Ach nee joh! Ik heb iemand anders ermee zien rondspringen als een jong veulen. Het ontbreekt me gewoon aan stuurmanskunst. En op Strand Horst heb ik er de mafste dingen mee gedaan.maar daar houdt het dan ook echt mee op.
Word wel voldoende gekoelt door je olie. Wel zou ik als je dit vaak doet je olie iets vaker verversen, je olie word erg snel verontreinigd door je slijtende koppelingsplaten.Ach nee joh! Ik heb iemand anders ermee zien rondspringen als een jong veulen. Het ontbreekt me gewoon aan stuurmanskunst. En op Strand Horst heb ik er de mafste dingen mee gedaan.
Het is voor mij de ideaale motor omdat ik ook veel km's op de snelweg maak.
Gewone slijtage vind ik het probleem niet direct. Maar is het ook mogelijk dat de platen door oververhitting krom trekken? Of wordt de koppeling wel voldoende gekoeld door de olie?
Als je veel snelweg rijd en offroad maar bijzaak is zou ik een groter tandwiel achter uit mn hoofd laten, dan moet je hoog in de toeren op de snelweg.
Ik had zelf ook een ander twiel op de xtx.
trok veel harder weg ging makkelijk op t achterwielletje in zn 2 met koppeling en leverde zo een 15 km in (1tand)
Word wel voldoende gekoelt door je olie.
Koppeling zo min mogelijk gebruiken, je brand hem de in no-time uit
Ik heb nog een voortandwiel liggen van een DR650SE. Moet volgens mij wel passen op een Freewind.
Tjonge, 1 zo'n tandje heeft dus een stuk meer inpact dan dat ik aanvankelijk zou verwachten!Dus daar verschillende de meningen nogal over?
Manz, wat bedoel je precies met uitbranden?
Bedankt voor je tips over het offroad rijden. Om te kunnen schakelen als ik sta, moet ik mijn motor nog aanpassen. Ik heb bijzonder kleine voetjes en als ik op de stepjes sta, kom ik niet bij mn schakelpook en rempedaal. Erg onpractisch.
Je bandentip hou ik in mn achterhoofd, voor wanneer ik ooit nog een motor voor het offroad rijden kan reserveren. Maar met deze motor maak ik veel woon-werk kilometers (25.000 per jaar) dus ik heb gekozen voor de Heidenau K60 als compromis.Dank je voor het aanbod, maar als ik iets ga doen aan de verhouding, ga ik sowieso de hele set vervangen en dan kies ik liever voor een andere vertanding op het achtertandwiel.
De ketting zal sowieso in het voorjaar vervangen moeten worden en ik denk dat ik swinters niet zoveel offroad meer zal rijden.
Trekkracht. Je motor moet aanvoelen als een tractor die overal doorheen ploetertIk zit hier (inmiddels 5 borrels verder) eens over na te denken, maar wat bedoel je hier precies met tractie?
LOL heb jij ook borrels gedronkenVolgens mij is het gewoon btw hoog (19%)
Staat je vering wel correct afgesteld?Hij voelt eigenlijk nooit zo. In mul zald voelt hij eerder als een wilde hengst die me eraf probeert te schudden
Je moet het vermogen wat er is, omzetten in vooruitgang ipv wielspin.Ik zit hier (inmiddels 5 borrels verder) eens over na te denken, maar wat bedoel je hier precies met tractie?
Staat je vering wel correct afgesteld?