Beschermende kleding

een vriend van me ging even tanken op sloffen en trainingsbroek
reed op een voetganger die overstak en viel
was helemaal geschaaft zelfs zn tenen,je moet altijd in pak al is het maar een klein stukje rijden. :)
 
Mijn vriendin gleed onderuit in een bocht over wat gravel aan nauwelijks 30km/u met een virago535. Wat krassen en een losse spiegel op de virago. De jeans-van-uitstekende-kwaliteit kon echter niet verhinderden dat de gravel doorheen de broek, doorheen het vel op de knie helemaal IN de knie zat. De wond moest gehecht met een paar draadjes, ze had een maand een stijve knie en kon nie rijen (ook nie met de auto), en de jeans was voor de vuilbak.
Welnee joh... het bewijs is nou al zo vaak geleverd dat dit helemaal niet kan...

|(
 
Sterker nog, sluit liever helemaal niet als laatste aan in een rij.

Maar, ook in een auto kun je behoorlijk onveilig zijn: KLIK
Die velgen hadden mooi onder mijn Transporter gepast *O* *O*



Een spijkerbroek is toch ook textiel???? :Y



 
ik heb een aantal weken geleden met 100 km/h het asfalt gekust omdat ik mezelf onderuit remde.
Ik had een spijkerbroek aan, gewone sportschoenen, een leren motorjack en motorhandschoenen (en uiteraard me helm op me kop)
Ik heb geluk gehad dat ik ben gaan rollen inplaats van schuiven want anders was het echt tot op het bot gegaan. Nu miste ik ook aardig wat vel op me benen maar dat is nu al weer zo'n beetje aangegroeid.
Wonder boven boven zijn me voeten ook nog heel want op het moment dat ik de straat raakte zijn allebei mijn schoenen uitgevlogen en ben ik dus op mijn sokken (motorsokken van de lidl : }) verder gegaan.

Ik heb wel mijn duim verbrijzeld maar dat had niets met beschermende kleding te maken; toen ik mezelf onderuit remde sloeg mijn stuur dubbel en kwam mijn duim tussen het stuur en de tank. Hierdoor zit er nu een deukje in mijn tank...

shit zeg, telkens als ik dit verhaal weer type of vertel aan iemand ben ik blij dat ik er nog zo goed vanaf ben gekomen :}

groeten sjakov
 
ik heb een aantal weken geleden met 100 km/h het asfalt gekust omdat ik mezelf onderuit remde.
Ik had een spijkerbroek aan, gewone sportschoenen, een leren motorjack en motorhandschoenen (en uiteraard me helm op me kop)
Ik heb geluk gehad dat ik ben gaan rollen inplaats van schuiven want anders was het echt tot op het bot gegaan. Nu miste ik ook aardig wat vel op me benen maar dat is nu al weer zo'n beetje aangegroeid.
Wonder boven boven zijn me voeten ook nog heel want op het moment dat ik de straat raakte zijn allebei mijn schoenen uitgevlogen en ben ik dus op mijn sokken (motorsokken van de lidl : }) verder gegaan.

Ik heb wel mijn duim verbrijzeld maar dat had niets met beschermende kleding te maken; toen ik mezelf onderuit remde sloeg mijn stuur dubbel en kwam mijn duim tussen het stuur en de tank. Hierdoor zit er nu een deukje in mijn tank...

shit zeg, telkens als ik dit verhaal weer type of vertel aan iemand ben ik blij dat ik er nog zo goed vanaf ben gekomen :}

groeten sjakov
Ja breuken hou je zelfs met de beste kleding niet tegen natuurlijk. Tenzij je in compleet carbon of glasvezel harnas gaat :+ Uiteindelijk helpt kleding gewoon goed tegen kneuzingen/blauwe plekken en uiteraard schaafwonden. Jij hebt echt enorm mazzel gehad idd, het anders kunnen aflopen :o
 
Beschermende kleding is voor mietjes.
Een helm is meer dan genoeg.

full
 
Ben een keer met dertig km/h onderuit gegaan, zonder beschermende kleding(situatie doet er niet toe).

Ik hield er verschillende diepe snijwonden aan over een een bezoek aan het ziekenhuis om me aan m´n knie te laten opereren(die lag ook helemaal open en er was iets gebroken), dus zelfs met 30km/h is het zonder beschermende kleren al te hard...
 
zit met arm die uit de kom is gweeest te tikken.
heb zondag zwaar ongeval met motor gehad.
www.brandongevallen.nl klikken op ongevallen en dan op april.
dan weet je waarom je kleding belangerijk is.
zonder backprotector en goed pak en helm had ik dit nu niet kunnen tikken.

})
 
_O- Dat was nog ff lachen zo vlak voor het slapen _O-

Vooral die foto's :X


@ TS: Gewoon lekker doen wat jij fijn vijndt...sommigen leren alleen op de harde manier :W
 
Kamikazes zijn altijd leuk
:^


Gewoon iemand die een beetje eigenwijs is en graag wil horen dat een spijkerbroek ook best goed beschermt.

Ik doe het heel soms wel ff als het een klein stukje is, maar voelt niet fijn.
Zeker weten dat die spijkerbroek niet meer dan een paar meter glijden over het asfalt beschermt en dan je vel aan de beurt is. Daarna nog je botten :X


Het zien van de foto's is voor sommigen wel goed denk ik :Y
Leer je het dan nog niet dan moet het op de harde manier kennelijk..
;) iedereen moet lekker doen wat ie/ze zelf wil.
 
Heb je zelf ooit een valpartij meegemaakt? Zo ja, hoe hard reed je toen, wat had je toen aan en beschermde dit goed???

Ben zelf een half jaar geleden met 70-80 km/u onderuit gegaan. Had een leren motorjas en handschoenen aan, maar verder aleen een vrij dikke afritsbroek en bergschoenen.

Resultaat ... ik ben op mijn linkeronderarm gevallen dus het leer van de jas en de harde elleboogbescherming heeft de grootste klap opgevangen. Maar hoewel in de broek van een paar kleine gaatjes op mijn knieen zaten, had ik verder bijna niks. Een klein beetje geschaafde knieen, maar dat is wel eens erger geweest bij een valpartij op de tennisbaan met los gravel.

Ik ben niet gaan rollen, maar heb me wel op een gegeven moment op mijn rug gedraaid (want dat zie je op tv ook altijd). maar toen lag ik wel al bijna stil. Motor was trouwens wel total loss. Ben zelf de volgende dag gewoon gaan squashen.

Moraal van dit verhaal. Ik heb veel geluk gehad en heb een paar weken later een leren broek gekocht! 8-)
 
Als motorrijder ga ik altijd in pak. Ik heb textiel allweather, en altijd een leren broek aan.
Combinaties: (naar gelang weersomstandigheden)
Allweatherjas met lerenbroek en daarover allweatherbroek (zonder protectie).
Allweatherjas met leren broek.
Leren jas met leren broek.

Geen leer uit een modewinkeltje maar uit een motorzaak!(in dit geval merk MQP)
en natuurlijk laarzen of hoge schoenen.
handschoenen.

Ik ging 8 maanden geleden met de mountainbike onderuit met mijn spijkerbroek en mijn knie lag open en een groot gat in de spijkerbroek. Het ging niet eens hard maar het asfalt was van het type errug grof.
Binnen 1 ruk is je spijkerbroek weg.

Toen ik begon met motorrijles droeg ik een spijkerbroek met kevlarstukken erin. Tja als je gelooft in valse veiligheid.. Tis natuurlijk wel een hoog kwalitatieve spijkerbroek bij een motorzaak gekocht en echte grote lappen Kevlar erin. Maar toen ik een motorbroek had gekocht deed ik die spijkerbroek nooit meer aan op de motor.
 
snap niet dat mensen nog in discussie gaan.

Laat mensen die lekker dom en onverstandig willen doen dat lekker doen. En mensen die zich wel bewust zijn van de risico's zich lekker beschermen. En als het dan mis gaat dat het ook goed misgaat voor de mensen die onbeschermd rijden. Dan hoeven we maatschappelijk gezien maar een keer te dokken voor zo'n onbenul.
 
Enkele jaren terug gezien op Eurosport, een piloot in blauwe overall valt van zijn moto, die bolt alleen verder, hij daarachter aan hoge snelheid op zijn kont, een blauwe streep trekkend. Die glijpartij duurde zolang dat het duidelijk werd dat zijn zitvlak warm werd.
Langdurende glijpartij veroorzaken steeds schroeiwonden, zowel bij leder als textiel, dus wollen onderkledij gewenst:gevolg: transpireren!30 jaar geleden op mijn blote rug gegleden (vest was losgekomen van mijn broek)met de voeten vooruit, huid eraf van broeksband tot schouders, op een paaltje van de vangrail mijn arm gebroken,letsels aan ruggewerveluitsteeksels,(toen bestonden nog geen back protectors) meerdere bikes total loss, waarschijnlijk de eerste multiple-crash op een klaverblad. Ik geef toe, ik draag nog steeds geen extra-bescherming want op een full-dressed toermoto is het rap te warm, dus sorry het blijft bij stevig schoeisel, jeans en vest met protectoren.
 
Enkele jaren terug gezien op Eurosport, een piloot in blauwe overall valt van zijn moto, die bolt alleen verder, hij daarachter aan hoge snelheid op zijn kont, een blauwe streep trekkend. Die glijpartij duurde zolang dat het duidelijk werd dat zijn zitvlak warm werd.
Langdurende glijpartij veroorzaken steeds schroeiwonden, zowel bij leder als textiel, dus wollen onderkledij gewenst:gevolg: transpireren!30 jaar geleden op mijn blote rug gegleden (vest was losgekomen van mijn broek)met de voeten vooruit, huid eraf van broeksband tot schouders, op een paaltje van de vangrail mijn arm gebroken,letsels aan ruggewerveluitsteeksels,(toen bestonden nog geen back protectors) meerdere bikes total loss, waarschijnlijk de eerste multiple-crash op een klaverblad. Ik geef toe, ik draag nog steeds geen extra-bescherming want op een full-dressed toermoto is het rap te warm, dus sorry het blijft bij stevig schoeisel, jeans en vest met protectoren.

:} bikkel :}

Jij laat je door een paar schaafwondjes tenminste niet verlijden tot het dragen van beschermende kleding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan