benzine pomp zzr 1100

harold les coiffeurs

MF veteraan
23 apr 2007
1.818
0
Culemborg
heb vandaag een niet lopende zzr1100 gekocht.
probleem zit 'm in de brandstof toevoer en met name in de elektrische aansturing van de benzine pomp.
Kan wel ergens een zekering zitten, moet nog even zoeken.
Vrag 1 is er een aparte zekering. Zit zoveel plastic dat ik het liever maar eve vraag voordat ik alles wegschroef

als er geen aparte zekering zit: hoe wordt zo'n pomp geschakeld.
is contact aan ook pomp aan?
of is het contact aan en lopen, dan pomp aan of..?
maw zou ik spanning moeten hebben op de pomp als deze alleen op contact staat.
 
verhaal (en dat is het verhaal van een bekend, dus betrouwbaar) is dat die rijdend is weggezet en daarna niet meer wilde starten. Een zekering zou het probleem kunnen zijn....Scheelt mij een hoop gesluetel waar ik wel rekening mee had gehouden. Iemand interesse in een zzr1100....
 
verhaal (en dat is het verhaal van een bekend, dus betrouwbaar) is dat die rijdend is weggezet en daarna niet meer wilde starten. Een zekering zou het probleem kunnen zijn....Scheelt mij een hoop gesluetel waar ik wel rekening mee had gehouden. Iemand interesse in een zzr1100....


Dat bedoelde ik ;)

Maar eeh, kom maar brengen hoor.
 
Maar eh, met niet starten?!....vanaf welk punt bezien!
startmotor draait?
Bougie's vonken?

Tot vandaag dus niet starten :-)
Zonder brandstof toevoer doet die niets. Had bezineleiding losgehaald en komt geen druppel uit. Pomp werkt wel als je er spanning op zet en dat start die ook.
Alleen is er dus iets waarom die pomp geen spanning krijgt.

Maar eh...heb jij nog iets over een zekering kunnen vinden of weet je uberhaupt waar deze zitten. Ben niet vertrouwd met kawa's. Kan alles los maken/los halen, maar laat zaken liever zitten als het niet nodig is om het weg te halen.
 
Laatst bewerkt:
Tot vandaag dus niet starten :-)
Zonder brandstof toevoer doet die niets. Had bezineleiding losgehaald en komt geen druppel uit. Pomp werkt wel als je er spanning op zet en dat start die ook.
Alleen is er dus iets waarom die pomp geen spanning krijgt.

Er zit een kraan op de tank om de toevoer af te sluiten,...hoop wel dat deze open staat.
( kraan moet dicht, als je de tank er af wil halen...)

Mijn vraag was dus of er, ..nadat je het contact aanzet en de startknop indrukt, reactie vanaf de startmotor komt!
zo niet....
..dan is bijv. de hoofdzekering OP het startrelais kapot of de oliedruk-voeler...

Doet'ie het wel...
...dan is het zaak dat je weet of de toevoer van uit de tank goed is en of de bougie's vonken.

Maar eh...heb jij nog iets over een zekering kunnen vinden of weet je uberhaupt waar deze zitten. Ben niet vertrouwd met kawa's. Kan alles los maken/los halen, maar laat zaken liever zitten als het niet nodig is om het weg te halen.

D'r zit dus een hoofdzekering (30A) op het startrelais, deze zit achter het linker frame-paneel. De andere zekeringen (10A) zitten in een zwart kastje onder het zadel( van dat kastje is het middenstuk los te nemen...)
 
er staat tot vandaag niet starten. Ik bedoelde dus dat die gisteren dus wel startte.
Dus vonken ja, startmotor ja.
Maar de pomp wordt dus niet bekrachtigd.

Benzinepomp relais klinkt goed. Zit die erop en zo ja waar?

(zekeringen in kastje en de 30amp zijn goed)
Heb wel een constante spanning op een van de draden op de zekeringkast en laat die nu dezelfde kleur zwart/blauw hebben als de toevoer van de pomp. Klopt dat?

Weet iemand een site met een bedradingsschema?
 
Laatst bewerkt:
er staat tot vandaag niet starten. Ik bedoelde dus dat die gisteren dus wel startte.
Dus vonken ja, startmotor ja.
Maar de pomp wordt dus niet bekrachtigd.

Benzinepomp relais klinkt goed. Zit die erop en zo ja waar?

(zekeringen in kastje en de 30amp zijn goed)
Heb wel een constante spanning op een van de draden op de zekeringkast en laat die nu dezelfde kleur zwart/blauw hebben als de toevoer van de pomp. Klopt dat?

Weet iemand een site met een bedradingsschema?


Ik ga ff zoeken.
 
goed bezig kawaidioot!

gekke plek voor een relais, maar heb daar inderdaad wel wat zien zitten.
snap alleen technisch niet waarom een relais zover weg is van de zaken die die moet schakelen.

maar als de kindjes zo slapen, ga ik wel even snel de schuur in om te kijken :-)
 
het relais lost het probleem niet op.
de brandstofpomp krijgt nog steeds geen spanning via het officiele circuit.
(als ik zelf een draadje er na toe leg loopt de motor goed)
Zou het volgens jullie ook aan de cdi/ontstekingsunit kunnen liggen.
Daar gaat ook een zwart gele draad naar toe, net zoals naar de pomp.

Zo ja, wie heeft er een liggen en wat kost deze?
 
Laatst bewerkt:
heeft een zzr 1100 geen hellingshoeksensor die de brandstofpomp uitschakelt?
als dit zo is dan moet deze gereset worden.
hoe weet ik helaas niet.
maar het lijkt mij het onderzoeken waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan