Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

Ik bedoelde ermee te zeggen dat het nu blijkbaar houderschapsbelasting heet.
Eerder was het wegenbelasting voor gebruik vd wegen. Nu is het een belasting voor het houden van een voertuig.

Ik meen me te herinneren dat de overheid een aantal jaar terug kilometerheffing ipv wegenbelasting wou.

Wat ik nu denk is dat ze misschien kilometerheffing bovenop de "houderschapsbelasting" gaan doen. Waarom zou je anders de naam veranderen? (En dus eigenlijk niet alleen de naam maar ook de volledige "inhoud").

Maar goed,b en hier niet zo goed op de hoogte van.
Het zou mij idd niet verbazen ;)
Dan betaal je 4 keer belasting voor het gebruik van voertuigen zo onderhand :+
 
bezwaar maken tegen een terechte boete vind ik zielig :)

Bovendien benadeel je daarmee ook mensen die wel om gegronde redenen bezwaar maken, alle bezwaarschriften worden namelijk standaard afgewezen omdat er te weinig tijd is ze inhoudelijk te behandelen.

De overheid kan wél extra mensen en middelen aan het werk zetten om de boetemachine zoveel mogelijk omzet te laten genereren, maar dezelfde overheid begint te zeuren als degene die bekeurd is inzage wil hebben in de wijze van de meting en het bewijs dat er terecht een sanctie opgelegd is. Zo werkt dat niet. Ik vind de hele wet Mulder een systeem van 'grijp de kassa zo gemakkelijk mogelijk'. Bij de wet Mulder wordt de overheid bevoordeeld in een uitgangspunt dat de burger fout zit. Een wet die niet strookt met het Nederlands wetsysteem. En als er standaard wordt afgewezen, ongeacht de inhoud, dan is dat reden te meer om tegen elke bekeuring in bezwaar te gaan. Dat heet dan standaard administratief bezwaar maken.
Ik schrik er van dat de overheid dit soort malafide praktijken bezigt. Ik hoop dat er eens iemand een procedure tegen onterechte afwijzing begint bij het Europese Hof. Ook hoop ik dat de Kantonrechters nog meer tekeer zullen gaan tegen het OM wanneer er in een terechte zaak onterecht administratief werd afgewezen.

Ik heb eens in de jaren '90 een jaar geschreven om kosteloos de foto van de flitspaal te krijgen. De medewerker van bureau Mulder wilde dat ik tegen betaling de foto zou zien 50 kilometer verderop. Ik heb toen maar gezegd, ik ga wel even naar de rechter en dan zie ik 'm daar wel gratis. Zover hebben ze het niet laten komen....

Een bekeuring die ik door een echte politieagent(e) uitgeschreven krijg met een toelichting, daar heb ik geen probleem mee. En dan heeft de agent ook nog de keuze om een waarschuwing te geven i.p.v. te bekeuren, dat werkt 10x beter. Ook kan een agent ervoor kiezen om iemand die echt te ver is gegaan even te knippen en scheren. Met een serie van extra boetes, voor alles wat er te constateren is. Dat werkt goed voor het rechtsgevoel.
 
Laatst bewerkt:
Jij laat liever een moordenaar loslopen dan een snelheidsovertreder?
Waar ligt de grens om de middelen van het rechtssysteem te gebruiken?

Nee dat zegt senco niet....

Maar jij vindt het, zoals ik extrapoleer uit jouw post, dus wel terecht als een moordenaar vrij rondloopt doordat het OM niet de tijd heeft om een zaak aanhangig te maken en derhalve geen actie onderneemt?

Het platleggen van een rechtssysteem, hetgeen bij de bezwaren tegen terechte boetes blijkbaar gebeurt, is niet iets om trots op te zijn als natie.
 
de boete die ik kreeg vond ik maar vreemd.
m,n naam had hij totaal verandert,de straatnaam moet nog worden uitgevonden.
alleen t kenteken en de postcode klopt.

ik was op de bon gezet door n puisterig jongetje(stageloper?) die dus niet goed kon lezen en schrijven.
de echte agent stond n stukje verder te praten.
ik vraag me af of dit wel rechtsgeldig is,zo,n ventje net uit de luiers die bonnen uitdeelt.

kijk iederen kan in mijn auto rijden of op m,n postcode wonen.
ze krijgen van mij n bezwaarschrift.
 
Jij laat liever een moordenaar loslopen dan een snelheidsovertreder?
Waar ligt de grens om de middelen van het rechtssysteem te gebruiken?

Laat het Openbaar Ministerie die keuze maar even maken wat ze belangrijker vinden.

De overheid heeft zelf een idiote Wet Mulder in het leven geroepen om snel, gemakkelijk en goedkoop de rechten van de burger in te perken. Na meer dan 10 jaar is de burger het zat dat rechten ingeperkt zijn. Er worden namelijk dagelijks heel veel onterechte bonnen geschreven.
 
Nee dat zegt senco niet....

Maar jij vindt het, zoals ik extrapoleer uit jouw post, dus wel terecht als een moordenaar vrij rondloopt doordat het OM niet de tijd heeft om een zaak aanhangig te maken en derhalve geen actie onderneemt?

Het platleggen van een rechtssysteem, hetgeen bij de bezwaren tegen terechte boetes blijkbaar gebeurt, is niet iets om trots op te zijn als natie.

Het in het leven roepen van een systeem dat de burger altijd op achterstand zet, is iets wat je als natie moet verafschuwen. Burgers die daar wat aan doen, zijn vrije denkers die onze natie groot houden.
 
Ik zie ook liever meer controle's op plaatsen die er toe doen, dan op willekeurige plekken op de snelweg op tijden waarvan je je afvraagt waarom.
Dat is de discussie helemaal niet.


Waarom heeft protesteren op de reguliere manier geen zin ??
Het antwoord kan ik je er zelf bij bij geven. Omdat de meesten er niet de moeite voor willen nemen hun stem te laten horen.
Organiseer een protest, doen er 6 miljoen mee dan bereik je wat.
Doen er 12.000 mee dan bereik je niets.

Er is een tijde geleden een protest georganiseerd tegen ik meen de benzineprijzen.
Ook op M-F was daar veel aandacht voor.
De opkomst was nondejuh minder als op een gemiddelde regiotopic meeting |(

Daar was ik bij :P :+
Idd een giga opkomst :N
Oktober 2005

Maar ontopic ;)
Eigenlijk nog nooit bezwaar ingediend op een overtreding :N
Mja, ze waren dan ook terecht -O-
Bij een onterechte gaat er zeker een bezwaar de deur uit :Y
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ik de foto :X
full
 
de boete die ik kreeg vond ik maar vreemd.
m,n naam had hij totaal verandert,de straatnaam moet nog worden uitgevonden.
alleen t kenteken en de postcode klopt.

ik was op de bon gezet door n puisterig jongetje(stageloper?) die dus niet goed kon lezen en schrijven.
de echte agent stond n stukje verder te praten.
ik vraag me af of dit wel rechtsgeldig is,zo,n ventje net uit de luiers die bonnen uitdeelt.

kijk iederen kan in mijn auto rijden of op m,n postcode wonen.
ze krijgen van mij n bezwaarschrift.

Dit is dus een typisch voorbeeld van zo'n situatie waarvan je zelf best weet dat de bon terecht was maar dat je bezwaar gaat indienen op basis van een formaliteit.

Niet 'iedereen' zat in je auto, je was het zelf en je beging een overtreding. B|


Zwak, uiterst zwak! :X :X
 
Ik weet nooit of de boetes terecht zijn...
De boetes komen meestal na weet ik hoeveel weken binnen...dus tsja dan weet ik echt niet meer waar ik precies heb gereden, dus ook ik maak bezwaar altijd. Als ik ze dan toch moet betalen dan werken ze er maar voor ook. Kan me zo voorstellen dat de uurprijs van zo'n pipo hoger ligt dan de boete die ik moet betalen... :+

En wat betreft het milieu? Allemaal heel ernstig natuurlijk, maar ik denk dat wij als Nederland met onze 16 miljoen inwoners niet zo heel veel invloed hebben op het wel en wee van het milieu. In bijvoorbeeld de US of A wonen net iets meer mensen volgens mij en zolang die met hun dikke V8'en 1 op 3 rijden en ongeveer 1 dollar mogen betalen voor 3 liter benzine vind ik het het wel prima met dat milieu gelul. Hou een ander voor de gek. Zodra ze in andere "grote" landen er wat aan gaan doen wil ik ook best me steentje bijdragen, maar niemand volgt toch NL? De rest van de wereld lacht ons gewoon uit.

En volgens mij maakt het qua vervuiling niet veel uit of je een half uur lang 100km/h moet rijden of een uur lang 50km/h? Belangrijkste is volgens mij dat je niet steeds hoeft te stoppen en op te trekken...Of denk ik nu te simpel?

En zo kan ik op nog wel 100 dingen reageren in dit topic. De snelheidsboetes die op lege wegen worden afgegeven zijn puur om de staatskas te spekken. Geef dit als overheid dan ook gewoon toe en hang niet een lulverhaal op over veiligheid.

Zo daar laat ik het maar bij..haha
 
Laatst bewerkt:
Daar was ik bij :P :+
Idd een giga opkomst :N
Oktober 2005

Ik was daar ook bij. Erg trieste bedoening, allemaal een grote mond over van alles en nog wat in Nederland; acijnzen, belastingen maar geen Nederlander wil de moeite nemen er wat aan te doen, ja, misschien een ingezonden brief naar de Telegraaf. Kortom, we hebben het goed genoeg, de overheid kan dus lekker met ons sollen. Bij mij gaat het rood wit blauw niet meer in top, kan er niet echt fier (meer) op zijn. -O-

Maar ontopic ;)
Eigenlijk nog nooit bezwaar ingediend op een overtreding :N
Mja, ze waren dan ook terecht -O-
Bij een onterechte gaat er zeker een bezwaar de deur uit :Y

Ik maak altijd bezwaar, terecht of onterecht, met redelijk succes tot op heden. In mijn ogen vrijwel altijd onterecht overigens, want op veel wegen is de snelheidslimiet belachelijk laag. Zoals al aangegeven, met de wet Mulder ben je automatisch schuldig en moet jij het tegendeel bewijzen, dit is in strijd met een grondbeginsel van onze maatschappij. Het ergste is dat het enige doel is geld binnenharken, die flauwekul van veiligheid trap ik niet in.
 
Bij de wet Mulder wordt de overheid bevoordeeld in een uitgangspunt dat de burger fout zit. Een wet die niet strookt met het Nederlands wetsysteem.

Toch is die wet aangenomen.... dus strookt het wel met het Nederlandse rechtsysteem, maar niet met die van oa jou ;)


Een bekeuring die ik door een echte politieagent(e) uitgeschreven krijg met een toelichting, daar heb ik geen probleem mee. En dan heeft de agent ook nog de keuze om een waarschuwing te geven i.p.v. te bekeuren, dat werkt 10x beter. Ook kan een agent ervoor kiezen om iemand die echt te ver is gegaan even te knippen en scheren. Met een serie van extra boetes, voor alles wat er te constateren is. Dat werkt goed voor het rechtsgevoel.

100% mee eens :)

En als je dan naar de uitgangsposities van het rechtssysteem kijkt..... De Wet Mulder schrijft ook voor dat ip principe iedere bekeuring middels staandehouding geregeld zou moeten word... ipv op kenteken... -O-
 
de boete die ik kreeg vond ik maar vreemd.
m,n naam had hij totaal verandert,de straatnaam moet nog worden uitgevonden.
alleen t kenteken en de postcode klopt.

ik was op de bon gezet door n puisterig jongetje(stageloper?) die dus niet goed kon lezen en schrijven.
de echte agent stond n stukje verder te praten.
ik vraag me af of dit wel rechtsgeldig is,zo,n ventje net uit de luiers die bonnen uitdeelt.

kijk iederen kan in mijn auto rijden of op m,n postcode wonen.
ze krijgen van mij n bezwaarschrift.

Je nickname is behoorlijk goed gekozen geloof ik....
 
Ik was daar ook bij. Erg trieste bedoening, allemaal een grote mond over van alles en nog wat in Nederland; acijnzen, belastingen maar geen Nederlander wil de moeite nemen er wat aan te doen, ja, misschien een ingezonden brief naar de Telegraaf. Kortom, we hebben het goed genoeg, de overheid kan dus lekker met ons sollen. Bij mij gaat het rood wit blauw niet meer in top, kan er niet echt fier (meer) op zijn. -O-Ik maak altijd bezwaar, terecht of onterecht, met redelijk succes tot op heden. In mijn ogen vrijwel altijd onterecht overigens, want op veel wegen is de snelheidslimiet belachelijk laag. Zoals al aangegeven, met de wet Mulder ben je automatisch schuldig en moet jij het tegendeel bewijzen, dit is in strijd met een grondbeginsel van onze maatschappij. Het ergste is dat het enige doel is geld binnenharken, die flauwekul van veiligheid trap ik niet in.

1. Nja, was wel ff gezellig ;)
2. Mijn overtredingen vallen meestal buiten de wet Mulder :X
 
Nee dat zegt senco niet....

Maar jij vindt het, zoals ik extrapoleer uit jouw post, dus wel terecht als een moordenaar vrij rondloopt doordat het OM niet de tijd heeft om een zaak aanhangig te maken en derhalve geen actie onderneemt?
Ik vind het inderdaad terecht dat een moordenaar vrijloopt omdat hij de mogelijkheden van het rechtssysteem heeft mogen gebruiken.
Ik vind het niet terecht dat iemand een boete voor "overdreven" snelheid niet in een rechtszaak kan ongedaan maken omdat anders "het rechtssysteem overbelast zou raken".

Het platleggen van een rechtssysteem, hetgeen bij de bezwaren tegen terechte boetes blijkbaar gebeurt, is niet iets om trots op te zijn als natie.
Boetes uitdelen door snelheidslimieten onredelijk laag te leggen, waardoor méér en méér geflitst kan worden om de staatskas te spekken is blijkbaar wel OK voor een natie.
 
~Toch is die wet aangenomen.... dus strookt het wel met het Nederlandse rechtsysteem, maar niet met die van oa jou ;)
Ik vraag mij af welke politieke partij het invoeren van die wet als strijdpunt had.
Uiteraard volgt dan de vraag: hoe kan die wet weer afgeschaft worden?
~

100% mee eens :)

En als je dan naar de uitgangsposities van het rechtssysteem kijkt..... De Wet Mulder schrijft ook voor dat ip principe iedere bekeuring middels staandehouding geregeld zou moeten word... ipv op kenteken... -O-
 
De overheid kan wél extra mensen en middelen aan het werk zetten om de boetemachine zoveel mogelijk omzet te laten genereren, maar dezelfde overheid begint te zeuren als degene die bekeurd is inzage wil hebben in de wijze van de meting en het bewijs dat er terecht een sanctie opgelegd is.
Dat heet "efficiëntie" Hoe minder moeite ze moeten doen, hoe méér het flitsen uiteindelijk opbrengt.
Zo werkt dat niet. Ik vind de hele wet Mulder een systeem van 'grijp de kassa zo gemakkelijk mogelijk'. Bij de wet Mulder wordt de overheid bevoordeeld in een uitgangspunt dat de burger fout zit. Een wet die niet strookt met het Nederlands wetsysteem. En als er standaard wordt afgewezen, ongeacht de inhoud, dan is dat reden te meer om tegen elke bekeuring in bezwaar te gaan. Dat heet dan standaard administratief bezwaar maken.
In BE heeft de overheid daar een wet voor gestemd. "tergend en roekeloos geding". Iemand die een proces WIL aanspannen, kan het zelfs niet doen, omdat de rechtbank "beslist" dat het "roekeloos of nodeloos is". Wat vind je daarvan als "democratisch" systeem? Deze wet is ingevoerd om de drempeln om gebruik te maken van het BE rechtssysteem, zo hoog mogelijk te leggen. Je kunt in feite zelfs een veroordeling oplopen, simpel en alleen door een rechtszaak aan te spannen.
Ik schrik er van dat de overheid dit soort malafide praktijken bezigt. Ik hoop dat er eens iemand een procedure tegen onterechte afwijzing begint bij het Europese Hof. Ook hoop ik dat de Kantonrechters nog meer tekeer zullen gaan tegen het OM wanneer er in een terechte zaak onterecht administratief werd afgewezen.
Bij ons in BE krijgt iemand die een boete voor bvb overdreven snelheid DURFT aan te klagen en hij verliest, nog eens een extra boete voor "het slachtofferfonds (slachtoffers van geweldmisdrijven)" In BE brengen de boetes dus dubbel zoveel op.
1. de bestuurders durven niet zo gemakkelijk een rechtszaak aanspannen
2. de slachtoffers van geweldmisdrijven kunnen vergoed worden, zonder dat het de regering ook maar iets kost (en de regering hoeft zelfs geen manschappen in te zetten om criminelen achter slot en grendel te steken, die manschappen kunnen dan weer gebruikt worden om boetes uit te delen). Zeg nu nog eens dat de regering niet aan zichzelf denkt, en dat de regering er is voor de bevolking.
Ik heb eens in de jaren '90 een jaar geschreven om kosteloos de foto van de flitspaal te krijgen. De medewerker van bureau Mulder wilde dat ik tegen betaling de foto zou zien 50 kilometer verderop. Ik heb toen maar gezegd, ik ga wel even naar de rechter en dan zie ik 'm daar wel gratis. Zover hebben ze het niet laten komen....

Een bekeuring die ik door een echte politieagent(e) uitgeschreven krijg met een toelichting, daar heb ik geen probleem mee. En dan heeft de agent ook nog de keuze om een waarschuwing te geven i.p.v. te bekeuren, dat werkt 10x beter. Ook kan een agent ervoor kiezen om iemand die echt te ver is gegaan even te knippen en scheren. Met een serie van extra boetes, voor alles wat er te constateren is. Dat werkt goed voor het rechtsgevoel.
 
Laatst bewerkt:
bezwaar maken tegen een terechte boete vind ik zielig :)

Bovendien benadeel je daarmee ook mensen die wel om gegronde redenen bezwaar maken, alle bezwaarschriften worden namelijk standaard afgewezen omdat er te weinig tijd is ze inhoudelijk te behandelen.


kan jij vinden, hoe weet ik of ik nou daadwerkelijk 54 reed waar ik 50 mocht of dat ik toevallig ingehaald ben of dat de apparatuur niet goed geplaats is etc.. Als ik echt gepakt word terwijl ik die dag op een hele andere plaats was dan ga ik echt wel door tot de hoogste instantie. Dat er zoveel bezwaar binnen komt zou niets mogen afdoen aan de inhoud/geloofwaardigheid van die brieven. Zou mooi zijn als je voor de rechter staat: Maar meneer ik heb neits gestolen! ik heb alleen de bon niet gevraagd bij de kassa. Niets mee te maken dat zei de vorige, die gepakt is met 30 repen chocola in zijn zak ook.
 
De overheid hebben wij samen aangesteld om alles te regelen. Als het een probleem van de overheid is, dus indirect ook jouw probleem voor 1/16 miljoenste gedeelte.

Meer mensen aannemen kost geld en als jouw belastingen verhoogd worden, ga je zeker niet klagen :?


dan gaan we massaal brieven naar de belastingsdienst sturen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan