Beste-ketting poll

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Er zijn al zo veel vragen over (secundaire) kettingen dat ik wel benieuwd ben naar de ervaringen met de verschillende merken. Hoeveel km doen jullie gemiddeld met 1 setje? En met welk merk heb je de beste ervaringen?
 
DID is de beste ketting producent... qua productie, techniek en sterkte. :}
520 EVR2 (oid) is de beste ketting van DID, wordt speciaal voor de race gebruikt, heeft extra gaatjes in de buitenplaten en holle pennen :9 om het gewicht te reduceren :9~ dan nog de kleur zwart/goud :}

Klink heeft nu een Tsubaki ketting... maar dat komt omdat tie vroeger met/voor Tsubaki heeft gewerkt :X
 
DID is de beste ketting producent... qua productie, techniek en sterkte. :}
520 EVR2 (oid) is de beste ketting van DID, wordt speciaal voor de race gebruikt, heeft extra gaatjes in de buitenplaten en holle pennen :9 om het gewicht te reduceren :9~ dan nog de kleur zwart/goud :}

Maar voor op de weg lijkt me minimale slijtage / rek belangrijker dan gewicht. Zou je keuze in dat geval ook nog DID zijn?
 
Maar voor op de weg lijkt me minimale slijtage / rek belangrijker dan gewicht. Zou je keuze in dat geval ook nog DID zijn?
Oh nee, tuurlijk niet. Die ketting is waanzinnig duur... in NL is hij niet te verkrijgen, heb ik duitsland een klein stukkie gezien.
De X-ring (VM series) van DID is het beste wat betreft prijs kwaliteit. Alhoewel de Alpha series van Tsubaki ook nie slecht is :X
 
Hoelang doen jullie gemiddeld met een ketting-set? Ik ongeveer 10a15000km. Als ik hier lees dat men 8500km doet zonder aan te spannen?? Het is een DC ketting, donno waarom eig niet in poll staat, (Belgisch?)?.

Ik rijd met een FZR400 en de exup isser vantussen. Hij schokt tussen 4en5000 tr/min,doordat deze is verwijdert. Dat is ongeveer het hernemingspunt, wat ik dus veel gebruik. Kan dat nu enkel door dat schokken zijn? De overbrenging weet ik niet precies maar het is een groot tandwiel achter dus daar minder slijtage dan bij de meeste, meer vermogen hebbende, motoren welke achter een kleiner hebben.

Ja ik smeer de ketting dus geregeld en onlangs nog eens helemaal gereinigd.

Greetz
 
De DID op mijn ZX12R zat er al 35000km op toen ik de motor inruilde en was nog niet aan het eind van zijn leven. Het enige onderhoud wat ik deed was dat ding af en toe met een spuitbus smeren. Stellen gebeurde bij de veelvuldige achterband vernieuwingen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan