JHW
MF veteraan
- 19 sep 2015
- 1.242
- 1.546
Goedenacht,
Na vrijdag geslaagd te zijn voor het rijexamen A, mag ik mij bijna motorrijder noemen!
Ook heb ik gisteren gekeken bij een leuke Suzuki Bandit 600N uit 2000. Die ga ik waarschijnlijk ook kopen als de proefrit bevalt. Goed, straks heb ik een rijbewijs en een motor, maar wat dan?
We gaan de winter in en daar lees je van alles over. Sommigen rijden gewoon door, anderen zetten hun motor in een volledig geconditioneerde stalling. Helaas heb ik geen garage of schuur waar de motor in past, dus waarschijnlijk komt hij onder de gallerij van mijn flat te staan. Daar staat hij redelijk uit de regen, maar het blijft wel buiten. Mijn scootertje staat echter ook altijd buiten en die blijft het gewoon doen. Waarom heeft een motor dan schijnbaar extra aandacht nodig? Wellicht is een selfstorage nog een oplossing?
En dan onderhoud aan de motor. Kleine dingen kan je zelf doen, zoals het smeren van de ketting. Om de hoeveel kilometer moet dat? En zijn er nog meer van dat soort dingen die je makkelijk zelf kan doen om de levensduur van de motor verlengen?
Misschien open deuren voor de doorgewinterde rijder, maar ik merk dat ik echt nog wel het een en ander moet bijleren... Ik ben benieuwd naar jullie tips en trics!
Na vrijdag geslaagd te zijn voor het rijexamen A, mag ik mij bijna motorrijder noemen!
Ook heb ik gisteren gekeken bij een leuke Suzuki Bandit 600N uit 2000. Die ga ik waarschijnlijk ook kopen als de proefrit bevalt. Goed, straks heb ik een rijbewijs en een motor, maar wat dan?
We gaan de winter in en daar lees je van alles over. Sommigen rijden gewoon door, anderen zetten hun motor in een volledig geconditioneerde stalling. Helaas heb ik geen garage of schuur waar de motor in past, dus waarschijnlijk komt hij onder de gallerij van mijn flat te staan. Daar staat hij redelijk uit de regen, maar het blijft wel buiten. Mijn scootertje staat echter ook altijd buiten en die blijft het gewoon doen. Waarom heeft een motor dan schijnbaar extra aandacht nodig? Wellicht is een selfstorage nog een oplossing?
En dan onderhoud aan de motor. Kleine dingen kan je zelf doen, zoals het smeren van de ketting. Om de hoeveel kilometer moet dat? En zijn er nog meer van dat soort dingen die je makkelijk zelf kan doen om de levensduur van de motor verlengen?
Misschien open deuren voor de doorgewinterde rijder, maar ik merk dat ik echt nog wel het een en ander moet bijleren... Ik ben benieuwd naar jullie tips en trics!