Beste remblok keuze

Altijd met DC gereden en sinds mijn nieuwe fiets rijd ik met DS, wereld van verschil... Levensduur en gedrag in de regen kan ik nog niets over zeggen. In het droog voelen ze heerlijk agressief aan, maar wel met veel gevoel.
 
DS is dan ook wel de overtreffende trap van DC, dus dat ze "beter" zijn geloof ik wel.

1. all-round straat/race blokken = sinter of race sinter
2. race blokken die eerst moeten opwarmen = dual carbon
doordat ze eerst moeten opwarmen voelen ze in de regen initieel wat minder aan
als je ze echter warm krijgt doen ze het weer net zo goed als in het droge
3. die-hard race blokken die wat mogen kosten = dual sinter
de beste van de 3 maar dat merk je in je portemonnee....

Ik heb de afgelopen seizoenen met Lucas Dual Carbon gereden, wat voor mij prima werkt.
als je in de pitstraat begint met een slepend remmetje zijn ze al snel opgewarmd.
voor straatgebruik, en zeker met een duo passagier, zijn ze een beetje leip in de koude ochtend kan ik je zeggen...
verder schijnt de DC wat vriendelijker voor je remschijven te zijn gezien ze een carbon film op je schijf achterlaten en daardoor wat minder op het ijzer "invreten".
 
Laatst bewerkt:
DS is dan ook wel de overtreffende trap van DC, dus dat ze "beter" zijn geloof ik wel.

1. all-round straat/race blokken = sinter of race sinter
2. race blokken die eerst moeten opwarmen = dual carbon
doordat ze eerst moeten opwarmen voelen ze in de regen initieel wat minder aan
als je ze echter warm krijgt doen ze het weer net zo goed als in het droge
3. die-hard race blokken die wat mogen kosten = dual sinter
de beste van de 3 maar dat merk je in je portemonnee....

Ik heb de afgelopen seizoenen met Lucas Dual Carbon gereden, wat voor mij prima werkt.
als je in de pitstraat begint met een slepend remmetje zijn ze al snel opgewarmd.
voor straatgebruik, en zeker met een duo passagier, zijn ze een beetje leip in de koude ochtend kan ik je zeggen...
verder schijnt de DC wat vriendelijker voor je remschijven te zijn gezien ze een carbon film op je schijf achterlaten en daardoor wat minder op het ijzer "invreten".

Wat weet jij daar nou van man, je remt nooit ;)
 
Even een andere vraag over remblokken:

Welk soort remblokken zijn de beste keus voor giet ijzeren remschijven?
 
Even een andere vraag over remblokken:

Welk soort remblokken zijn de beste keus voor giet ijzeren remschijven?

Ik rijd met giet ijzer beringer remschijven in combi met SBS 634RS blokken,remt super.
Ik kan er afhankelijk van welk circuit 4 a 5 dagen mee rijden.
 
Ik heb nu 1,5 jaar al die dual carbon blokken erin. Die dingen slijten niet :). En rijd er ook gewoon mee in de regen. Alhoewel dat niet heel vaak ik want ik vermijd dat liever.
 
Ik heb nu 1,5 jaar al die dual carbon blokken erin. Die dingen slijten niet :). En rijd er ook gewoon mee in de regen. Alhoewel dat niet heel vaak ik want ik vermijd dat liever.
Ik rem ze in 2 - 3 dagen weg op Assen. Een voorkantje blokken betaal ik dan ook maar 70 euro voor. Dat scheelt. Lucas dual carbon.
 
Ik heb nu 1,5 jaar al die dual carbon blokken erin. Die dingen slijten niet :). En rijd er ook gewoon mee in de regen. Alhoewel dat niet heel vaak ik want ik vermijd dat liever.

moet je maar eens een keer nieuwe steken. wereld van verschil. die dc blokken word alleen maar slechter hoe vaker ze warm zijn geweest.
 
Up, benieuwd waar jullie tegenwoordig met rijden. Had ferodo raceblokken toen ik de motor kocht, gaven veel gevoel, slijten wel hard. Nu ebc gesinterd, maar mis toch een beetje dat gevoel van de ferodo, daar kom je net dat beetje extra met bijremmen.
 
Up, benieuwd waar jullie tegenwoordig met rijden. Had ferodo raceblokken toen ik de motor kocht, gaven veel gevoel, slijten wel hard. Nu ebc gesinterd, maar mis toch een beetje dat gevoel van de ferodo, daar kom je net dat beetje extra met bijremmen.

Probeer deze eens Brake Pads AP Racing Sintered
 
Ik rijd altijd met Ferode Z-Rac remblokken. Remmen zeer goed en gaan lang mee. De kosten zijn afhankelijk van het bouwjaar van je R1. Of € 51,40 of als je zo'n setje moet hebben met een groot en een klein remblokje dan kosten ze € 72,95. Echt top spul! Zie:
Ferodo Z-Rac remblokken / sinter / Yamaha
 
Ik rijd altijd met Ferode Z-Rac remblokken. Remmen zeer goed en gaan lang mee. De kosten zijn afhankelijk van het bouwjaar van je R1. Of € 51,40 of als je zo'n setje moet hebben met een groot en een klein remblokje dan kosten ze € 72,95. Echt top spul! Zie:
Ferodo Z-Rac remblokken / sinter / Yamaha
Hé die compound kende ik nog niet, de Z-rac. Ervaar je verschil met de X-rac, die had ik er onder. Kan niet echt vinden wat het verschil is, behalve dat X-rac meer progressief zou opbouwen en de Z-rac meer lineair?
 
Hé die compound kende ik nog niet, de Z-rac. Ervaar je verschil met de X-rac, die had ik er onder. Kan niet echt vinden wat het verschil is, behalve dat X-rac meer progressief zou opbouwen en de Z-rac meer lineair?
Allen met de Z-rac gereden van Ferodo en niet met de X-rac.
 
Allen met de Z-rac gereden van Ferodo en niet met de X-rac.
Het zijn de Z-rac's geworden, X-rac's waren niet voorradig of shops waren een maand dicht ivm vakantie. Maar goed, nu eerst de EBC's oprijden, die zullen waarschijnlijk ook niet op een paar dagen versleten zijn...
 
Up, benieuwd waar jullie tegenwoordig met rijden. Had ferodo raceblokken toen ik de motor kocht, gaven veel gevoel, slijten wel hard. Nu ebc gesinterd, maar mis toch een beetje dat gevoel van de ferodo, daar kom je net dat beetje extra met bijremmen.

Brembo Z04. Nooit meer anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan