Marcelvp
MF veteraan
- 22 jul 2008
- 2.201
- 1
DC gaat bij mij gemiddeld zo'n 4 dagen mee
nou dat red ik dus echt niet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
DC gaat bij mij gemiddeld zo'n 4 dagen mee
DS is dan ook wel de overtreffende trap van DC, dus dat ze "beter" zijn geloof ik wel.
1. all-round straat/race blokken = sinter of race sinter
2. race blokken die eerst moeten opwarmen = dual carbon
doordat ze eerst moeten opwarmen voelen ze in de regen initieel wat minder aan
als je ze echter warm krijgt doen ze het weer net zo goed als in het droge
3. die-hard race blokken die wat mogen kosten = dual sinter
de beste van de 3 maar dat merk je in je portemonnee....
Ik heb de afgelopen seizoenen met Lucas Dual Carbon gereden, wat voor mij prima werkt.
als je in de pitstraat begint met een slepend remmetje zijn ze al snel opgewarmd.
voor straatgebruik, en zeker met een duo passagier, zijn ze een beetje leip in de koude ochtend kan ik je zeggen...
verder schijnt de DC wat vriendelijker voor je remschijven te zijn gezien ze een carbon film op je schijf achterlaten en daardoor wat minder op het ijzer "invreten".
Even een andere vraag over remblokken:
Welk soort remblokken zijn de beste keus voor giet ijzeren remschijven?
Even een andere vraag over remblokken:
Welk soort remblokken zijn de beste keus voor giet ijzeren remschijven?
Ik rem ze in 2 - 3 dagen weg op Assen. Een voorkantje blokken betaal ik dan ook maar 70 euro voor. Dat scheelt. Lucas dual carbon.Ik heb nu 1,5 jaar al die dual carbon blokken erin. Die dingen slijten niet . En rijd er ook gewoon mee in de regen. Alhoewel dat niet heel vaak ik want ik vermijd dat liever.
Ik heb nu 1,5 jaar al die dual carbon blokken erin. Die dingen slijten niet . En rijd er ook gewoon mee in de regen. Alhoewel dat niet heel vaak ik want ik vermijd dat liever.
Up, benieuwd waar jullie tegenwoordig met rijden. Had ferodo raceblokken toen ik de motor kocht, gaven veel gevoel, slijten wel hard. Nu ebc gesinterd, maar mis toch een beetje dat gevoel van de ferodo, daar kom je net dat beetje extra met bijremmen.
Hé die compound kende ik nog niet, de Z-rac. Ervaar je verschil met de X-rac, die had ik er onder. Kan niet echt vinden wat het verschil is, behalve dat X-rac meer progressief zou opbouwen en de Z-rac meer lineair?Ik rijd altijd met Ferode Z-Rac remblokken. Remmen zeer goed en gaan lang mee. De kosten zijn afhankelijk van het bouwjaar van je R1. Of € 51,40 of als je zo'n setje moet hebben met een groot en een klein remblokje dan kosten ze € 72,95. Echt top spul! Zie:
Ferodo Z-Rac remblokken / sinter / Yamaha
Allen met de Z-rac gereden van Ferodo en niet met de X-rac.Hé die compound kende ik nog niet, de Z-rac. Ervaar je verschil met de X-rac, die had ik er onder. Kan niet echt vinden wat het verschil is, behalve dat X-rac meer progressief zou opbouwen en de Z-rac meer lineair?
Het zijn de Z-rac's geworden, X-rac's waren niet voorradig of shops waren een maand dicht ivm vakantie. Maar goed, nu eerst de EBC's oprijden, die zullen waarschijnlijk ook niet op een paar dagen versleten zijn...Allen met de Z-rac gereden van Ferodo en niet met de X-rac.
Up, benieuwd waar jullie tegenwoordig met rijden. Had ferodo raceblokken toen ik de motor kocht, gaven veel gevoel, slijten wel hard. Nu ebc gesinterd, maar mis toch een beetje dat gevoel van de ferodo, daar kom je net dat beetje extra met bijremmen.
hoeveel dagen rijdt jij gemiddeld met z04 en welk tempo?Brembo Z04. Nooit meer anders.
hoeveel dagen rijdt jij gemiddeld met z04 en welk tempo?