Benelli Tornado TNT 125

Ik heb de tnt naast een g310gs. (Ook al niet de zwaarste). Pak hem steeds vaker. Zit na 1,5 maand al op 1500 km! Ging de tnt net iets sneller, dan werd het helemaal 50/50 tussen de 2 motoren.

Groot voordeel: wanneer je hem niet gebruikt staat hij ook niet in de weg.

Bijna 3000,- voor een beetje fun is natuurlijk veel geld , maar ik heb mijn scarver op deze manier goed in kunnen ruilen. Een best moeilijke fiets om te verkopen...

Tijdje terug op mijn k75rt reed ik standaard 140 op de snelweg, later met de pan european ging dat nog harder. De wendbaarheid compenseert het gemis aan snelheid voor mij. Dit is zo ook beter voor mij en mijn omgeving;)
Ik heb hier ook nog een uitlaatklep waar e.a. beter kan. _O-
Circuitdagje vandaag..

PSX_20210614_115125.jpg

Op de openbare weg heeft zo'n motor eigenlijk weinig te zoeken.
Op Zandvoort is 200 pk dan weer niet genoeg. _O-
 
Vorige week de Benelli TNT125 in het echt gezien......en positief verast.
Afwerking doet niet onder voor mijn Honda Monkey....ook overal plastic en goedkoop spul.
Vroeger maakte Honda nog degelijke stuurschakelaars van aluminium.
Tegenwoordig alles goedkoop China Plastic.
En de prijs was helemaal top € 2100,- euro...... wel in Colombia.
 
Vorige week de Benelli TNT125 in het echt gezien......en positief verast.
Afwerking doet niet onder voor mijn Honda Monkey....ook overal plastic en goedkoop spul.
Vroeger maakte Honda nog degelijke stuurschakelaars van aluminium.
Tegenwoordig alles goedkoop China Plastic.
En de prijs was helemaal top € 2100,- euro...... wel in Colombia.

Hier kost ie ook maar 2999 EUR. Dat is een leuk prijsje voor zoiets.
 
Hoe is het met de rijders van de TNT? Nog betrouwbaar geweest afgelopen tijd? Ik ben toch wel erg aan het kijken naar een TNT.
Betrouwbaarheid lees ik en hoor ik wisselende verhalen over.
Dus wat is jullie ervaringen?
 
Ok.... China bikes worden ook steeds beter......Ik heb de bike in het echt gezien en zag er mooi uit......hoe lang geven ze garantie......ik hoorde gisteren dat Honda vanaf 2022 voortaan 5 jaar garantie geeft ..!!
 
Ik heb 2 jaar garantie. De kwaliteit val echt positief mee. Koppeling en remhendel zijn wat minder verfijnd, maar functioneren prima!

Kappen zitten solide en zijn stevig. Het motorblok lijkt goede lak meegekregen te hebben. Ik rij bijna alleen met droog weer met de benelli, maar op mijn uitlaat begint wel wat roest te verschijnen, maar dat is dan ook alles. Op een Engelse facebookpagina kom ik ook niet veel ellende tegen en daar rijden ze echt serieus veel met deze fietsjes. Ook geinig om te zien wat er allemaal aangepast wordt... ik rij helemaal origineel.
 
Goed om te horen dat hij bevalt en tot nu toe betrouwbaar is! Heb je de Euro5 model of de Euro4? Weet iemand wat de verschillen zijn?

Ik ga er ook niet mee in regen rijden hoor.
 
Volgens mij heb ik nog euro 4. Het scheelde bij mij in ieder geval een paar honderd euro. Ik meen mij te herinneren dat er volgens de verkoper geen technische verschillen waren.
 
Heb hem gekocht! Een groene. Net naar huis gereden. Ding meteen vies.... Dus morgen poetsen en alle boutjes ff controleren en op moment zetten.

Nu heb ik kleine vraag. Schijfremslot. Art4. Welke past? Alles wat ik thuis heb niet (staat nu wel met ketting vast, maar da's zo onhandig meenemen voor onderweg..)

IMG20220122162420.jpg
 
Ik heb ook geen passend schijfslot. Als het nodig is, dan neem ik zo'n beugel mee in de rugtas.

Veel plezier ermee! Ik blijf maar lachen op dit ding. Ik overweeg zelfs handvatverwarming, omdat je gewoon altijd wilt rijden. Alleen de originele uitlaat roest wat snel en een vervangingspijp maakt erg veel herrie en is te duur in verhouding. ( red eigen mening.. ) Ach, als dat alles is:)
 
Ik dacht ook alles regelmatig aan te moeten draaien,maar dat valt dus 100% mee. 1 keer alles nagelopen en gaat prima. En in de spiegels zie ik zowaar een keer wat ( andere motortje is een g310gs, 1 cilindertje). Nogmaals veel plezier!
 
Ik heb ook geen passend schijfslot. Als het nodig is, dan neem ik zo'n beugel mee in de rugtas.

Veel plezier ermee! Ik blijf maar lachen op dit ding. Ik overweeg zelfs handvatverwarming, omdat je gewoon altijd wilt rijden. Alleen de originele uitlaat roest wat snel en een vervangingspijp maakt erg veel herrie en is te duur in verhouding. ( red eigen mening.. ) Ach, als dat alles is:)
Over die uitlaat ben ik het eens. Hoef geen andere. Heb hem nu ingespoten met corrosie beschermer om hem netjes te houden.

Ik ga nog even langs de winkel om sloten te passen. Haha
 
Daar past geen ART4-slot op die schijf. Dan moet je wat anders gaan bedenken. Of iets met een beugelslot en die eventueel tijdens het rijden dan maar vastzetten op de voorvork oid via een constructie. Of je kan een kettingslot gebruiken, maar ook die moet je wel ergens kwijt (eventueel in een tanktas of zadeltas, maar een ketting is vrij zwaar kan ik je zeggen).

Bij de aanschaf van een motor kijk ik altijd of er ruimte is om een slot fatsoenlijk op te bergen en of er een slot op de schijf past. In mijn tests laat ik ook altijd de ruimte onder het zadel zien. Je kan natuurlijk ook een andere remschijf er op monteren, maar dat is ook weer zoiets. Vanuit R&D moet de fabrikant eens rekening hier mee houden. Honda denkt daar ook al vele jaren niet over na voor een aantal lichte modellen.

Succes met de zoektocht.
 
Dat heb ik eens voorgesteld bij een motorzaak om te doen, maar die hadden me dat afgeraden. Weet even niet meer precies waarom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan