Benzine pomp direct op accu aansluiten.

zx6rracer

Rookie
11 sep 2009
26
0
Hallo, ik heb een zx6r van 2007 maar wil niet starten,hij krijgt geen benzine, ik hoorde van iemaand dat ik de benzine pomp direct op mijn accu moet aansluiten dan doet hij het wel! Mijn vraag is wie kan mij helpen met het uitleg??? Welke kabels moeten naar de accu?? wat moet ik nog meer weten?? Ik heb z'n zin om weer te rijden maar pfffffff dat ding wil gvd niet aan!! Ik heb alles geprobeer behalve de binzinepomp direct op de accu aansluiten! WIE KAN ME HELPEEEENNNNN??????? :X ;(
Mailen mag ook stuur me een pm en dan stuur ik je m'n email.....

Alvast bedankt..

Zx6rracer....
 
Laatst bewerkt:
1 ding weet ik zeker dat is dat de motor geen benzine krijgt! want de motor loopt maar slaat nie aan! alles werk verder lichten/toeter noem maar op...Maar hij slaat gewoon niet aan en hij geeft aan op de cockpit een jerrycan dat blijft knipperen..
 
Op het moment dat de sleutel op kontakt zet krijgt de pomp even spanning (ca. 3 sec.)
Daarna valt de spanning weg.
Op het moment dat de krukas draait krijgt de pomp weer voeding.

De pomp heeft twee draadjes. Een plus en een Min. Massa is bruin of zwart.Of zw/br
Plus is in de regel een gekleurde of dubbel gekleurde.

Ook kun je de pomp kontroleren met een AVO meter.
Kontroleer de weerstand over de pomp.
Het kan zijn als de pomp in de tank zit er een meerpolige stekker aan de tank zit.
Dan zitten daar oomk de draden in van de benzine meter en eventueel ook de reserve aanduiding.

De pomp heeft een weerstand van enkele Ohms. De benzine meter zit richting 100 Ohm.

Zet tijdelijk spanning op de draden en de pomp moet gaan lopen.

De pomp zit in de tank of onder de tank. afhankelijk van de uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
1 ding weet ik zeker dat is dat de motor geen benzine krijgt! want de motor loopt maar slaat nie aan! alles werk verder lichten/toeter noem maar op...Maar hij slaat gewoon niet aan en hij geeft aan op de cockpit een jerrycan dat blijft knipperen..

Dan is er niks mis met val sensor.

Blijven een paar dingen over.
Safety relais is kaduuk.

Kontroleer je door voor en na het relais te meten.

Pomp is kaduuk. Zie verhaal hiervoor.

De zekeringen zijn gekontroleerd??

Of is er toch meer loos ??
 
Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal geprobeert maar de pomp werk niet!! Op mijn cockpit zie ik een jerrycan die blijft knipperen! dus daarom wil ik de kabels doorverbinden naar de accu!! Ik heb echt alles geprobeert..

Ik ken de zx niet kwa techniek maarre die knipperende bezinepomp betekend dat je pomp stuk is? Of betekend dat je tank leeg is?

Sorry dat ik het vraag maar je zou niet de eertse zijn.
 
Laatst bewerkt:
Pffffff ik moet echt ff bij komen (Injectie error) bijt nu flink op de tanden...Ik ga langs ee dealer om te vragen hoe en wat... Iedereen bedankt voor het moeite ik laat nog wat weten als het zover is!
 
Pffffff ik moet echt ff bij komen (Injectie error) bijt nu flink op de tanden...Ik ga langs ee dealer om te vragen hoe en wat... Iedereen bedankt voor het moeite ik laat nog wat weten als het zover is!
Zo hee, chill even man! Shit happens :) Vanwaar die frustratie? Omdat het een mooie dag is en je wil rijden? Begrijpelijk, maar toch, chill even, is beter voor je rikketik ;) Straks stopt je BloedInjectie er ook mee ;)
 
Komt goed jo! Ik heb al een tijdje geen motor gereden (5weken) maar komt goed jo ik ga eraan werken dus komt wel goed...Echt een wielie day!!

Jullie horen nog zeker van me!!

Prettijge weekend iedereen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan