Bergisches Land

jbazelmans

MF veteraan
18 mrt 2020
4.504
4.251
vorige maand heb ik een leuke route gereden in het Bergisches Land. Mooi heuvelachtig, wat haarspeldbochten en het onvermijdelijke stuwmeer. Alles zat in de route voor degenen die het leuk vinden om twe maal 25 minuten naar een motor te kijken die door dit prachtige landschap riijdt:
Deel 1
Deel 2

De route die ik gereden heb (137 km) komt van MRA af: Klik
 
Laatst bewerkt:
Leuk om door het Bergisches Land te rijden. Lijkt een beetje op de Eifel................??
Ik heb al een tijdje een route klaar staan in Basecamp om eens daar te gaan rijden. het kwam er (nog) niet van.

Ik heb de filmpjes half-half bekeken door steeds iets verder te 'prikken'.
O ja, ik kom er pas achter dat de route 137km lang is als ik 'm open. Handig als dat erbij staat.
BTW Overal staat Bergisches Land (zonder R) behalve in topic-titel. Effe aanpassen?
 
Eifel is toch wat meer bergachtig. Vindt dit meer een beetje zoals in het Sauerland rond Marburg. Zoals gezegd zijn er af en toe wel wat leuke haarspeldbochten, maar in de Eifel zie je die vaker

De titel van een bericht kan ik zelf niet wijzigen volgens mij. Zal een mod moeten doen
 
In het voorjaar ben ik over binnenwegen dwars door Duitsland naar Thüringen gereden. (daar was het zeker wel mooi)
Dan kom je vaker door licht heuvelachtige gebieden.
Ik heb routes voor BL klaar staan, dus ik kan 't dan zelf gaan ervaren.
 
Ik kwam er zelf tijdens het rijden achter dat ik door dit gebied ben gereden toen we vorig jaar vanuit Zuid-Limburg naar het Sauerland reden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan