Beschadigde schroef verwijderen

MotormuisPB

Rookie
19 apr 2023
13
35
Alkmaar
Bij het verwijderen van de laatste schroef bleek dat deze niet mee wilde werken.
We hebben toen geprobeerd om met een verwijderset deze alsnog te verwijderen. Helaas brak hier de kop van af. Dit is zo hard staal dat we er niet meer door heen kunnen boren. Weet iemand hier misschien een oplossing? Ik heb een foto toegevoegd van de huidige situatie.
Ik moet deze schroef verwijderen om bij de accu te kunnen komen. Het gaat om een Kawasaki GTR1400.
 

Bijlagen

  • Schroef.jpg
    Schroef.jpg
    321,9 KB · Weergaven: 203
Maar hoe hard zijn die extractie tooltjes?
Lees hier dat het hardstaal is, maar die op de foto lijken wel een soort gietijzer.

Ik zou inboren met een nieuwe cobaltboor en lekker veel kruipolie toch een keer proberen, misschien is die extractietool wel zachter dan verwacht.


Voor wegtikken met een drevel of sleuf inslijpen heb je eigenlijk geen ruimte door de verdieping.
Moertje oplassen gaat wel werken, maar wel grote kans dat je kapje wat smelt door de warmte.
 
Laatst bewerkt:
Een linkse tap is harder dan een cobalt boor, kansloos! Had ik al eens gefulmineerd tegen linkse tappen? Het enige dat werkt is een snel lopend hardmetalen freesje. Misschien dat lassen gaat, maar ik betwijfel of het zonder belachelijk veel hitte wil hechten op de tap.
Als je het kopje had afgeboord had je zo het deksel er af kunnen halen en het stompje met een tang er uit draaien, zo jammer dit.
 
1681928972792.png

Zo iets kan , en dan eerst en paar keer recht erin slaan dat je een 'groef' maakt , een gleuf met een dremel is beter . maar die heeft niet iedereen .
en dan niet een te kleine hamer , en dan de bout gewoon rondom eruit tikken .
1681929079008.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
 
Terug
Bovenaan Onderaan