Beweging in remschijven

Ippy

Rookie
1 feb 2002
18
0
Alphen (ZH)
Ik dacht dat remschijven zo vast als een huis horen te zitten maar ik merk dat ik de schijven van mijn BMW K100RS enigszins kan heen en weer schuiven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Echter als ik kijk naar de bevestiging (een systeem met ringetjes) lijkt alles in orde te zijn. Het gaat overigens over de voorrem. Ik kan de (beide) schijven als het ware iets (een paar milimeter) heen en weer draaien.
Is dat normaal?
 
No problemo, je schijven zijn inderdaad zwevend op gehangen. Om de klanten gerust te stellen en om het geluid binnen de perken te houden doen ze er veerringetjes tussen die de schijven enigzins op hun plek houden maar waardoor ze nog wel kunnen bewegen. Je moet eens bij een motorzaak een hele dure Ducati (999R, 998 R, 888 SP, 851 SP) zoeken en voor de gein eens voelen aan die schijven.
 
heb hetzelfde bij me bmw...ze gaan nog net niet naar links als ik naar rechts stuur zeg maar ;) je kan de schijven en busjes vervangen a 250 euri per schijf (ongeveer) of je doet alleen de busjes a 50 euro. Probeer de schijfbevestiging aan de velg te laten zitten, deze imbusbouten willen nog wel een dol draaien, dan ben je verder van huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan