ouder hé, en zolang het nog geen echte klassieker is of iemand ze bijzonder gaat vinden zullen ze alleen maar meer op de sloop terecht komen
 

effe doorsparen en een srad kopen
 
Gpz'ts? worden ook ouder hé, en zolang het nog geen echte klassieker is of iemand ze bijzonder gaat vinden zullen ze alleen maar meer op de sloop terecht komen
jup.. helaas wel, want zijn echt nog wel leuke fietsjes voor het geld hoor!

kijk er zijn zat mooiere maar helemaal voor de beginner of de man met low budget is het een mooie fiets! ik heb er ook nog 1 overwogen om te kopen destijds.
 
Gpz'ts? worden ook ouder hé, en zolang het nog geen echte klassieker is of iemand ze bijzonder gaat vinden zullen ze alleen maar meer op de sloop terecht komen

FZR bedoelde ik.

GPZ is tot 2003 verkocht, dus die zie je nog wel genoeg!