domi63..."I feel your pain"
Ik zal ook even mijn ervaringen delen met C650GT en BMW.
Maar eerst wil ik zeggen dat ik ongelofelijk veel plezier beleef aan deze scooter. Tot er een waardig alternatief is hou ik hem. Met waardig alternatief bedoel ik evenveel luxe, opbergruimte en sportiviteit.
Wat ik wel raar vindt is dat jullie steeds over de hoge prijs van de BMW praten maar toen ik de mijne kocht was een Burgman een paar 100 euro goedkoper en een TMax was duurder met veel minder opties. En ik heb dan nog eens een flinke korting gekregen.
Goed dan maar de andere kant van het verhaal.
- Het gekende koppelingsprobleem -> Na 1000km was het slippen van de koppeling in traag (stapvoets) verkeer zo hard dat mensen omkeken vanwege de slipgeluiden van de koppeling. Na veel gezeur heeft mijn dealer hem nagekeken en volgens hem niets aan de hand, koppeling OK. Dan maar zelf de Dr. Pulley oplossing geïnstalleerd. Probleem opgelost en scooter is nu nog sportiever.
- Banden versleten op ongeveer 8000 km, dat ligt aan mijn rijstijl, ben er mee naar de Eifel en het ruwe asfalt in de Vogezen geweest, en met de Dr. Pulley kan je niet traag optrekken
. Mijn BMW dealer wou het setje banden met de glimlach vervangen voor 490 euro. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt.
- In terugroepactie's (meestal stiekem tijdens een onderhoud) hebben ze de startknop vervangen en de kettingspanner vervangen
- een paar maanden terug vergat mijn computer steeds mijn instellingen en mijn elektrisch scherm werkte niet meer -> toen hebben ze het dashboard vervangen in garantie want daar zit blijkbaar ook de computer in. Mijn slecht werkend alarm zou daarmee ook opgelost geweest zijn. Niet dus. Het scherm is ook niet perfect hesteld. De 2 armen gaan niet syncroon op en neer waardoor het wiebelt bij het neerlaten.
- Tankklepje ging niet vanzelf meer open -> hebben ze maar half gemaakt. Het komt een klein beetje los maar springt niet volledig open.
- Onlangs heb ik een slip-on sportdemper gekocht en toen ik het geluid even wou horen door gas te geven met de motor op de middenbok kon ik het wiel niet laten draaien, de motor valt zelfs stil als je het gas volledig opendraait. Vermoedelijk de traction controle die ingrijpt??? Waarschijnlijk is dit ontstaan sinds de nieuwe computer, dit moet ik nog laten nakijken. Dashboard geeft nu ook steeds de melding DWA!, dit blijkt over het alarm te gaan. Moet ik ook nog laten nakijken.
- Die laatste problemen ga ik laten nakijken bij de terugroepactie voor de remleiding die nu actief is.
In april vervalt mijn garantie dus ik ben al aan het sparen voor de kosten die mij nog te wachten staan ...
Maar het is zo'n leuke machine om mee te rijden. Nu zeker met de Dr. Pulley koppeling en rollen. En met de sportuitlaat is die onderin ook wat krachtiger en een veel mooiere sound want wat men ook beweert, het 2014 model maakt ook nog steeds veel lawaai.
Deze zomer staat er een reis op de planning samen met een motor. We gaan met de bikes op de trailer naar de Vercor, dan naar Corsica en daarna naar Toscane en misschien nog een weekje Italiaanse meren. Hopelijk blijven de kosten beperkt tot een setje banden.
Momenteel staan er net geen 10000km op de scooter. Al meer dan 6000km met de Dr. Pulley... so far so good