ben je net lekker aan het rijden.....

gaat de stoplicht op rood :(

[afbeelding]

Hebben jullie dat ook wel eens,
of ben ik echt de enige...??? :?


Ik heb wel zo nu en dan dat het stoplicht mij niet "ziet" :(

Dus dan sta je daar voor linksaf te slaan, maar het stoplicht blijft op rood staan :?
terwijl de rest van de stoplichten op het kruispunt al 3x rond zijn geweest!

Het stoplicht ziet dus niet dat er verkeer ---> MOTORRIJDER bij het stoplicht staat te wachten.

Dus dan kan je kiezen: door rood rijden, wachten tot er een auto komt of een andere route nemen :?
 
Laatst bewerkt:
Ik wel zo nu en dan dat het stoplicht mij niet "ziet" :(

Dus dan sta je daar voor linksaf te slaan, maar het stoplicht blijft op rood staan :?
terwijl de rest van de stoplichten op het kruispunt al 3x rond zijn geweest!

Het stoplicht ziet dus niet dat er verkeer ---> MOTORRIJDER bij het stoplicht staat te wachten.

Dus dan kan je kiezen: door rood rijden, wachten tot er een auto komt of een andere route nemen :?



:^




B|
 
hehe, je neus ziet er net uit als een stoplicht


8-)






full
 
Fout :+

het is een verkeersregelinstallatie (ofwel, VRI) O-)
Een verkeersregelinstallatie is meer dan alleen het verkeerslicht. En het is wel degelijk het verkeerslicht dat op rood gaat en niet de verkeersregelinstallatie die op rood gaat

RVV 1990

§ 3. Verkeerslichten
Artikel 68.

1. Bij driekleurige verkeerslichten betekent:
a. groen licht: doorgaan;
b. geel licht: stop; voor bestuurders die het teken zo dicht genaderd zijn dat stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is: doorgaan;
c. rood licht: stop.

2. Indien in een driekleurig verkeerslicht of in een daaraan toegevoegd eenkleurig verkeerslicht een verlichte pijl zichtbaar is, geldt het licht uitsluitend voor de door de pijl aangegeven richting.

3. Indien een verlichte afbeelding van een fiets zichtbaar is, geldt het licht voor fietsers, bromfietsers op een fiets/bromfietspad en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig.

4. Bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne die het verkeerslicht bij groen licht is begonnen te passeren, mogen blijven doorgaan ook nadat een andere kleur licht zichtbaar is geworden.

5. Indien onder of bij een driekleurig verkeerslicht een bord is geplaatst met de tekst "Rechtsaf voor (brom)fietsers vrij" respectievelijk "Rechtsaf voor fietsers vrij" gelden het gele en het rode licht niet voor rechts afslaande fietsers, bromfietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig respectievelijk voor fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig.

6. Zij dienen alsdan het overige verkeer ter plaatse voor te laten gaan.

7. Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken met verkeer in dezelfde richting, kan de toepassing van een verkeerslicht worden beperkt tot één van deze rijstroken. In dat geval heeft het verkeerslicht slechts betrekking op het verkeer op de aangeduide rijstrook.
:P
 
Hier in belgie tussen sint truiden en hasselt, hebben ze dus verkeerslichten die werken met sensoren onder de tarmac, ben er de laatste dagen heen moeten rijden.
En naar schijnt kan het kutding geen motoren detecteren!!
Ik zat daar te wachten, terwijl iedereen al 3 keer groen gekregen had!!
Ja ben de volgende keren gewoon door rood gereden! Want groen werd het niet of nooit
 
Verkeerslichten ruleren. Vanmorgen weer iets grappigs. Ik reed achter motorrijder, stond rij bij verkeerslicht. Stond op rood, dus wij erdoor heen, hij stond uiteindelijk links, ik rechts. Gemeente wagentje moest daar linksaf, en stond ook voor rood verkeerslicht, hij gaf gas, en wij allebei tegelijk keihard ronken, toen werd het groen en schoten we weg *D Die yamaha was sneller, maarja, CBR600F he... Leuke dingen om zo motorrijders tegen te komen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan