Benzine 2 euro per liter

Als er een actie wordt georganiseerd tegen de stijgende benz

  • Ja ik kom zeker weten

    Stemmen: 153 56,0%
  • Ik zou wel willen maar weet niet wat het helpt

    Stemmen: 60 22,0%
  • Nee dank je tijd verspilling

    Stemmen: 60 22,0%

  • Totaal aantal stemmers
    273
Iedereen zit wel te B| op de politiek, maar wat ik uit het berichtje begrijp is dat BEURSSPECULANTEN de olieprijs kunnen opdrijven door hun gespeculeer...

Die gaan dus lekker hun zakken vullen over de ruggen van de normalo op de straat.

De hele maatschappij gaat weer richting "klasse indeling": de rijken kunnen zich alles veroorloven, de middelstand of minder bedeelden weinig tot niks meer. Kijk maar naar de gezondheidszorg en nu ook de olie (lees auto-/motorrijden).

"Ik heb net weer een uitstekende slag geslagen op de beurs! Nou, ik zie je straks op de golfclub jongen, moet eerst even m'n Bentley volgooien a 5 euro de liter hahaha. Oh, kijk die stakker eens Roderik! :) Die stakker kon een week niet autorijden omdat ie niet genoeg geld had voor de benzine. Maak me gek! Had je maar moeten gaan speculeren! :P "
 
trouwens gas, g3 is nog erg voordelig.

we rijden nu diesel en overwegen de overstap naar g3 auto's.

ik ben bang dat de prijs voor lpg keihard gaat stijgen de komende maanden/jaren zodat dat over 2 jaar net zo duur is als benzine.

is dat een realistische aanname of niet? iemand een idee?
hebben ook een auto op gas, is inderdaad nog voordelig ja
maar ook lpg wordt steeds duurder :( :X
 
De topman van Shell heeft gelukkig ook maar een bonus gehad van 4 miljoen. En geloof me, dit gebeurd bij zoveel bedrijven.

En wat te denken van de topmensen van zorginstellingen. Die verdienen meer dan de minister.
 
Laatst bewerkt:
De topman van Shell heeft gelukkig ook maar een bonus gehad van 4 miljoen. En geloof me, dit gebeurd bij zoveel bedrijven.

En wat te denken van de topmensen van zorginstellingen. Die verdienen meer dan de minister.


daar heb ik dan weer geen problemen mee :X
 
Dat er in de zorg wat moet veranderen, vind ik prima. Maar niet dat de topmannen hun zakken vullen en het personeel maar werken. Vaak met onderbezetting.
 
Je schijnt allemaal goed te weten wat er niet goed gaat.
Dan zul je ook vast weten hoe het wel zou moeten.

Wat zijn jou inspanningen om iets positief te veranderen, behalve mopperen op een forum ??

Als we daar onze Baksteen niet hebben. Geen probleem hoor, jij vraagt, ik draai. Even een heel eerlijk en filosofisch stukje tekst, recht uit mijn hart:

Lezen op eigen risico :)

Veel. Misschien meer dan nodig is (?) Wie ben ik om dat te zeggen... ?? Sterker nog, helaas zijn mijn 'goede' daden nooit ongestraft gebleven. HELAAS. Een mooie uitdrukking die toch wel voor deze wereld van toepassing is. En nog geef ik de hoop voor een goede mensheid NIET op. De goeden lijden nou eenmaal altijd onder de slechten. Wat dan ook goed of slecht mag zijn... (discussie apart) gaat om het principe.

Behalve mopperen bekritiseren, kijk ik ook naar mezelf, en probeer ik mensen daar waar het kan te verbeteren en te helpen. En uiteraard steun ik bepaalde organisaties met betrekking op de (rechten van de) mens zelf. (onder andere A.I.) Mochten mensen mij aan kunnen vullen dan heb ik dat graag, mochten mensen mij op mijn fouten wijzen, dan heb ik dat ook graag zodat evt. verbetering mogelijk is. (in die zin vind ik dat vrij ruim kan relativeren) En zo kan ik tal van andere voorbeelden opnoemen, waarvoor ik open sta of mij inspan om zoveel mogelijk dingen positief te laten eindigen. Natuurlijk kan ik niet alles beheersen binnen dit heelal. (ik ben God niet) gelukkig maar, anders had ik een propvolle agenda. En helaas lukt het me niet om alles positief af te sluiten. Maar ik streef er wel naar. En ik help daar waar het kan. Verder hou ik er niet van om mensen met voorbedachte rade te benadelen (in strijd met de Wet). Oordelen over iets vind ik niet erg. Dat is alleen maar theoretisch. Maar praktisch is een heel ander feit. Dat is absoluut in strijd met mijn levensvisie. En onrecht daar hou ik niet van. Onvoorkombaar. Ik weet het. Ja, helaas. En misschien help ik mensen soms zo goed, dat het ten nadele is van mezelf, opdat die ander zijn leven misschien zou beteren. Je kan niet alles hebben zeg ik maar, daar moeten wij (als mens) ons bij neerleggen. Maar snel opgeven doe ik ook weer niet.

En mopperen op een forum doen hier wel meerdere MF'ers. (Waar een forum al niet goed voor is?) Jij noemt het mopperen. Ik noem het bekritiseren.

Dus of ik het beter schijn te weten? Dat is altijd een geval van vergelijkingen opstellen ten opzichte van de meerderheid. In vergelijking met de ene helft JA. (Want die weten niet beter, of relativeren is een mindere kant) In vergelijking met de andere helft NEE, want zij weten minstens evengoed wat ik bedoel, en zo niet, misschien wel "beter". Des te beter toch? Zo kunnen we nog wat leren van elkaar! :) (MITS we natuurlijk open staan voor elkaars meningen, ook niet geheel onbelangrijk! *D ) Verder doe ik mijn (uiterste) best om mijn visie in ieder geval na te leven. (in dit leven)

En sommige dingen op deze wereld zullen gewoon niet ophouden. Oorlog zal altijd blijven bestaan. Zo ook, diefstal en moord. You name it. Maar natuurlijk kan je (ik, jij en je medemens) er alles aan (proberen te) doen om die dingen die "altijd zullen blijven bestaan" in te dammen of zo klein mogelijk proberen te houden. (kom ik dus terug op Defensie die geld steekt in "buitenland en activiteiten")

;)
 
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-minners zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?
Ik ben 30- en maak me er juist geen zorgen om, natuurlijk wil ik minder betalen, maar ik denk vrijwel niets iit tot autorijders, en aangezien onze regering een sport ervan heeft gemaakt om miljoenen te verspillen en achteraf pas te denken, ben ik blij met hogere benzineprijzen, hoef ik niet zoveel belasting te betalen, want die miljoenen komen ergens vandaan :+
 
o, zijn de bus bestuurders daarom aan het staken :+
[offtopic-mode]Dus zullen de busbestuurders van Veolia nooit hun doel bereiken door te staken.
Al die bussen die normaal gesproken leeg rondrijden staan nu stil, wat een brandstofbesparing!!!

Ik denk dat hun acties een stuk harder aankwamen, als ze gewoon rondreden en iedereen voor niets meenamen.[/offtopic-mode]

Voor wat betreft brandstofprijzen en fileprobleem:

maak van de max snelheid op snelwegen van 120 km/h een verplichte snelheid en handhaaf daarop. Hierdoor zullen het aantal filekilometers drastisch afnemen.
 
De accijnzen zijn toch helemaal niet veranderd de laatste jaren, ook niet verlaagd toen we een "rechtse" regering hadden? De benzinegebruikers financieren gewoon een deel van onze wegen, scholen, ziekenhuizen, WAO-ers etc. PvdA of geen PvdA.

Valt me wel op dat het de 30-minners zijn die zich hier druk om maken en denken dat het aan de regering ligt. Is de rest oud en wijs, of gewoon murw gebeukt?

en toch blijft het apart dat wat al eerder gezegd is echt waar is, de prijs van de olie is vergeleken met 8 jaar geleden in euro's even duur, maar de prijs aan de pomp is stukken hoger.

En wat doet de overheid met ons geld? die gaan stickertjes plakken op lantaarnpalen langs de A12 want dat is "de regenboogroute".

wtf heeft iemand daaraan? ze hadden ook 120.000 liter benzine 1 euro goedkoper kunnen maken.

Ik krijg steeds meer het idee dat als de overheid niet efficient met het geld omspringt, overal maar commisies voor instelt en het geld als debielen over de balk smijt ipv te zorgen dat we er allemaal beter op worden.

en wat nóg erger is, is dat als je je meer inzet voor de maatschappij, meer werkt, je steeds meer kunt inleveren.

Kortom, de truc is je niet in te zetten voor de maatschappij en lekker op de bank een uitkering te trekken.
Het is enorm tegen mn principes in, maar die zet ik dan wel aan de kant...ik zoek wel een hobby ofzo om mijn gratis gekregen geld aan te verspillen, want zo is deze maatschappij, dus zo zal ik me dan ook maar gedragen.
 
Bezine duur? ---> Sure
Overheid pakt accijns? ----> tuurlijk
Shell topmannen graaien maar wat ----> uiteraard

Maar staat Nederland niet al jaren in de top 10 van de meest welvarende landen? Is dit niet mede doordat grote bedrijven zich hier vestigen en doordat de overheid geld binnenkrijgt dat aan zaken besteed kan worden die ons allemaal aangaan?

Tuurlijk, mopperen is makkelijk maar hoeveel mensen hier rijden er nu echt minder kilometers om? of eten een kale boterham? Op de mfmm zag ik er zondag anders weinig van....

In Amerika is de benzine spotgoedkoop maar loopt ondertussen een groot deel van de bevolking zonder ziektekostenverzekering.... die kant willen we ook niet op toch?
 
met zn allen een honda dax kopen.. en 1 op 60 rijden.

125 cc :P
Of een fiets kopen, 1 op 10 zweetdruppels rijden :+

Erger me nu al aan al die belastingen etc, terwijl ik nog geen dag heb gewerkt _O-
Stap komend seizoen het bedrijfsleven in, hrmpf |(
 
Bezine duur? ---> Sure
Overheid pakt accijns? ----> tuurlijk
Shell topmannen graaien maar wat ----> uiteraard

Maar staat Nederland niet al jaren in de top 10 van de meest welvarende landen? Is dit niet mede doordat grote bedrijven zich hier vestigen en doordat de overheid geld binnenkrijgt dat aan zaken besteed kan worden die ons allemaal aangaan?

Tuurlijk, mopperen is makkelijk maar hoeveel mensen hier rijden er nu echt minder kilometers om? of eten een kale boterham? Op de mfmm zag ik er zondag anders weinig van....

In Amerika is de benzine spotgoedkoop maar loopt ondertussen een groot deel van de bevolking zonder ziektekostenverzekering.... die kant willen we ook niet op toch?

Ik rij dus wel echt minder door ... :X
Elke X weer €20 in die tank loopt toch aardig op int weekend...

Alleen het idee al dat het grootste deel naar wouter gaat... :r
Maar goed...het zal nog wel veel erger worden...vooral voor de "gewone man/vrouw"

Grtzz...
 
Hmm...

op de antillen kost 1 liter benzine €0,81
hier betalen we ong 1 euro accijns?

en er gaat ongeveer 400 miljoen euro perjaar naar de antillen

dus eigenlijk wordt onze accijns doorgesluisd naar de antillen, waardoor ze daar zo ruim in het geld zitten dat er amper accijnzen zijn.

:+
 
Ik ben dertig + (had je niet gedacht hè? :+ ), ben niet van plan er ook maar een meter minder om te rijden maar verhuis eind dit jaar wèl naar Griekenland! *D
 
Wat een problemen allemaal hè. Ik geloof dat ze in Birma nu € 1,40 betalen voor een liter drinkwater en zo weet ik nog wel wat voorbeeldjes. Gewoon ff niet meer tanken voor een paar dagen en de fiets pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg steeds meer het idee dat als de overheid niet efficient met het geld omspringt, overal maar commisies voor instelt en het geld als debielen over de balk smijt ipv te zorgen dat we er allemaal beter op worden.

en wat nóg erger is, is dat als je je meer inzet voor de maatschappij, meer werkt, je steeds meer kunt inleveren.

Kortom, de truc is je niet in te zetten voor de maatschappij en lekker op de bank een uitkering te trekken.
Het is enorm tegen mn principes in, maar die zet ik dan wel aan de kant...ik zoek wel een hobby ofzo om mijn gratis gekregen geld aan te verspillen, want zo is deze maatschappij, dus zo zal ik me dan ook maar gedragen.

Dus ipv iets te willen veranderen ga je maar meedoen met wat je zo verfoeid |( |( En ja meer werken is meer verdienen is meer belasting betalen, lijkt mij niet meer dan logisch. Of wil je dat iedereen evenveel belasting moet betalen, maw dat de zogenaamde rijken procentueel veel minder gaan betalen dan de "armen"?

Je hebt principes maar die zet je graag aan de kant :? Volgens mij zijn dat dan geen principes. :W
 
De overheid strijkt een hoop geld op idd met accijnzen en (nieuwe/verhoogde) belastingen op auto's etc.... maar alles kost ook een hoop geld. Niet alleen het wegennet, maar natuurlijk ook de vergrijzing (noem zomaar iets) wordt een enorm probleem.

Er MOET ergens geld vandaan komen.

Klagen is makkelijk. Als je denkt dat je het beter kan, moet je de politiek in.




Neemt niet weg natuurlijk dat er op bepaalde dingen in mijn ogen gewoon direct bezuinigd moet worden! Neem bijvoorbeeld de regenboog-route (a12).
Stom voorbeeld misschien.... maar 99 van de 100 mensen die die gekleurde strookjes om de lantaarnpalen zien in het midden van de a12 zullen denken: wat is er met die gekleurde strookjes om die lantaarnpalen ?

Elke van de 4 kleuren staat dus voor iets.... groen voor milieu, rood voor samenleving... zoiets.
Kostte maar liefst 120.000 euro puur alleen om 1600 palen van stickers te voorzien!! :X Exclusief dus het salaris van de bedenkers hiervan.
Mijn mening : ontsla die kanslozen die zoiets verzinnen, steek die 120.000 euro in iets dat boeit en verbied mensen te investeren in de hele olie-markt. Op EU-niveau dus. Amerika hebben we weinig grip op.

Ben bang dat ik ook maar begin met fietsen naar mijn werk.
Ik zit net in binnen die 10km grens en krijg geen km-vergoeding.
Wel een pokke-end fietsen, maar stuk goedkoper.... 2 euro per liter is niet meer normaal.
 
Laatst bewerkt:
De overheid strijkt een hoop geld op idd met accijnzen en (nieuwe/verhoogde) belastingen op auto's etc.... maar alles kost ook een hoop geld. Niet alleen het wegennet, maar natuurlijk ook de vergrijzing (noem zomaar iets) wordt een enorm probleem.

Er MOET ergens geld vandaan komen.

Klagen is makkelijk. Als je denkt dat je het beter kan, moet je de politiek in.

Neemt niet weg natuurlijk dat er op bepaalde dingen in mijn ogen gewoon direct bezuinigd moet worden! Neem bijvoorbeeld de regenboog-route (a12).
Stom voorbeeld misschien.... maar 99 van de 100 mensen die die gekleurde strookjes om de lantaarnpalen zien in het midden van de a12 zullen denken: wat is er met die gekleurde strookjes om die lantaarnpalen ?

Elke van de 4 kleuren staat dus voor iets.... groen voor milieu, rood voor samenleving... zoiets.
Kostte maar liefst 120.000 euro puur alleen om 1600 palen van stickers te voorzien!! :X Exclusief dus het salaris van de bedenkers hiervan.
Mijn mening : ontsla die kanslozen die zoiets verzinnen, steek die 120.000 euro in iets dat boeit en verbied mensen te investeren in de hele olie-markt. Op EU-niveau dus. Amerika hebben we weinig grip op.

Ben bang dat ik ook maar begin met fietsen naar mijn werk.
Ik zit net in binnen die 10km grens en krijg geen km-vergoeding.
Wel een pokke-end fietsen, maar stuk goedkoper.... 2 euro per liter is niet meer normaal.

Dat is net zo makkelijk mensen die dat zeggen. Ten eerste waar ligt de grens van "geklaag"...als je daar sowieso een grens in wilt trekken om dat te kunnen zeggen.
Ten tweede. In de "politiek" kom je niet zo snel, althans niet op het topje van de ijsberd. En dan nog? Dan zit je "in de politiek" en dan?? Kan je dan gelijk dingen veranderen ofzo??. Nee zo werkt het ook niet. Zeker niet. Was het maar zo makkelijk zou je bijna denken.

Kijk, we leven in een democratie. Waar kan je je stem laten gelden? Alleen aan de stemtafels. That's it. En verder? Komt alles uit "Den Haag" om het maar even zo te zeggen. Dus wat is onze inbreng als burger. Ik persoonlijk heb een gevoel van zeer weinig. Denk dat je dat ook even moet beseffen en dan even goed na moet denken. Wat is mijn rol in 'meebeslissen' binnen de politiek. Eigenlijk niks.

Ik snap het nog steeds niet. Waarom worden er over bepaalde zaken geen landelijke enquetes gehouden etc? En dan kan je gelijk zien hoe de mensen erover denken. Verschillen zie je gelijk. En verschillen zal je ook altijd houden. Nee zie dat eerst maar te bereiken dat de "politiek" ervoor zorgt dat de burger actief mee kan stemmen in bepaalde wetsvoorstellen oid, voordat mensen gaan zeggen "dan ga je maar de politiek in" als je daar over wilt meebeslissen. Dat is in mijn ogen net zo makkelijke praat...

Ik weet niet of meer mensen mij snappen. Maar ben er steeds verder over aan het nadenken...en hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik begin te vatten dat WIJ als burger geen enkele inbreng hebben als het bijvoorbeeld aankomt op wetswijzigingen etc. Alsof onze stem niet telt? :?

Democratie he?... Nou als je enkel stemmen op een partij democratie noemt...dan ben ik God.
 
Het zou idd een goud plan zijn als ''de politiek'' een site opricht, waar men dmv hun DigiD nummer kunnen stemmen op bepaalde stellingen.

Veel dingen worden maar beslist terwijl de mensen die het eigenlijk voor het zeggen hebben niks gevraagd wordt.


Door zo'n idee kunnen veel mensen iig vrede hebben met bepaalde beslissingen.
Zelfde als met de europese wetgeving... maar dan simpeler en goedkoper. Via internet dus.

Iedereen kan op 1 stemming 1 keer stemmen, dmv de DigiD inlogcode. Heb je geen DigiD, ook geen zin om moeite te doen en er 1 aan te vragen, of je kijkt en stemt niet op de site, dan moet je ook niet klagen.

Klinkt goed zou je zeggen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan