Beste tijd om een motor te kopen (r6 voornamelijk)

royfigo7

Rookie
26 jun 2009
3
0
Born
Ik ben nieuw op dit forum, ik moet zeggen dat ik al veel informatie heb kunnen binnenhalen via deze site. Vandaar dat ik me nu ook maar eens heb geregistreerd.

Maar nu heb ik de volgende vraag??

Ik heb mijn motorrijbewijs een paar dagen gehaald, gelukkig!!!
En nu ben ik natuurlijk op zoek naar een motor. Ik droom al jaren van een r6(99,2000,2001), dus dat gaat hem dan ook worden als de testritjes bevallen.

Maar wat is nu de beste tijd om een motor te kopen. Je hoort iedereen zeggen in de winter, dan zijn ze het goedkoopste, is dat ook zo?
Of hebben jullie hier een andere mening over?

Als het een degelijk verschil is qua prijs, ben ik bereid mij nog even onder bedwang te houden.
 
ik denk dat ze in de winter beter onderhandelbaar zijn.
Dus je zal wat meer van de prijs af kunnen lullen.
Maar als je nu je rijbewijs hebt en je kunt een motor betalen, wil je dan echt de hele zomer zonder motor zitten.
En dan in de winter een motor kopen en het ijskoud krijgen.

lekker nu een fiets kopen :]
 
volgens mij maakt het niet heel veel uit, er komt gewoon een dosis geluk bij kijken.
je moet net tegen de juiste fiets aanlopen :Y
 
je zou idd wel gek zijn om de hele zomer niet te rijden om een paar honderd euro uit te sparen. Verschil tussen in de zomer en in de winter rijden is echt enorm. In de winter kan het nog wel (zolang het niet sneeuw of ijzelt) maar in de zomer is het echt te heerlijk om te cruisen.
 
Je bent helaas nét te laat ... Gisteren was het de ideale dag om zo'n fiets te kopen.

:+
 
Als je de prijzen in het te koop gedeelte ziet dan is het momenteel al uitverkoop. Dus niet wachten, maar kopen en rijden!
 
Ik zou zeggen, kijk is in België of Duitsland.
Daar staan hele leuke R6'jes die je voor €3000,- (of minder als je goed kan praten) kan meenemen.
Houdt dan wel rekening met €110,- keuringskosten en ca.€150/180,- BPM

Veel goedkoper zal je ze hier niet vinden in de winter
 
Je moet gewoon blijven kijken op het internet..

Ik heb ook een tijdje gezocht naar een R6 en heb er gister een gekocht! Een rood-witte R6 uit 2006 met 5500km voor een leuke prijs! :)
 
r6 is zooo fijn, gaat je zowieso bevallen :) fanastische fiets :D en de beste tijd om te kopen is niet 14:17 maar 14:12...

iedereen gaat tegenwoordig om 14:17u, dus kun je beter om 14:12 gaan, dan ben je ze net voor
 
bedankt voor de snelle reacties.. ik heb toch al een beter beeld gekregen over wat ik moet doen..

Maar alle reacties zijn welkom..


Jullie hebben overigens wel gelijk met het wachten.. dat is idd een ramp
 
Vrijdag(middag) is altijd goed. :W


Maar om een motor te kopen :?
Wanneer wil je er nou op rijden dan?
Je gaat nu toch verdorie niet de hele zomer en herfst thuis zitten
zonder motor, omdat je in de winter wellicht 3 tientjes minder uit hoeft te geven?
 
nu is de beste tijd, als je hem in de winter koopt is mischien je garantie voorbij voor dat je een beetje km gemaakt hebt.
dus nu is het de tijd (ook voor buiten sex trouwens ) ;)
 
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt in welk jaargetijde je een motor probeerd te kopen.

Het voorjaar en zomer zijn inderdaad de maanden waarin de meeste mensen interesse lijken te hebben voor de aanschaf van een motorfiets, in de winter is dat een stuk minder, maar dit geld zeker ook voor het aanbod.

Als je kijkt hoeveel motorfietsen nu worden aangeboden (voor veels te veel geld, naar mijn mening), maakt dit de spoeling behoorlijk dun.

In de winter is er minder vraag, maar ook minder aanbod.

Een advies van mij, probeer behoorlijk te onderhandelen, want voor de prijzen waar de meeste motoren voor te koop staan (markplaats) worden ze niet verkocht.

Beetje (flink) onderhandelen is ook een sport :Y
 
Ik ben nieuw op dit forum, ik moet zeggen dat ik al veel informatie heb kunnen binnenhalen via deze site. Vandaar dat ik me nu ook maar eens heb geregistreerd.

Maar nu heb ik de volgende vraag??

Ik heb mijn motorrijbewijs een paar dagen gehaald, gelukkig!!!
En nu ben ik natuurlijk op zoek naar een motor. Ik droom al jaren van een r6(99,2000,2001), dus dat gaat hem dan ook worden als de testritjes bevallen.

Maar wat is nu de beste tijd om een motor te kopen. Je hoort iedereen zeggen in de winter, dan zijn ze het goedkoopste, is dat ook zo?
Of hebben jullie hier een andere mening over?

Als het een degelijk verschil is qua prijs, ben ik bereid mij nog even onder bedwang te houden.

Daar kan ik mij echt HELEMAAL NIKS bij voorstellen. Dat je eindelijk je rijbewijs hebt en dan gewoon nog een paar maanden zonder motor zou kunnen :N

Ik heb gisteren mijn rijbewijs/examen gehaald en vandaag mijn rijbewijs opgehaald en direct door naar de dealer waar mijn motor al klaar stond, dus binnen 24 uur lekker zelfstandig op pad :] :] . Had niet veel langer moeten duren :)
 
Ik ben nieuw op dit forum, ik moet zeggen dat ik al veel informatie heb kunnen binnenhalen via deze site. Vandaar dat ik me nu ook maar eens heb geregistreerd.

Maar nu heb ik de volgende vraag??

Ik heb mijn motorrijbewijs een paar dagen gehaald, gelukkig!!!
En nu ben ik natuurlijk op zoek naar een motor. Ik droom al jaren van een r6(99,2000,2001), dus dat gaat hem dan ook worden als de testritjes bevallen.

Maar wat is nu de beste tijd om een motor te kopen. Je hoort iedereen zeggen in de winter, dan zijn ze het goedkoopste, is dat ook zo?
Of hebben jullie hier een andere mening over?

Als het een degelijk verschil is qua prijs, ben ik bereid mij nog even onder bedwang te houden.
Voor 31 maart 2009, toen zijn de prijzen namelijk 13% omhoog gegaan :Y
Nah, in de herfst/ winter vragen mensen minder, maarja, in de lente heeft de motor vaak al een 'nieuw seizoen-rijklaarmaak'beurtje gehad. Dus dat scheelt ook weer, zit vaak wel in de prijs verwerkt, maar dat lul je er zo uit. Kortom: nu kopen, who gives a ****
 
Terug
Bovenaan Onderaan