Beginnen met motorrijden

JHW

MF veteraan
19 sep 2015
1.242
1.546
Goedenacht,

Na vrijdag geslaagd te zijn voor het rijexamen A, mag ik mij bijna motorrijder noemen! :]

Ook heb ik gisteren gekeken bij een leuke Suzuki Bandit 600N uit 2000. Die ga ik waarschijnlijk ook kopen als de proefrit bevalt. Goed, straks heb ik een rijbewijs en een motor, maar wat dan?

We gaan de winter in en daar lees je van alles over. Sommigen rijden gewoon door, anderen zetten hun motor in een volledig geconditioneerde stalling. Helaas heb ik geen garage of schuur waar de motor in past, dus waarschijnlijk komt hij onder de gallerij van mijn flat te staan. Daar staat hij redelijk uit de regen, maar het blijft wel buiten. Mijn scootertje staat echter ook altijd buiten en die blijft het gewoon doen. Waarom heeft een motor dan schijnbaar extra aandacht nodig? Wellicht is een selfstorage nog een oplossing?

En dan onderhoud aan de motor. Kleine dingen kan je zelf doen, zoals het smeren van de ketting. Om de hoeveel kilometer moet dat? En zijn er nog meer van dat soort dingen die je makkelijk zelf kan doen om de levensduur van de motor verlengen?

Misschien open deuren voor de doorgewinterde rijder, maar ik merk dat ik echt nog wel het een en ander moet bijleren... :+ Ik ben benieuwd naar jullie tips en trics!
 
Zijn geen open deuren hoor. Iedereen begint een keer...

Beginnen bij het begin: gefeliciteerd met je rijbewijs en heel veel plezier komende jaren.

In de winter Door rijden kan ik echter niet aanraden als je net begint. Er zijn lui die vinden dat je in de winter meteen goed leert rijden maar ik zou eerst zien dat je je zeker voelt op deze motor. Dus komen we uit bij stalling.
Ik weet niet zoveel van scooters maar een motor kan inderdaad niet te lang stil staan in vochtige omgevingen. Ten eerste ontstaat er roestvorming. Daarnaast vervuilt de benzine wat vervolgens verschillende motor onderdelen verstopt op aantast ( op te lossen met benzine stabilisator). Ook gaat je accu eraan als hij lang,ongebruikt, stil staat. Je kan dit het best voorkomen Door ergens stalling te zoeken. Er zijn enkele aanbiedingen van garages te vinden waar ze voor 100 - 150 euro je motor ophalen, basisonderhoud doen,verder nalopen (in hoop dat je het daar last repareren) en meteen stallen tot komend voorjaar. Misschien een idee om in jouw omgeving eens te horen.

Qua onderhoud kan ik niet echt een aantal kilometers plakken op je ketting. Ligt volgens mij aan hoop factoren. Je ketting dient altijd vettig te zijn en dit valt dus op het oog/gevoel te controleren. Zelf sluit ik hem iedere week in bij vrijwel dagelijks gebruik. Ander onderhoud dat je kan doen is de motorolie en olie filter vervangen, misschien remblokken, luchtfilter, ketting vervangen en verder weet ik niet hoe handig je bent. Slim is om het Haynes werkplaatsboek te kopen bij je motor. Staat al het onderhoud (makkelijk tot zeer professioneel)helder in uitgelegd.

Tot slot mooi overzicht:
Winteropslag
 
Als je pas na de winter wil gaan rijden dan kun je misschien afspreken dat je de motor dan pas afneemt,
 
*O* Van harte gefeliciteerd met het halen van je pasje en misschien je bandit.
Nou ben je al bijna twee maand geregistreerd op dit forum en heb je twaalf uur naar je scherm zitten staren.
In die twaalf uur heb je twintig reacties geplaatst. In de overige tijd had je je vragen allang beantwoord kunnen zien doormiddel van gebruik van de zoekfuctie. Maar waarschijnlijk heb je je ergens door laten afleiden. :o :+

Wat je moet doen zodra je je pasje pasje en je motor hebt?
Als het weer het toelaat zou je kunnen gaan rijden mits je je andere spullen voor mekaar hebt natuurlijk.
Kijk naar andere motorrijders en jezelf en maak dat verschil zo klein mogelijk. Hebben zij handschoenen aan? Hebben ze een helm op? Hebben ze een beschermend pak aan? En vergeet niet zo af en toe te tanken. Sluit een verzekering af en betaal belasting!
Alles voor elkaar, rijden maar! :Y

Een motor heeft net zoveel onderhoud nodig als een scooter, dat jij je spullen schijnbaar niet onderhoud lijkt het erop dat je meer geluk dan wijsheid hebt of je koopt met korte intervallen nieuwe scooters, dat an ook.
Met een goede dichte, ademende hoes kom je al een heel eind maar als je spullen je lief zijn en je wil er langer mee doen en dat het het ook blijft doen ben je er niet met een hoes alleen.
Je kunt ook kijken of er opslagruimte te huren is bij jou in de buurt.

Qua onderhoud je ketting smeren, afhankelijk van de weersomstandigheden elke 300km ofzo. Maar je kunt ook een smeersysteem overwegen. Daarvoor zou je eens de zoekfunctie moeten gebruiken.

Verdwaal eens in de krochten van het forum en zoek met de zoekfunctie naar oude topics. Daar staat echt terrabites aan onschatbaar waardevolle informatie in.

Succes en rijd en smeer blij!! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat je snel wilt beginnen met rijden. Tijdens de winter rijden kan best leuk zijn. Het is ook vaak lekker weer. Met goede kleding is er weinig aan de hand.

Je hebt wel te maken met pekel. Om roestvorming tegen te gaan kun je je motor behandelen met een anti-corrosie middel. Je ketting regelmatig smeren (en na het rijden in de regen). Voor het parkeren onder een galerij kun je een hoes gebruiken. Zo'n hoes helpt tegen vocht en vuil. Wel eerst je motor op laten drogen voordat je de hoes er overheen doet.
 
Ik kan me voorstellen dat je snel wilt beginnen met rijden. Tijdens de winter rijden kan best leuk zijn. Het is ook vaak lekker weer. Met goede kleding is er weinig aan de hand.

Je hebt wel te maken met pekel. Om roestvorming tegen te gaan kun je je motor behandelen met een anti-corrosie middel. Je ketting regelmatig smeren (en na het rijden in de regen). Voor het parkeren onder een galerij kun je een hoes gebruiken. Zo'n hoes helpt tegen vocht en vuil. Wel eerst je motor op laten drogen voordat je de hoes er overheen doet.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik rijd ook regelmatig in de winter en heb zelfs gelest en afgereden in de winter. Eerste keer afrijden werd afgelast omdat er sneeuw lag :')

Als het glad is of kan worden rijd ik echter niet en pekel is ook niet lekker voor je motor dus na het rijden goed afspuiten.

Het nadeel van de motor buiten onder een zeiltje stallen is dat de boel kan gaan roesten.
Zeker als je 'm afspuit en wegzet zal hij niet bepaald snel drogen dus als je de kans hebt voor een stalling zou ik dat doen.
 
Hier sluit ik mij bij aan. Ik rijd ook regelmatig in de winter en heb zelfs gelest en afgereden in de winter. Eerste keer afrijden werd afgelast omdat er sneeuw lag :')

Als het glad is of kan worden rijd ik echter niet en pekel is ook niet lekker voor je motor dus na het rijden goed afspuiten.

Het nadeel van de motor buiten onder een zeiltje stallen is dat de boel kan gaan roesten.
Zeker als je 'm afspuit en wegzet zal hij niet bepaald snel drogen dus als je de kans hebt voor een stalling zou ik dat doen.

Ik zie ook niet in waarom rijden in de winter nou zoveel anders is dan rijden in de zomer. Natuurlijk is het kouder, maar daar kan je je op kleden. Vochtige wegen, bladeren of andere troep op de weg zijn dingen waar je als motorrijder buiten de winter net zo goed op moet letten. Sneeuw en ijs is een ander verhaal, maar zeg nou zelf, hoeveel dagen per jaar hebben we hier nou echt winter? Ik rij gewoon door in de winter, en bij omstandigheden dat rijden echt niet meer verantwoord pak ik de auto. Als ik naar de afgelopen jaren kijk dan zijn die dagen elke winter meestal op één hand te tellen.

Als je niet wil rijden, of je wil je motor niet blootstellen aan pekel dan kan dat ik dat best begrijpen, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. Maar beginners afraden om in de winter te rijden? Ik zou niet weten waarom.

Mocht je blijven doorrijden, zorg dan dat je de motor tegen pekel beschermt, genoeg tips hier op het forum als je de zoekfunctie even gebruikt. Stal je de motor onder een hoes, neem dan een goede ademende hoes. Die kosten een paar tientjes, maar zorgen voor vochtregulatie. Die plastic hoezen verstikken alles en het eventuele vocht wat onder de hoes komt kan niet meer weg.

Als je echt niet wil doorrijden en de motor een paar maanden gaat stilzetten dan zou ik persoonlijk toch zoeken naar een stalling. Misschien heb je kennissen of familieleden met een schuur, garage of andere geschikte ruimte. Mocht dat niet lukken dan kan je bij grote motorzaken of selfstorage voor een motor vaak wel terecht voor rond de 30 euro per maand. Kost wel wat, maar met 4 maanden ben je al een heel eind en staat de motor beter en veiliger dan onder een galerij.
 
Wat het dan ook wel weer lastig maakt, is dat je niet kan rijden op een mooie winterdag als de brommer op stal staat. Met mijn scooter reed ik ook altijd door, ook bij -5, bij sneeuw en zelfs ijzel... :')

Met de motor zal ik dat wat minder snel doen, maar om hem nu 3 maanden achter slot en grendel te zetten... Stilstand is ook achteruitgang heb ik geleerd. Scheelt dat nog, als je een paar keer per maand een half uurtje gaat rijden?
 
Met de motor zal ik dat wat minder snel doen, maar om hem nu 3 maanden achter slot en grendel te zetten... Stilstand is ook achteruitgang heb ik geleerd. Scheelt dat nog, als je een paar keer per maand een half uurtje gaat rijden?


Helaas wordt er vaak nogal moeilijk gedaan over wel of geen winterstop. Een motor gaat echt niet stuk van een paar maanden stilstaan. De meeste tips die je leest zijn belangrijk als je de motor echt lang gaat weg zetten, met lang bedoel ik meer dan een half jaar. Een paar maanden kan een motor echt wel stilstaan, ook zonder uitgebreide voorbereidingen. Als je maar zorgt dat hij droog en pekelvrij is voordat je hem wegzet. Eventueel zo'n brandstoftoevoeging. Een goeie accu kan ook best een paar maandjes zonder lader staan, mits je geen alarm of iets dergelijks hebt. Als de accu wat ouder is heeft hij wat meer onderhoud nodig, maar ook dat valt allemaal wel mee. Met mijn vorige motor reed ik in de winter niet door, en daar deed ik nooit iets aan. Hij stond wel schoon en droog binnen, maar verder niks. Accu er gewoon in, zonder lader. Na 4 maanden gewoon starten en lopen.

Ook doorrijden in de winter is helemaal niet slecht. Er zijn prima middelen om hem te beschermen tegen pekel, zou ik ook wel doen als je hem een beetje netjes wil houden. Paar keer per maand rijden kan, als je maar zorgt dat je hem goed warm rijdt. Zeker niet alleen even starten en stationair laten draaien, want dat is wel slecht! Nadeel is wel dat als er gestrooid is je dit wel op de motor krijgt, ook als het droog is en het in de eerste instantie schoon lijkt. Regelmatig afspoelen is dan wel aan te raden. Zeker als de motor buiten staat, want pekel trekt altijd vocht aan.
 
Misschien open deuren voor de doorgewinterde rijder, maar ik merk dat ik echt nog wel het een en ander moet bijleren... :+ Ik ben benieuwd naar jullie tips en trics!

Zoals eerder door iemand genoemd, je hebt je al een poos kunnen oriënteren op internet.
Maar als je al bij een motorzaak geweest bent voor je Bandit, had je daar ook navraag kunnen doen. Als ze je graag je motor verkopen zijn ze wel bereid om een newbie tips te geven.
Verder had je hier bij wintertips/onderhoud/afdekhoezen al kunnen inlezen.

https://www.google.nl/#q=motorrijden+winter+tips

Maar korte tips, koop een goede afdekhoes met ventilatiemogelijkheden en een versterkte lus voor een slot.
Onderhoud aan je motor kun je echt wel terugvinden. Zeker mbt. je ketting. In het kort, cardan of een riem heeft navent geen onderhoud nodig. Een ketting olie/vet/spray je in na elke 500 km (na een rit, dan is je ketting nog warm en kan het vet in alle hoekje druipen). Voor instructie lees de bijsluiter. Een automatisch systeem is ook mogelijk, maar kostbaarder.
Zelf ben ik voorstander van Motorex, maar er zijn andere middelen bij bv. Motozoom.
Zorg voor een acculader, kan dat thuis niet kun je voor een tarief je motor stallen bij de motorzaak.
Kleding, laat je goed voorlichten bij diverse winkeliers. Rev't it heeft goede betaalbare jassen, maar ook Difi (huismerk van Motoport). Koop goede handschoenen (vaak meerdere, winterhandschoenen met 2+2 vingers. Blijft nl. warmer dan losse vingers).
Verwarmde handschoenen kan ook, is jouw keuze maar kostbaar.
Kies voor thermo-ondergoed, eventueel met Windstopper (winddichte laag), verwarmde vesten zijn mogelijk maar ook hier weer kostbaar.
Kies een Buffy of nekcolletje.
Goede hoge waterdichte motorlaarzen.

PS afspoelen van je motor met pekel doe je met veel en koud water (geen WARM water, dit helpt het corroderen). Motor goed inspuiten met een beschermspray/vaseline (evt. aanwezige spaaknippels ook goed invetten).

Succes
 
Laatst bewerkt:
het is eigenlijk net als met rijbewijs B: je hebt dan wel je rijbewijs en je hebt laten zien dat je het voertuig onder controle kan houden, maar dat wil nog niet zeggen dat je rijervaring hebt. dat zal je pas na behalen van je rijbewijs krijgen. en dat gaat waarschijnlijk met vallen en opstaan (en ja, soms letterlijk). het is daarom misschien verstandig om met een niet al te nieuwe motor te beginnen en daar je eerste kilometers mee te rijden tot je wat meer ervaring hebt, of tegen een leuke(re) motor aanloopt. ikzelf ben begonnen met een ouwe Kawasaki GPZ500s (1992), die na een maand opgevolgd werd door een (zo mogelijk nog oudere) Honda SilverWing (500cc V-twin uit 1982). tot ik afgelopen zomer een motor tegen het lijf liep waar mijn collega's zeer goede ervaringen mee hadden: de Honda Pan European 1100 V4. met een ton in 25 jaar is die net ingereden. ze kunnen zonder veel morren 2,5 ton aan. wel wat aanloop/achterstallig onderhoud, maar daar was verrekend in de prijs.
 
Volgens mij is een Bandit 600 ook wel een ding waar je rustig op kan beginnen.
 
Gewoon rijden! Onderspuiten in anti-corrosie middel en gaan :] Je hoeft natuurlijk niet meteen elke dag naar je werk te rijden op je Bandit, dus een ritje zo nu en dan wanneer je zin hebt :)
 
Volgens mij is een Bandit 600 ook wel een ding waar je rustig op kan beginnen.

+1


Enne: Proficiat met het pasje.

Adviezen hierboven leven, en dan ASAP gaan rijden.
Lekker ervaring opdoen. Laat je niet opjutten, maar begin gewoon met Genieten.

Goed aankleden. Handvatverwarming of electrieke handschoenen...

Beter niet bij Mist of Gladheid rijden.
Verder: slecht weer bestaat niet, hoogstens inadequate kleding.

Als je in de winter begint, dan ben je straks nergens meer bang voor...
 
Gefeliciteerd; houd het rubber boven!
Doorrijden is heel persoonlijk. Zolang er geen sneeuw of ijzel ligt, is er geen enkel probleem. Alleen mist is vervelend; je bent slecht zichtbaar en je hebt slecht zicht, omdat die kleine druppeltjes niet van je vizier waaien. Persoonlijk ben ik een mooi-weerrijder geworden, na een winter lessen, maar dat is puur persoonlijke voorkeur. Mijn motor staat nu dus aan de acculader. Maar met goede kleding en verwarmde handschoenen kan je in principe gewoon doorrijden.
Koop een motor met middenbok, dan is kettingvetten in een minuut gepiept. Ik vet elke 2-3 tankbeurten. Als het regent, moet je vaker vetten.
Als je motor droog staat, zou ik er geen hoes over doen. Zorgt alleen maar dat hij langzamer droogt na een regenrit.
Enne, zorg wel voor een goed extra slot, als je motor onderaan de flat staat!
 
Na vrijdag geslaagd te zijn voor het rijexamen A, mag ik mij bijna motorrijder noemen! :]

*O* en welkom!

Ook heb ik gisteren gekeken bij een leuke Suzuki Bandit 600N uit 2000. Die ga ik waarschijnlijk ook kopen als de proefrit bevalt. Goed, straks heb ik een rijbewijs en een motor, maar wat dan?

Lekker :] !

We gaan de winter in en daar lees je van alles over. Sommigen rijden gewoon door, anderen zetten hun motor in een volledig geconditioneerde stalling. Helaas heb ik geen garage of schuur waar de motor in past, dus waarschijnlijk komt hij onder de gallerij van mijn flat te staan. Daar staat hij redelijk uit de regen, maar het blijft wel buiten. Mijn scootertje staat echter ook altijd buiten en die blijft het gewoon doen. Waarom heeft een motor dan schijnbaar extra aandacht nodig? Wellicht is een selfstorage nog een oplossing?

Och... Als je maar niet door de pekel rijdt (want dan kan de motor wel wat extra aandacht gebruiken, maar ook dat is best te doen, of je neemt een pekelbrikkie erbij) valt 't in NL allemaal wel mee, zeker als 'ie droog staat. Diefstalpreventie lijkt me dan eigenlijk een hogere prio, in alle eerlijkheid. Regelmatig checken voor roestplekjes en het laaghangend fruit qua onderhoud plukken (ketting, banden).


En dan onderhoud aan de motor. Kleine dingen kan je zelf doen, zoals het smeren van de ketting. Om de hoeveel kilometer moet dat? En zijn er nog meer van dat soort dingen die je makkelijk zelf kan doen om de levensduur van de motor verlengen?

Als je een middenbok hebt: regelmatig (ik doe zo 1x per week, twee weken, maar ik rijd toch zo'n 30-100 km per dag) even opzetten en je banden nalopen op glassplinters, grindkorrels en andere ongein. Neem zo'n klein bandenspanningmeterdingetje en check meteen de spanning. Je kunt 't ook doen bij de pomp natuurlijk. Die minuut die dat kost haal je er zo hard uit vergeleken bij bandenslijtage/lekke banden...

Over het algemeen: BRAVOK! Als je er een routine van maakt kun je eigenlijk alles in letterlijk minder dan een minuut doen, voordat en terwijl je al opstapt. Check al je verlichting (remlicht en richtingaanwijzers ook!), rare speling in je stuur, je rem- en motoroliepeil, je remkracht (falende remmen kom je liever in de eerste twee meter achter dan pas bij 't eerste rode stoplicht!), claxon, kettingspanning, je banden (niet toevallig plat?), en tot slot of er geen verdachte (plas) vloeistof onder je motor ligt. Echt een kwestie van seconden als je een vast riedeltje hebt, en ook die haal je er zo hard uit als je daardoor een keer op tijd iets merkt.

Verder gewoon netjes regelmatig voor een klein beurtje gaan. Beter te vaak dan te weinig. Niet besparen op klein grut/laaghangend fruit (remblokken, olie), véél beter te vroeg dan te laat vervangen.

Qua accu: als je 'm langer stil laat staan, accu eruit. Is ook minder dan een minuut werk als je even oefent. Scheelt ook een hoop diefstalrisico! Paar tientjes investeren in een optimate kan ook de levensduur flink verlengen.


Misschien open deuren voor de doorgewinterde rijder, maar ik merk dat ik echt nog wel het een en ander moet bijleren... :+ Ik ben benieuwd naar jullie tips en trics!

Je hebt zo'n beetje 0 km solo rijervaring, dus ja, je staat helemaal aan het begin. Rijden op een scooter is toch echt wat anders. Het lijkt er wel wat op, maar de hoeveelheid kracht die je op een motor hebt is echt een ander verhaal. Veel succes, en ik zeg: gewoon lekker de winter doorknallen, zeker als je dat op de scooter ook deed.

Geniet ervan! *O* :]
 
Laatst bewerkt:
En dan onderhoud aan de motor. Kleine dingen kan je zelf doen, zoals het smeren van de ketting. Om de hoeveel kilometer moet dat? En zijn er nog meer van dat soort dingen die je makkelijk zelf kan doen om de levensduur van de motor verlengen?

Richtlijn is ongeveer elke 500km, maar ik doe het meestal vaker. Als ik een ritje van zo'n 300km heb gemaakt smeer ik hem meestal al. Je kunt het ook zien aan je ketting, als de rollen nog dof van kleur zijn dan kan het nog, maar als ze gaan glimmen dan moet je smeren. Smeer bij voorkeur altijd direct na het rijden, dan is de ketting nog warm en kruipt het vet makkelijker tussen de schakels. In ieder geval niet direct voor het rijden, want dan vliegt het er zo weer af.

En let ook op, bij rijden in regen of nat wegdek moet je veel vaker smeren, bij flink veel water is 100km of nog minder soms al genoeg. Hij zal niet meteen verrot zijn als je zonder vet rijdt, maar hoe beter je hem bijhoudt hoe langer hij meegaat natuurlijk.
 
Richtlijn is ongeveer elke 500km, maar ik doe het meestal vaker. Als ik een ritje van zo'n 300km heb gemaakt smeer ik hem meestal al. Je kunt het ook zien aan je ketting, als de rollen nog dof van kleur zijn dan kan het nog, maar als ze gaan glimmen dan moet je smeren. Smeer bij voorkeur altijd direct na het rijden, dan is de ketting nog warm en kruipt het vet makkelijker tussen de schakels. In ieder geval niet direct voor het rijden, want dan vliegt het er zo weer af.

En let ook op, bij rijden in regen of nat wegdek moet je veel vaker smeren, bij flink veel water is 100km of nog minder soms al genoeg. Hij zal niet meteen verrot zijn als je zonder vet rijdt, maar hoe beter je hem bijhoudt hoe langer hij meegaat natuurlijk.
Fout, je ketting wordt niet echt warm.
De enige reden waarom je het best na een rit doet ipv er net voor is omdat de oplosmiddelen moeten verdampen.
 
Goede avond JHV,

Hier tip van ook een beginner :-), heb mijn kaartje sinds 1 oktober en ben direct op mijn triple gesprongen om sindsdien elke dag minimaal 150 km ter rijden. Donker, regen, kou, snelwegen, buitenwegen, door steden en dorpen. Meters maken en lol hebben!!!!
Hou alleen met het allerbelangrijkste rekening: niemand denkt, ziet of houdt rekening met je!!! Als je hier rekening mee houdt, voorkom je al heel veel. Ben er achter gekomen dat als ik op die manier rij ik veel problemen voorkom. Heb 20 jaar rijervaring in de auto en vrachtauto maar ik ben echt geschrokken van het feit hoe slecht er met motorrijders de weg wordt gedeeld.

Ben voorzichtig maar niet te!! Onthou dat je kwetsbaar bent!!

Have fun!!
 
Laatst bewerkt:
Goede avond JHV,

Hier tip van ook een beginner :-), heb mijn kaartje sinds 1 oktober en ben direct op mijn triple gesprongen om sindsdien elke dag minimaal 150 km ter rijden. Donker, regen, kou, snelwegen, buitenwegen, door steden en dorpen. Meters maken en lol hebben!!!!
Hou alleen met het allerbelangrijkste rekening: niemand denkt, ziet of houdt rekening met je!!! Als je hier rekening mee houdt, voorkom je al heel veel. Ben er achter gekomen dat als ik op die manier rij ik veel problemen voorkom. Heb 20 jaar rijervaring in de auto en vrachtauto maar ik ben echt geschrokken van het feit hoe slecht er met motorrijders de weg wordt gedeeld.

Ben voorzichtig maar niet te!! Onthou dat je kwetsbaar bent!!

Have fun!!


Wat PACO zegt, gewoon lekker gaan rijden, zolang jij niet het gevoel hebt dat het te koud is of te glad dan gewoon proberen.

Ik heb zelf ook altijd weliswaar met de scooter (honda zoomer) doorgereden en mijn ritjes met de motor gemaakt in de winter, zolang er geen sneeuw en ijzel ligt kan het makkelijk vind ik.

Zelfs met sneeuw vond ik het op de brommer nog wel leuk en spannend (lage brommer, laag zwaartepunt, voetjes aan de grond en veel minder vermogen ;) ) Met de motor zou ik dit echter niet aandurven..

Nu met leaseauto erbij is de noodzaak om de motor te gebruiken in de winter niet meer aanwezig dus gebruik ik hem zelf ook niet meer voor dagelijkse ritten, maar als het mooi winterweer is en het kriebelt dan haal ik hem nog wel even van stal hoor :]

Succes en vooral veel plezier de komende tijd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan