Beste motor(en) ooit gemaakt

We zijn intussen drie blokmodellen verder...De Evo is nu ook 'een oudje'.

En ja; gietijzeren bussen in alu cylinders..
 
Over het algemeen kan je met een Jap weinig verkeerd kopen. Ik heb 3 Suzuki's gehad, 2 bandits en een gsx-s 1000. Nooit gezeik mee gehad en onverwoestbaar blok. Rij nu met een Yamaha MT09 en kan er ook niets slechts van zeggen.
Ik ken iemand die 20 nieuwe motoren heeft gehad en daar ook meestal veel kilometers mee heeft gereden, ook Italiaanse. De 2 Suzuki´s waren opvallend rampzalig.
 
Wat mij in het algemeen opvalt is dat mankementen van aard veranderen, van korte algemene levensduur en roest naar voortijdige slijtage van specifieke onderdelen en elektronica. Mijn auto’s en motoren die ik heb (gehad) mogen gemiddeld ca 10 jaar dienst doen voor ik ze inruil. Ik kan dus redelijk veel zeggen over de aard van het onderhoud over de jaren, maar heb niet zoveel verschillende exemplaren gereden.

De minst goede ervaringen heb ik gehad met Duitse techniek. ‘Gelukkig’ waren de meeste mankementen bekend en de reparaties routinematig. Desondanks mocht ik het allemaal zelf betalen. Met Japans heb ik 2x iets bijzonders gehad. Voordat ze daar achter waren was ik eveneens honderden euri uurloon verder. Mijn eco-Clio rijd ik nu 9 jaar c.q. 190.000 km, en dat is tot nu toe mijn meest betrouwbare vervoermiddel gebleken.
Het kan verkeren…
 
Laatst bewerkt:
Ik mag toch hopen dat mijn V-Strom (1050 XTA) super betrouwbaar is na een slordige 20 jaar te zijn doorontwikkeld. Zo niet, dan ga ik rellen! 🤬
Gewoon gebaseerd op het feit dat ze toen erg snel slijtageverschijnselen vertoonden en snel verouderen, iets wat de andere drie merken al veel minder hebben
 
Dat zegt niks over de betrouwbaarheid, daar moet je een van die 4 merken voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
Van oudsher, en dat is al effe hebben we de 4 japandse merken een beetje een indeling gegeven

Kawasaki: De snelste
Honda: De beste
Yamaha: De mooiste techniek
Suzuki: De wegwerpmotor
Moet zeggen na ook 2 Suzuki's (1999 & 2012) te hebben gehad en meerdere Honda's en Yamaha's dat ik het hier mee eens ben. De afwerking van Suzuki is gewoon minder. Kawasaki nog nooit gehad, wel is nagedacht over een tweedehands Z750 maar een FZS600 is praktisch net zo snel en een stuk goedkoper. :)
 
Heb nog nooit wat raars gehad met suzuki ,
Heb 2x RM125 , DR600 , SV650 , GT650 gehad . En kwalitatief zelfde als honda , heb nog nooit een yamaha gehad , dus kan daar niets over zeggen .
 
Hij zal vast de revue al gepasseerd zijn maar Honda Cb500 of Cbf500 is enorm bulletproof en ook nog eens heel bruikbaar en zuinig . Heb ooit begrepen dat Honda ze ontwikkelde om minimaal 3 ton te kunnen halen met het oog op forenzen en bruikbaarheid zoals ook de NC blokken nu .
 
Heb nog nooit wat raars gehad met suzuki ,
Heb 2x RM125 , DR600 , SV650 , GT650 gehad . En kwalitatief zelfde als honda , heb nog nooit een yamaha gehad , dus kan daar niets over zeggen .
:N

SV's vinden het heerlijk om te roesten. Zeker de eerste generatie.

Maar ik raak er wel absoluut niet opgewonden van maar voor dagelijks woon/werk de portemonnee wel….
Ik raak er wel opgewonden van:+, sportbandjes eronder, iets andere vertanding en raggen tot die uit mekaar spat (wat die niet doet). Beleef er meer plezier mee in Nederland dan met elke andere motorfiets.

20220814_193528.jpg
 
:N

SV's vinden het heerlijk om te roesten. Zeker de eerste generatie.


Ik raak er wel opgewonden van:+, sportbandjes eronder, iets andere vertanding en raggen tot die uit mekaar spat (wat die niet doet). Beleef er meer plezier mee in Nederland dan met elke andere motorfiets.

Bekijk bijlage 1804969
Ja je hebt helemaal gelijk en je kan er enorm veel mee doen maar het is nu niet bepaald de Doutzen Kroes onder de motoren al zal ook dat wel weer discutabel zijn 😊😉
 
Hij zal vast de revue al gepasseerd zijn maar Honda Cb500 of Cbf500 is enorm bulletproof en ook nog eens heel bruikbaar en zuinig . Heb ooit begrepen dat Honda ze ontwikkelde om minimaal 3 ton te kunnen halen met het oog op forenzen en bruikbaarheid zoals ook de NC blokken nu .
Wat dacht je van zijn kleine broertje? De CB125 F, 800 km op een tank.
 
Ja je hebt helemaal gelijk en je kan er enorm veel mee doen maar het is nu niet bepaald de Doutzen Kroes onder de motoren al zal ook dat wel weer discutabel zijn 😊😉
Het is inderdaad geen begeerlijke motor, toen ik 10 jaar geleden mijn pasje haalde op een CB500 had ik ook niet verwacht dat ik in 2022 een CB500 in de garage zou hebben staan :9
 
Als je op marktplaats kijkt naar hoge km standen ,zie je vooral BMW en honda st1100 blokken.
Maar uit eigen ervaring de honda ntv en cb500 blokken. Simpele techniek , degelijk en weinig pk.
Kennis van mij heeft 130k op een triumph streettriple gezet zonder problemen maar de uitlaat en radiator gingen stuk dus economische total loss.
 
This thread is worthless without pics! ❤️
(Back to lurking, heb alleen barrels gehad en geen inhoudelijke bijdrage te doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan