Benzine 2 euro per liter

Als er een actie wordt georganiseerd tegen de stijgende benz

  • Ja ik kom zeker weten

    Stemmen: 153 56,0%
  • Ik zou wel willen maar weet niet wat het helpt

    Stemmen: 60 22,0%
  • Nee dank je tijd verspilling

    Stemmen: 60 22,0%

  • Totaal aantal stemmers
    273
Kost wel heeeeeeeelveeeeeeeeeeeel energie om een diamant op deze manier te maken :P

Het is trouwens al mogelijk (meen ik :P ) om benzine uit andere stoffen te synthetiseren :)
Klopt, Fischer-Tropsch proces, uitgevonden door de Nazi's omdat ze zelf amper oliebronnen hadden en ook in het Midden-Oosten/Noord Afrika niet echt aan de winnende hand waren :Y

Is alleen erg kostbaar qua energie.
 
OPEC wil de olieproductie gaan verlagen omdat de prijzen te veel gezakt zijn.
Ik heb het gevoel dat we nu moeten genieten van deze relatief lage prijzen omdat er echt geen zekerheid is over hoelang dit gaat aanhouden.

Bronnen: BNR nieuwsradio, RTLZ economisch nieuws.
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel logisch dat ze dat gaan doen natuurlijk. De streefprijs is zo'n 70USD/barrel.
 
Met de auto ook altijd LPG tanken bij de BP--> 13 cent korting op GLA dus ongeveer 39 centen. Is bij ons de goedkoopste in de buurt.

Met de motor rij ik toch slechts 5000km per jaar met een verbruik van 1 op 25 dus kan ik me er niet druk om maken.
 
Het probleem hier in NL is, als straks de brandstofprijzen nog verder gaan zakken (er wordt nu nog geen 36 dollar voor een vat olie betaald) dan levert de brandstof niets meer op...

Dus wat doet de Nederlandse overheid dan... jahoor de belasting verhogen.
Maar tot eind januari zal de brandstof nog lekker zakken en daarna is het nog even afwachten...

Wacht maar af... ik zei het ook al vorige maand...

Het gaat sowieso zakken naar rond de 1,15 per liter Euro95 (korting prijs dan heh!)

Maar half december/ begin 2009 zullen de brandstofprijzen weer omhoog gaan.

Alleen dat het halverwege december, begin januari weer gaat stijgen gaat niet helemaal op :)
 
net 't blik volgedaan voor 0.999€ per liter ( 95 )
zag 'm later bij eenzelfde merkpomp staan voor 0.969€/liter :o


erg lang geleden dat ik nog 's benzine hebt getankt voor meer liters als euro's })
 
weekje gran canaria geweest.
betaal je 65 cent voor een liter euro 95 :P
stond lachend bij de pomp en lekker keihard gassen door de bergen zonder je zorgen te maken over de kosten :P

en een pakje cigaretten kost daar 1,40 (lucky strike)

voel me best genaaid nu ik weer in nederland ben '(
 
mhh, ik hoop maar dat de benzine prijs gaat stijgen om de reserven van de oliemaatschappijen niet te veel uit te putten. Een te sterke daling maakt de benzine over enkele jaren alleen maar duurder ivm de bugetten voor research en de zoektocht naar nieuwe bronnen.
 
weekje gran canaria geweest.
betaal je 65 cent voor een liter euro 95 :P
stond lachend bij de pomp en lekker keihard gassen door de bergen zonder je zorgen te maken over de kosten :P

en een pakje cigaretten kost daar 1,40 (lucky strike)

voel me best genaaid nu ik weer in nederland ben '(

zeker nog nooit in venezuela geweest? daar kost de peut iets van 3ct per liter, of was t nou 7 :?
 
mhh, ik hoop maar dat de benzine prijs gaat stijgen om de reserven van de oliemaatschappijen niet te veel uit te putten. Een te sterke daling maakt de benzine over enkele jaren alleen maar duurder ivm de bugetten voor research en de zoektocht naar nieuwe bronnen.


|(
 
Klink nog stuppid, maar is wel zo.

ewel , als het je toch zo boeit.. laat je brommer staan en ga met de fiets :W

gelijk weer een beetje brandstof bespaard.. zodat er nu niet teveel verkocht wordt aan die lage juiste prijzen :Z , hoef jij jezelf al geen zorgen meer te maken


|( |( |( :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan