Midlife Marco
Rookie
- 4 mei 2021
- 10
- 9
Na een jaar of 17 niet gereden te hebben heb ik deze maand het motorrijden weer opgepakt en vrij spontaan een nieuwe Benelli Imperiale gekocht en de eerste kilometers gelijk met een grote glimlach weggereden.
De ideale machine voor mij om weer op te stappen voor rondjes om de kerk (50-80 km/u gebieden) met het bescheiden vermogen en de retro looks waar ik naar op zoek was. Aangezien ik geen sleutelaar ben en het 2e hands aanbod best aan de prijs vind is de Imperiale ook prijstechnisch een compleet plaatje met 2 jaar garantie.
Wat de Chinese roots gaan brengen moet ik nog gaan ervaren.
Anders wordt het de eerste opstap naar een retro of scrambler met meer vermogen van bijvoorbeeld Triumph, Moto Guzzi of Kawasaki.
Met het openen van dit topic ook benieuwd of er meer Imperiale 400 rijders zijn op dit forum, die hun ervaringen willen delen.
Zo ben ik benieuwd of er al mensen de banden hebben vervangen voor iets van bijvoorbeeld Michelin Road Classic, Bridgestone BT46 of Dunlop TT100GP. Ik heb dan het 2021 model waar al Maxxis (enigzins bekende naam) banden onder zitten ipv merkloos in 2020, maar heb het idee dat die Maxxis ook nog niet doen wat ik wil. Met name op slechter wegdek. Rechtuit op mooi asfalt een prima band.
Misschien zit het tussen de oren en is het motorrijden op zIch weer even wennen (of is het een combi banden/vering/opnieuw ervaring opdoen). Tot nu toe m'n enige puntje onder het mom "is goed, maar kan volgens mij beter".
Ik ben geen regenrijder, dus kwaliteit van banden op nat wegdek is voor mij niet heel belangrijk.
Verder op zoek naar een passend schijfremslot ART4 gekeurd. Zo'n U beugel past net niet.
Excuses als deze post in de verkeerde groep van het forum staat.
De ideale machine voor mij om weer op te stappen voor rondjes om de kerk (50-80 km/u gebieden) met het bescheiden vermogen en de retro looks waar ik naar op zoek was. Aangezien ik geen sleutelaar ben en het 2e hands aanbod best aan de prijs vind is de Imperiale ook prijstechnisch een compleet plaatje met 2 jaar garantie.
Wat de Chinese roots gaan brengen moet ik nog gaan ervaren.
Anders wordt het de eerste opstap naar een retro of scrambler met meer vermogen van bijvoorbeeld Triumph, Moto Guzzi of Kawasaki.
Met het openen van dit topic ook benieuwd of er meer Imperiale 400 rijders zijn op dit forum, die hun ervaringen willen delen.
Zo ben ik benieuwd of er al mensen de banden hebben vervangen voor iets van bijvoorbeeld Michelin Road Classic, Bridgestone BT46 of Dunlop TT100GP. Ik heb dan het 2021 model waar al Maxxis (enigzins bekende naam) banden onder zitten ipv merkloos in 2020, maar heb het idee dat die Maxxis ook nog niet doen wat ik wil. Met name op slechter wegdek. Rechtuit op mooi asfalt een prima band.
Misschien zit het tussen de oren en is het motorrijden op zIch weer even wennen (of is het een combi banden/vering/opnieuw ervaring opdoen). Tot nu toe m'n enige puntje onder het mom "is goed, maar kan volgens mij beter".
Ik ben geen regenrijder, dus kwaliteit van banden op nat wegdek is voor mij niet heel belangrijk.
Verder op zoek naar een passend schijfremslot ART4 gekeurd. Zo'n U beugel past net niet.
Excuses als deze post in de verkeerde groep van het forum staat.
Laatst bewerkt: