Beschadigde schroef verwijderen

MotormuisPB

Rookie
19 apr 2023
13
35
Alkmaar
Bij het verwijderen van de laatste schroef bleek dat deze niet mee wilde werken.
We hebben toen geprobeerd om met een verwijderset deze alsnog te verwijderen. Helaas brak hier de kop van af. Dit is zo hard staal dat we er niet meer door heen kunnen boren. Weet iemand hier misschien een oplossing? Ik heb een foto toegevoegd van de huidige situatie.
Ik moet deze schroef verwijderen om bij de accu te kunnen komen. Het gaat om een Kawasaki GTR1400.
 

Bijlagen

  • Schroef.jpg
    Schroef.jpg
    321,9 KB · Weergaven: 203
Snap ik. TS zit met een probleem, en denkt dat de "ouwe rotten" wel een oplossing voor hem edit: haar! hebben. Vervolgens een stortvloed van meer en minder 'goede' voorstellen (er zitten inderdaad uitstekende tussen, maar voor dit geval wellicht net niet handige) maar gezien de opmerking "gietijzer" en dat "iemand anders" het (voor hem edit: haar, of al eerder) gedaan heeft krijg je niet het idee dat TS zelf handig genoeg is om het probleem op te lossen.

Dank je wel hier kan ik wel wat mee. En het is niet door mij zelf gedaan maar iemand anders.

Dus of hij edit: zij er iets mee kan is de vraag, en dan zitten er hier een paar 'hulpvaardigen' (ook ik *D ) tussen die niet snappen waarom er 'voor zoiets simpels' nog steeds geen melding komt dat 't gefixt is.

Dat is het probleem: Voor sommigen een eitje, voor TS(s) dikke paniek. Of nu even geen prio, dat kan natuurlijk ook.

:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo MotormuisPB.
Is het inmiddels al gelukt ?
Ik moet even wachten tot ik weer weekend heb. Dan kan ik er even rustig voor gaan zitten. En gereedschap is gelukkig allemaal te koop. Als beginnende klusser altijd fijn dat ik op jullie kennis kan terug vallen. Zaterdag maar eens rustig mee aan de gang. (Iets met 5 ploegendienst).
Iedereen alvast bedankt voor alle input.
 
En sorry dat het zo lang moest duren voor ik alles gelezen had en kon reageren. Iets met van alles en nog wat bezig zijn. Maar zoals aangegeven ga ik er zaterdag naar kijken en waardeer ik iedereen zijn bijdragen. Ja het gaat om een beginnende sleutelaar maar die niet te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken met het juiste gereedschap.
 
En sorry dat het zo lang moest duren voor ik alles gelezen had en kon reageren. Iets met van alles en nog wat bezig zijn. Maar zoals aangegeven ga ik er zaterdag naar kijken en waardeer ik iedereen zijn bijdragen. Ja het gaat om een beginnende sleutelaar maar die niet te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken met het juiste gereedschap.
Is het gelukt en wat was de oplossing?
 
Het lang verwachten bericht. Het is gelukt!!!
Door middel van dremel wat weg slijpen, kruipolie en een koudbeitel lukte het uiteindelijk om de schroef in beweging te krijgen. Accu staat nu onder de druppellaader om op te laden. En nieuwe schroeven zijn besteld en onderweg. Dank jullie wel allemaal voor de hulp 🤜🤛 🙌 👍
 

Bijlagen

  • 20230428_125030.jpg
    20230428_125030.jpg
    241,3 KB · Weergaven: 78
Terug
Bovenaan Onderaan