Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

is dat dan niet je eigen verantwoordelijkheid?


Nee, wel mijn eigen veiligheid!



ik zal nooit een bezwaarschrift indienen als ik ook daadwerkelijk aan het knallen was >10km/h te hard heb je mijn inziens zelf in de hand. maar ik ga de laatste tijd wel twijfelen aan de 4 km/h bonnetjes van 20 euro. dat is wel heel makkelijk scoren natuurlijk.

Duss..... binnenkort komt de overheid met een nieuwe policy.
1) Eerst dokken, dan bezwaar maken.
2) standaard afwijzingsbrieven. eenieder die onterecht wordt afgewezen reageert dan toch wel.


dit doen ze al, voor mijn brommer kreeg ik gewoon een standaard brief terug.
 

Venturi Fetish - World's first production electric sportscar

opgeladen met GROENE energie, nu jij weer!

wat ik merk is dat hier op het forum een groep zit die alles maar slikt en als een ander dat niet doet daar gelijk commentaar op levert. HET is je recht om een bezwaarschrift te maken. Waarom zou je dan anderen afschilderen als "zielig" als ze van dit recht gebruik maken? weet je hoeveel witte bordercriminaliteit zo werkt? alles via de mazen van de wet, procedure hier, procedure daar. Ondertussen polen laten klussen in je huis, daarna weer procedure er tegen aan en het vrouwtje kan weer een nieuwe auto kopen..
 



mijn laatste post voor vandaag hier.

Een voorbeeld uit de praktijk, maar een ander thema:

30-04 museum plein: ik loop met een groep en berg net mijn fototoestel op als er een jongen komt aangedoken. ik dacht die is dronken, maar na 2 seconden wist ik wel beter! hij kruipt in elkaar en de jongens die hem achterna renden begonnen erop in te trappen. er was op dat moment zeker 50 man in de buurt die kon ingrijpen maar iedereen keek er naar en stond er bij. ik ben om deze jongen heen gaan staan en samen met zijn vriendin en een vriend van deze jongen hebben wij hem geprobeerd af te schermen van de aanvallers. Deze renden vervolgens weer weg. dit was iets heel kleins en simpels. ik weet niet wie mij in real life heeft gezien maar ik ben een klein ventje van net 1.70m en als ik al zoiets simpels kan doen. dan kan iedereen het! ik ben nog steeds verbaasd/boos dat niemand deze jongen hielp. Zelf de eigengroep waar ik mee was antwoorde: ja ik heb geen zin in gezeik. Kan ik me voorstellen maar als niemand wat doet hadden ze hem zeker kapot getrapt en wachten tot een ander wat doet heeft ook geen zin.

Moraal van het verhaal: Viva la scheinheilig NL overal op zeiken maar nooit ingrijpen. en het gezeik van een mes tussen je ribben is ook zo'n bullshit. slachtoffer ligt op de grond en word getrapt. Omstander helpt slachtoffer, maar kent slachtoffer niet. Wat is dan het nut om die omstander neer te steken? ik kan tenminste zeggen dat ik heb ingegrepen en niet heb staan toekijken hoe er weer 1 werd doodgetrapt.
 
Alleen jammer dat je de verkeersintensiteit 1986 - 2006 dan ook niet even vergelijkt en de Nederlandse weggebruiker is naar mijn idee bepaald niet beter gaan rijden

Waarom word er zo moeilijk gedaan over een maximum leeftijd voor automobilisten? er is toch ook een minimum leeftijd? je zou er zelfs een soort van examen aan kunnen koppelen.

70 jaar -> klein her examen (puur op verkeersinzicht) en een extra lesje over de veranderde verkeersregels, hier zit geen examen aan vast. ( JA, opa fietsers van rechts hebben ook voorrang ) want iedereen weet dat naar mate je ouder word de mogelijkheid om stof tot je te nemen ook steeds moeilijker word.
 

 


Waar ik het over heb is de beginselen van het Nederlands Recht. Deze primaire lijn in het recht, waar ons (franse) systeem op gestoeld is. Een heel erg duidelijk anker is dat je onschuldig bent totdat schuld is bewezen. Met de wet Mulder ben je schuldig aangezien verondersteld zou kunnen worden dat je schuldig zou zijn. Dat is een praktisch oogpunt geweest.
Juist vanuit jouw perspectief, de ethische kant van de zaak, breng ik dit naar voren. Het is weerzingwekkend dat onze overheid dit systeem in het leven heeft geroepen.

Ik ben het er zeker mee eens met jou dat de Wet Mulder door onze volksvertegenwoordigers gekozen is als systeem. Dit is echter in een bepaalde tijd met een bepaalde gedachte gebeurd.
Wat er nu aan het gebeuren is vind ik niet acceptabel. De overheid heeft het systeem verfijnd en geoptimaliseerd om de Wet Mulder boetemachine aan het werk te zetten en te houden.

Dat sluit naadloos aan bij jouw opmerking dat iedereen staande moet gehouden worden om de bekeuring te ontvangen.

Er is een systeem bedacht waarin de houder van het voertuig verantwoordelijk is. Ook dit systeem strookt niet met onze principes in het rechtssysteem. De verschoning die de houder heeft om een derde aan te wijzen die een feit heeft begaan is in Nederland m.i. heel slecht geregeld. Het komt er praktisch op neer dat als ik mijn voertuig uitleen, ik de bekeuring moet betalen ook al heb ik het feit niet begaan. Nu ken ik het systeem op dit onderdeel amper, aangezien ik mij daar niet mee bezig houd.
In Duitsland krijg je ook een bekeuring op kenteken maar dan wordt je gevraagd of jij het was die het voertuig bestuurde, zo niet, even degene die het voertuig bestuurde opgeven. Er wordt daarom een foto van de voorzijde gemaakt teneinde identificatie te kunnen laten plaatsvinden. Ook wordt altijd een foto meegezonden. Ik vind dat een goed systeem.

Ik wil wel wat on topic blijven maar het Wet Mulder systeem is een duidelijk voorbeeld van de verloedering in de overheid. Gelet op veel reacties in het topic wordt dit door veel mensen, zij het op diverse wijzen, gevoeld. Dit -noem het onderbuikgevoel- geeft een dalende acceptatie van sancties aan. Politiek noemen ze dat ook wel eens het draagvlak. Juist de diender op straat heeft te maken met dat onderbuikgevoel van het publiek.

Een overheid die straight, duidelijk en eerlijk handelt is de overheid die wij als Nederlands Staatsburger (of Europeaan/Wereldburger) verdienen. Elke concessie die gedaan wordt aan de primaire beginselen van ons rechtssysteem is dodelijk voor onze staat. Die beginselen zijn misschien wel oud, maar nog lang niet gedateerd.
 

Je verdient een lintje voor dapperheid en dat meen ik.

Eigenrichting en de andere kant op kijken heeft te maken met onze samenleving. Een overheidstaak is om dat te voorkomen. Onze moderne overheid echter pleegt zelf eigenrichting en kijkt graag de kant op die haar het beste past. En dan bedoel ik niet de diender, de leraar of de belastingambtenaar. Dan doel ik op het Haags hoger management van de overheid die de politieke taken van haar ministers en staatssecretarissen uitvoert. Als de politiek op de glijdende schaal gaat en de hogere ambtenarij het mogelijk maakt, dan krijg je dat de burger afgestompt wordt. En de normen en waarden verloederen.....
 
Waar ik het over heb ...nog lang niet gedateerd.

wat een heerlijk duidelijk helder betoog. Ik kan dit alleen maar onderschrijven.


Toch is die wet aangenomen.... dus strookt het wel met het Nederlandse rechtsysteem, maar niet met die van oa jou

dat deze wet is aangenomen betekent nog niet dat die in lijn is met de principes van het rechtssyteem. Die principes worden namelijk inderdaad met voeten getreden. Dit komt omdat wij in de volksvertegenwoordiging mensen hebben zitten die nog nooit iets over de basis beginselelen van ons Staatsrecht hebben gelezen. Ronduit stuitend. (sprak ik vanuit de commentaar positie want ook ik probeer daar niet actief verandering aan te brengen)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel hier de file die op de vluchtstrook op de snelweg staat, dat is daar bijna standaard tijdens de spits, en dan gebeuren daar veel kleine botsingen. Daar wil ik niet graag bij betrokken zijn.
Bij stoplichten kruip ik zelden voor, heeft namelijk weinig zin voor mij. Bij een openstaande brug daarintegen.....
 
nou, ik heb weer een boete binnen met het koekblik.

ik heb maar liefst 128 km/h gereden op de autosnelweg en na correctie komen ze met een sanctie voor het misdadige 4 km/h te hard a la 16 euro.

ja ik ben een echte misdadiger en het continu kijken op mijn teller zodat ik niet te hard rijdt is natuurlijk 10x veiliger dan gewoon goed om je heen blijven kijken en een beetje harder of zachter dan 120...

ik ga ze daar helemaal kapot zeiken, stuur ellenlange epistels die ze moeten lezen en beantwoorden.
dat gaat ze in ieder geval veel geld kosten aan manuren en uiteraard vraag ik al het bewijsmateriaal op.

ik zeik ze helemaal kapot
 
Ik vind in dat geval 150 euro inderdaad heel redelijk

Ik heb er namelijk een hekel aan dat je zelfs op een zebrapad niet meer normaal kunt oversteken.

150 euro voor te hard rijden, dan heb je ook wel echt veel te hard gereden.


Leuk om te lezen.
In 2008 nog wel, tegenwoordig is 10km op een provinciale weg al €143,- incl. 9 eurie admin. kosten.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen.
In 2008 nog wel, tegenwoordig is 10km op een provinciale weg al €143,- incl. 9 eurie admin. kosten.

Waar reed je dan mee?
Want zelfs met een vrachtauto bij wegwerkzaamheden kom ik bij die overschrijding niet aan het door jou genoemde bedrag...

Of was het een gekscherende opmerking?
 

Hij is betaald, nog even goed gekeken het is €134,-+€9,-= €143,-
de gereden snelheid is 96km, iets meer dan 10km te hard dus.

zeikert.
 
Laatst bewerkt:


120 toegestaan. 128 gemeten. 135 op je tellertje. 124 gecorrigeerd.
Dan kom je er nog heel goed vanaf!
 

Inderdaad, laat alle rijke mensen maar lekker hard rijden , die hebben ook al een dikke auto dus gaat dat ook makkelijk......

 
Waar reed je dan mee?
Want zelfs met een vrachtauto bij wegwerkzaamheden kom ik bij die overschrijding niet aan het door jou genoemde bedrag...

Of was het een gekscherende opmerking?

Min of meer,
tegenwoordig is het een doodzonde als je wat harder rijd als toegestaan.
Ik zie ook nog steeds mensen 90 rijden op een snelweg, waar je 130 mag, dat vind ik veel vervelender.
 


Snelheidsboetes zijn gelukkig bijna nooit terecht.

edit: had niet gezien dat dit zo'n oud topic is...
 
Laatst bewerkt:



Als je terecht een bekeuring krijgt is het natuurlijk een beetje kansloos om dan er proberen onderuit te komen.

Wel vindt ik dat de boetebedragen niet echt meer in verhouding staan, kijk maar eens naar wat het je kost als je maar een paar kilometer per uur te hard gereden hebt.
 



Wel vindt ik dat de boetebedragen niet echt meer in verhouding staan, kijk maar eens naar wat het je kost als je maar een paar kilometer per uur te hard gereden hebt.

Valt best mee hier. Ik kreeg vorige week een boete uit Noorwegen binnen, omgerekend 320 euro voor 15km te hard. Een soortgelijke overtreding zou hier in Nederland 129 euro kosten. Dus het kan altijd nog erger.