bevroren carburateurs?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
hallo,

ik heb de laatste tijd problemen met mijn diversion-brik, de bougies worden na een tijdje zwart zodanig hij op 3cilinders gaat lopen. B|
Het kan elke keer een andere cilinder zijn en alle bougies hebben er last van.
Verder loopt de motor goed, en voor de vrieskou begon reed de motor perfect.
Iemand tips ?
 
Laatst bewerkt:
De 900 heeft carbarateurverwarming. Ik weet niet of de 600 dit ook heeft. Wellicht is dat ook iets om na te lopen.

Het schijnt zo te zijn dat dit alleen voorkomt bij temperaturen tussen 0 en 5 graden. Dus wat dat betreft klopt het wel met het weerbeeld.
 
een diversion 600 heeft een voorziening om de carburateurs te verwarmen als de temperatuur te laag word.
en de symptomen van bevroren carburateurs zijn ook anders dan jij beschrijft.
dus ik denk ook eerder aan een choke die niet goed werkt.
of niet goed afgestelde carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
een diversion 600 heeft een voorziening om de carburateurs te verwarmen als de temperatuur te laag word.
en de symptomen van bevroren carburateurs zijn ook anders dan jij beschrijft.
dus ik denk ook eerder aan een choke die niet goed werkt.
of niet goed afgestelde carburateurs.

Ik heb veel met de choke op gereden om de motor warm te krijgen... hiervoor heb ik nooit problemen gehad met de afstelling... heb ook geen wijzigingen aan set-up of zo gedaan
 
Carb icing treedt juist NIET op als het vriest. Dan zit er namelijk te weinig vocht in de lucht om in je carbs te kunnen bevriezen.

Let maar eens op de autoruiten. Als het dag en nacht vriest komt daar geen laagje ijs op, zodat je niet hoeft te krabben. Als er sneeuw valt veeg je dat ook zo weg. Ijs komt er pas op als de temperatuur op enig moment boven nul komt, dan ontstaat er waterdamp in de lucht, die op je ruiten bevriest door hetzij de lagere temperatuur van de auto zelf, hetzij een dalende temperatuur van de buitenlucht.
 
Aan de choke valt niets te zien, morgenavond ga ik eens het luchtfilter nakijken.
Nu ik eraan denk lijkt het verbruik wel gestegen, en de aanzuigrubbers beginnen barsten te vertonen.
alvast bedankt voor de reacties.
 
De simpelste oplossing voor bevriezen van carburators in de wintermaanden is :
Bij elke tankbeurt 100cc brandspriritus toevoegen.
Is absoluut de beste remedi.
Collega van me rijdt hele jaar woon/werk en geen carburator verwarming.
Had er ook last mee in de winter.
Doet dit nu al jaren .
 
De simpelste oplossing voor bevriezen van carburators in de wintermaanden is :
Bij elke tankbeurt 100cc brandspriritus toevoegen.
Is absoluut de beste remedi.
Collega van me rijdt hele jaar woon/werk en geen carburator verwarming.
Had er ook last mee in de winter.
Doet dit nu al jaren .

ok dank je voor de tip, ga dit meteen proberen
 
Waarom zou dat helpen?
Wellicht omdat de oppervlakte spanning lager is? (als dat al zo is..)
ik doe slechts een gooi hoor.


bevriezing vindt plaats omdat het verdampen van benzine warmte kost..

dit gebeurd vaak bij temperaturen boven nul, dan is de lucht vochtig genoeg.

je carb wordt dan wit van het ijs.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat goed met de diversion, ik heb brandspiritus geprobeerd en een eind gereden...
de bougies beginnen een betere kleur te krijgen.
Het is nu ook een stuk warmer natuurlijk. :? ( Toch begonnen de problemen bij grote vrieskou...mss werd de olie niet warm genoeg om de carburateurs te verwarmen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan