Nou wil ik niet gaan zeuren, maar ik kwam dit tegen.....
Qua rijden zijn de de TRK502 en vooral de Leoncino prima voor elkaar, vooral als je kijkt naar de prijs van deze machines; voor respectievelijk 7500 en 7000 euro kom je niks tekort. Probleem is alleen wel dat de technische afwerking van de Chinese motorfietsen nog niet goed genoeg is. Motorblok en frame zijn als basis prima voor elkaar en oprecht leuk om mee te rijden. Maarrr... helaas zijn sommige onderdelen nog niet genoeg doorontwikkeld voor krachtigere motoren, in plaats van de kleinere Aziatische modellen waar moederbedrijf QianJiang er zoveel van produceert. Tijdens de testdag zijn er dan ook issues met remmen die steeds minder goed werken, een koelvloeistofoverloop die op het blok uitkomt en een ketting die eraf loopt. Het zijn zaken die allemaal op te lossen zijn, maar waarvan je als potentiële bezitter toch niet vrolijk wordt. Volgens de mensen van Benelli worden de mankementen veroorzaakt doordat de testmotoren in de aanloop deze (voor het merk belangrijke) perstest niet goed genoeg nagelopen zijn, de kilometerstanden zijn inderdaad wel heel erg laag. Die Italiaanse Benelli-mensen vinden overigens zelf wel dat de bouwkwaliteit op dit moment goed genoeg is. Dat laatste laat zien dat er nog wat werk te doen is voor Benelli.
Ben ik nou echt een zeurkous of vind ik terecht dat dit soort zaken gewoon niet meer mogen kunnen anno bijna 2019????
Vr Gr