Bekeuring van 49km

Dus heb je de keuze tussen: nog 1 maandje lekker scheuren (dan volgt prent no2) en dan 6 maanden treintje of een jaartje rustig aan doen..... Pfff zeer moeilijke keuze denk ik als ik lees hoe jij rijdt. :X Advies: Probeer er eens rustig (en niet met de snelheid zoals jij rijdt) over na te denken welke keuze je gaat maken.
 
ik heb het rustig gehouden dit jaar en bijna 8000km weggeknald zonder echte noemenswaardige bekeuringen.
Rij veel voor mn werk door Amsterdam en daar loop ik af toe wel tegen de lamp.
wat een kutstad voor de auto..
Alleen vorig jaar een dikke gehad van 40 km te hard met mn RSV Mille (langer dan 1 jaar geleden) en verder wat kleine dingentjes tussen door.
deze prent komt op naam van mn moeder met kanttekening dat ik me voortaan wat beter gedraag. dus minder openbare weg rijden en meer circuitdagen.
als ik met de jongens ga rijden ontaard het toch altijd in het zelfde.. gassen en gekdoen oftewel: de zondagochtendfrustratieritjes..
 
ik heb het rustig gehouden dit jaar en bijna 8000km weggeknald zonder echte noemenswaardige bekeuringen.
Rij veel voor mn werk door Amsterdam en daar loop ik af toe wel tegen de lamp.
wat een kutstad voor de auto..
Alleen vorig jaar een dikke gehad van 40 km te hard met mn RSV Mille (langer dan 1 jaar geleden) en verder wat kleine dingentjes tussen door.
deze prent komt op naam van mn moeder met kanttekening dat ik me voortaan wat beter gedraag. dus minder openbare weg rijden en meer circuitdagen.
als ik met de jongens ga rijden ontaard het toch altijd in het zelfde.. gassen en gekdoen oftewel: de zondagochtendfrustratieritjes..

Volgens mij snap je er niet erg veel van. Ga een poging doen om je wat wijsheid bij te brengen.

Verhaal is ongeveer als volgt.

"Eind juli 2006 kwam ik terugkomend van mijn werk hier bij uit:

Een 19-jarige inwoner van Bavel is maandagmiddag om het leven gekomen bij een eenzijdig verkeersongeval in zijn woonplaats. De man reed rond 16.45 uur in een auto (van zijn ouders die opvakantie waren) over de Gilzeweg in de richting van Bavel. Door nog onbekende oorzaak raakte hij van de weg en botste frontaal tegen een boom rechts van de weg. De automobilist was op slag dood. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval. Ten behoeve van het onderzoek is de weg enige tijd afgesloten geweest.

Plaatje erbij zegt iets over de snelheid waarmee e.e.a. gepaard is gegaan.

ac31072006-4.jpg


Geschatte snelheid door de politie: meer dan 120km/h op een weg waar 80 is toegestaan. Was voor mij als EHBO-er mijn zoveelste dodelijk verongelukte verkeersslachtoffer."

Denk na waar je mee bezig bent. Je denkt er veel te luchthartig over en zeurt alleen over de juridische consequenties van je daad. De wijze waarop je reageert toont mij in elk geval dat je er in termen van je gedrag helaas zeer weinig van leert!
'(
 
Volgens mij snap je er niet erg veel van. Ga een poging doen om je wat wijsheid bij te brengen.

Verhaal is ongeveer als volgt.

"Eind juli 2006 kwam ik terugkomend van mijn werk hier bij uit:Plaatje erbij zegt iets over de snelheid waarmee e.e.a. gepaard is gegaan.

(Afbeelding)

Geschatte snelheid door de politie: meer dan 120km/h op een weg waar 80 is toegestaan. Was voor mij als EHBO-er mijn zoveelste dodelijk verongelukte verkeersslachtoffer."

Denk na waar je mee bezig bent. Je denkt er veel te luchthartig over en zeurt alleen over de juridische consequenties van je daad. De wijze waarop je reageert toont mij in elk geval dat je er in termen van je gedrag helaas zeer weinig van leert!
'(


tja dan kunnen ze net zogoed de auto's en motoren begrenzen op 120 en koppel en pk's omlaag brengen zodat je ook niet snel meer op topsnelheid bent.
 
Ach 120 waar je 80 mag, lees net op nu dat ze een kerel - beginnend motorrijder- gepakt hebben met 188 waar je 80 mag, dus t valt nogal mee. *O*
 
tja dan kunnen ze net zogoed de auto's en motoren begrenzen op 120 en koppel en pk's omlaag brengen zodat je ook niet snel meer op topsnelheid bent.

Dat hoeft niet, als mensen maar wel deze zaken met verstand gebruiken.
Probleem is dat enigen juist dat verstand ontberen.

Gisteravond een (jonge) motorrijder mogen uitleggen waarom het in godsnaam mogelijk is dat je jezelf op een droge weg in een verder schone bochtje je jezelf toch onderuit kan sturen zonder dat je daarbij nu extreem hard rijdt. Heeft iets te maken met het gebruikte wegdekmateriaal dat stoef en schoon oogt, maar het zeker niet is. Bocht ligt vlak na een stoplicht waarbij je zelfs bij zeer licht uitaccelereren van een altijd een stuk kruist waar de bitumen uit het asfaltis gereden: dat is dus superglad. Deze bocht is daar er trouwens berucht om. Wist dat dus niet.

Vervolgens krijg je te horen hoe hard ie allemaal in de Ardennen heeft rondgescheurt tijdens zijn vakantie; waarschijnlijk met net kennis.
 
gangetje van nix natuurlijk...

Even relativeren: als ze me voor al die keren dat ik te hard reed gepakt hadden had ik 100x levenslang gekregen en na afloop TBS met Volkert v.d.G (of Samir A net wat je wil)

Ach, even relativeren, 1 auto of boom is genoeg :z :z
 
Je voorlopig ff gedragen en onder die 30 te snel blijven of kiezen voor de risico's van het vak.

As simple as it is.

Goede opmerking hierboven, waar ik het mee eens ben. Op het moment dat de bekeuring uitgeschreven wordt snap ik dat iemand onder een bekeuring uit wil komen. Maar dat er naderhand (en zeker na geflitst worden) nog vanalles gezocht wordt, zoals overschrijvingen van naam o.i.d., vind ik best zielig. De regels overtreden kan op momenten leuk zijn, maar ben dan ook wel zo stoer om, op het moment van staande houden, de bekeuring te accepteren. In ieder geval niet naderhand nog gaan zoeken naar mogelijkheden.
En voor degene die zich erg aangesproken voelen, ik rijd ook wel eens te hard. Maar ik houd er wel rekening mee waar/wanneer ik dit doe.
 
Hm..... volgens mij zeurt TS niet. Hij zeikt niet, zoals hier veel gebruikelijker, de politie af en haalt er niet allerlei onzin excuses bij.
Hij vraagt alleen waar hij aan toe is en wat hij er eventueel aan kan doen. Lijkt me geen zeuren.....

TS, het is heel simpel: er is een snelheidsovertreding gepleegd met jouw motor. De bestuurder is niet aangehouden, maar het voertuig is geflitst. Omdat jij de kentekenhouder bent, sturen ze jou het verbaal toe.
Je kunt 3 dingen doen.
1) Toegeven dat jij hebt gereden, wat inhoudt dat je inderdaad in de recidiveregeling gaat vallen en uiteraard de boete moet betalen.
2) Zeggen dat jij de bestuurder niet was. In dat geval ben je als kentekenhouder verplicht te vertellen wie er dan wel reed. Doe je dat niet, dan hang je voor een ander strafbaar feit.
3) Zeggen dat je niet te hard hebt gereden. In dat geval komt de zaak voor de rechter en moet je met een verdomd goed verhaal komen.
 
Ben je staande gehouden? als je geflitst bent moet het geen probleem zijn ook als je boven de 50 km/h word geflitst. Je zal dan voor moeten komen maar dan vertel je dat je de bekeuring natuurlijk zal betalen aangezien je kentekenhouder bent maar niet de bestuurder was aangezien er meerdere mensen op je motor rijden. Maar in zo'n geval nooit bekennen dat je de bestuurder bent ;)

:^

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/133349/1
 
ik zou gewoon rustig aan doen, en verder neem een biertje en balen van dat geld

In de tijd dat je je "verveelt" met je aan de snelheid houden op Zondag ochtend, en je je maten aan de horizon ziet vertrekken.

kun je even nadenken over de dingen die er mogelijk hadden kunnen gebeuren.

Om na dat jaar met iets meer verstand af en toe je gas open te trekken.

Ik ben zelf ook geen engel noch moraal ridder maar door een ongeluk in mijn omgeving wel meer gaan nadenken over mijn acties.

P.S misschien ter illustratie ik vond dit nogal schokkend

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=motorrijder+verongelukt&meta=

66.900 hits als je zoekt naar motorrijder verongelukt :X

uiteraard wel blijven :] en vooral genieten ! door het enorme klote weer in de Ardenne afgelopen Mei heb ik geleerd at je heerlijk rustig daar kunt rijden en genieten van de omgeving.

goed wordt erg offtopic allemaal sorry :+
 
ik zou gewoon rustig aan doen, en verder neem een biertje en balen van dat geld

In de tijd dat je je "verveelt" met je aan de snelheid houden op Zondag ochtend, en je je maten aan de horizon ziet vertrekken.

kun je even nadenken over de dingen die er mogelijk hadden kunnen gebeuren.

Om na dat jaar met iets meer verstand af en toe je gas open te trekken.

Ik ben zelf ook geen engel noch moraal ridder maar door een ongeluk in mijn omgeving wel meer gaan nadenken over mijn acties.

P.S misschien ter illustratie ik vond dit nogal schokkend

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=motorrijder+verongelukt&meta=

66.900 hits als je zoekt naar motorrijder verongelukt :X

uiteraard wel blijven :] en vooral genieten ! door het enorme klote weer in de Ardenne afgelopen Mei heb ik geleerd at je heerlijk rustig daar kunt rijden en genieten van de omgeving.

goed wordt erg offtopic allemaal sorry :+


:^
 
Even voor de duidelijkheid : Recediveregeling gaat pas lopen vanaf het moment dat de boete is betaald dus niet vanaf dagtekening transactievoorstel of overtreding,heb ik me ook al eens in vergist.
 
Als het de eerste maal is, ben je het eerste jaar idd getekend
Doordat je meer dan 30 km te hard reedt
Had ik vorig jaar

Het houdt geloof ik in,

Als ze je nu weer pakken met 30 km te hard of meer binnen het jaar, ben je de zoi kwijt

Ik mag nu weer meer-gassen zeg maar
 
Een Drentse duif zit naast een andere duif, die net een scheet liet en zegt:



"'K roekoe ".





@ TS: kijk ook even op www.flitsservice.nl voor do's en don't s in dergelijke overschrijdingsgevallen, niet Muldertjes. :X :W
 
Laatst bewerkt:
Jij snapt hem niet. Een grapje met een dialect.
Maar het zal komen omdat ik uit het noorden van het land kom.

Als ik hem uitleg, wordt de grap niet echt leuker volgens mij ;)
K roekoe = ik roek oe = ik ruik jou.

Ja nu snap ik m 8-) Maar de grap is niet echt leuk meer dan. Lastig zeg dat dialect :P
 
Yep, je valt nu in de recidiveregeling. Binnen een jaar betrapt worden met meer dan 30 km te hard (40 op de snelweg) en je mag 4 maanden met het openbaar vervoer.


alleen als je staande gehouden bent toch? bij een flitsboete geld bovenstaande niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan