Bergen, Bochten en Bier: Wie gaat er mee?

Alpenrijder

MF veteraan
3 feb 2010
1.374
322
Villabassa, Italië.
Beste MFers,

Zoals ook in vorige jaren ga ik in September weer voor een dag of 10-12 met de motor naar de Dolomieten.

Het lijkt me leuk om met een groepje mensen dit te gaan doen. Motorrijden in mijn 1tje vind ik helemaal niet erg maar na het rijden, met een groepje eten en slap lullen met wat bier is natuurlijk veel leuker. Vandaar deze oproep.

Ik heb vrij van 31/8 t/m 24/9 en zit te denken aan vertrek 7/9 en terug 18/9 of iets wat daar op lijkt.

Heenreis snelweg naar waar de bergen beginnen en dan binnendoor naar hotel/gasthof ten Oosten van de lijn Bolzano.......Trento. Daar een aantal dagen rondritten maken en dan binnendoor weer naar Zuid Duitsland en de laatste dag snelweg naar huis.

Kamperen is niks voor mij, dus gewoon een eenvoudig gasthof. Dat hoeft helemaal niet duur of luxe te zijn, als het maar schoon is met WC en Douche op de kamer en in de buurt van centrum/restaurants/bar. Ik heb een Zumo 550 en neem een laptopje mee zodat we iedere dag de route voor de volgende dag kunnen maken.

Mijn rijstijl is toer/licht sportief waar het kan. In dorpjes en steden hou ik mij aan de regels omdat ik het ook niet leuk vind als iemand bij mij door de straat scheurt, moet ik het bij een ander natuurlijk ook niet doen. Op een pas gaat het gas wel een beetje open.

Heb je zin om mee te gaan of heb je een beter idee?

Groet,

Paul
 
Hallo Paul en alle andere motorrijders. Ik wil graag weer mee naar de Dolomieten maar zou graag meer een rondreis willen maken , dus maximaal twee overnachtingen per plaats . Je bestrijkt dan een groter gebied en rijdt geen dubbele routes. Ook wat meerdere keren stoppen om van een mooi vergezicht of bezienswaardigheid te genieten.
Ik sluit me uiteraard bij de meerderheid aan dus ik wacht wel af of we een aantal mensen bij elkaar krijgen, voor de rest vind ik alles goed wat hotels etc. betreft.

Mvg. Jan
 
Hoi Jan,

Nadeel is dan wel dat je iedere dag al je spullen in moet pakken. Op een of andere manier neem ik altijd veel te veel zooi mee.

We kijken wel wat andere eventueel willen.
 
Hi Paul, je hebt dus geen zin om bij ons aan te haken naar de Franse Alpen? Of je zou het kunnen combineren, het overlapt.....
Wij gaan van 13/9 t/m 22/9 en doen een rondrit. Het tempo ken je nog van voorgaande jaren.... :+
 
Laatst bewerkt:
Franse Alpen zijn prachtig hoor, maar doe mij maar Italië en Italiaans eten ipv die rare Fransen.

Als jullie weer naar Italië gaan doe ik weer mee want dat tempo van jullie is wel lekker.
 
@Niek,

Wat is jouw voorkeur voor vertrekdatum?

Hoelang uit en thuis?

Wil je een rondrit met iedere dag ( of 2 ) een ander hotel of een tijdje op een plek blijven en van daaruit ritten maken?

Ik rij een R1200rt
 
Verder niemand zin in een Dolomietenreis?
Ha Paul,

Ik heb zelf al geboekt in Panchia vanaf 26 sep (3 personen). Bier drinken doe we trouwens ook niet (meer), maar dat zou nooit een stoppie moeten zijn voor een gezamenlijke toer. Ga er niet van uit dat motorrijders bij een lange trip (of uberhaupt) een stuk in hun kraag drinken als je de andere dag weer gaat reizen!

Goeie trip in ieder geval.

Rob
 
Laatst bewerkt:
Voor de goede orde, bier drinken doe ik ook alleen maar als de trip voor die dag klaar is en ik terug ben in het hotel. Geen haar op mijn hoofd die ook maar overweegt om dat tijdens de lunch of pauze te doen.

Dan zet ik zelfs mijn goed betaalde baan op het spel.
 
Snap ik Paul, het is al lastig genoeg om geconcentreerd te blijven, maar zoals gezegd, als niet drinker kan ik heus wel met wel-drinkers op pad normaal gesproken :)
 
Laatst bewerkt:
Door omstandigheden is het mogelijk dat wij ook jouw kant opkomen, maar dan pas de 13e hiervandaan vertrekken. Tot hoelang willen jullie blijven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan