Bezwaarschrift wel/niet doen

Handig ?

  • Ja

    Stemmen: 4 30,8%
  • Nee

    Stemmen: 9 69,2%

  • Totaal aantal stemmers
    13
Als bron het OM zelf _O-

Ja en?? :? Dit is een campagne tegen die azijnpissers die bij elke boete
een bezwaarschrift indienen. B|

Even voor de duidelijkheid, ik rij zelf ook standaard te 10km/u hard en ben zelfs
al een keer mn papiertje kwijtgeraakt voor ietsje te snel O-) .
Maar dat doe ik zelf!!! Dat slappe gedoe :X


Edit: Pas OP!!! Daar komt de moraalridder :+ (en ik ben nog zo jong '( )
 
Naar het Nederlandse recht is het voldoende dat een beëdigd opsporingsambtenaar de snelheidsoverschrijding heeft geconstateerd. Meestal gebeurt dat via geijkte snelheidsmeters, maar de politie kan in bijzondere gevallen ook een bekeuring uitschrijven na het volgen met een auto met een ongeijkte meter. In zeer uitzonderlijke gevallen kunt u zelfs bekeurd worden doordat die opsporingsambtenaar zelf ziet dat iemand rijdt met een op zijn ervaring als politieagent geschatte snelheid van xx km/h. Dat moet dan wel een veel hogere snelheid zijn dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Deze situatie komt overigens nauwelijks voor.

Resultaat: als een beëdigd opsporingsambtenaar een proces verbaal van de overtreding heeft opgesteld, is dat voldoende bewijs - aanvullend bewijs zoals een foto is niet nodig. De Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk ongegrond verklaren.

....

Alsof ik Baksteen hoor praten :)
Altijd al gedacht dat hij het niet uit zijn duim zoog
Dit is een soort van online Baksteen!! *O*
 
Naar het Nederlandse recht is het voldoende dat een beëdigd opsporingsambtenaar de snelheidsoverschrijding heeft geconstateerd. Meestal gebeurt dat via geijkte snelheidsmeters, maar de politie kan in bijzondere gevallen ook een bekeuring uitschrijven na het volgen met een auto met een ongeijkte meter. In zeer uitzonderlijke gevallen kunt u zelfs bekeurd worden doordat die opsporingsambtenaar zelf ziet dat iemand rijdt met een op zijn ervaring als politieagent geschatte snelheid van xx km/h. Dat moet dan wel een veel hogere snelheid zijn dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Deze situatie komt overigens nauwelijks voor.

Resultaat: als een beëdigd opsporingsambtenaar een proces verbaal van de overtreding heeft opgesteld, is dat voldoende bewijs - aanvullend bewijs zoals een foto is niet nodig. De Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk ongegrond verklaren.

....

Alsof ik Baksteen hoor praten :)
Altijd al gedacht dat hij het niet uit zijn duim zoog
Dit is een soort van online Baksteen!! *O*

Weten we ook gelijk hoe Baksteen aan zijn info komt :X

[me]Diamon vraagt zich af, is Baksteen wel eens een echte Man van de Wet O-) [/me]
 
Ja en?? :? Dit is een campagne tegen die azijnpissers die bij elke boete
een bezwaarschrift indienen. B|

Even voor de duidelijkheid, ik rij zelf ook standaard te 10km/u hard en ben zelfs
al een keer mn papiertje kwijtgeraakt voor ietsje te snel O-) .
Maar dat doe ik zelf!!! Dat slappe gedoe :X


Edit: Pas OP!!! Daar komt de moraalridder :+ (en ik ben nog zo jong '( )


recent heeft een rechter in een civiele zaak aangegeven dat boetes niet te wijten zijn aan ongewenst gedrag maar een normaal risico vormen van het moderne verkeer. (zie de zaak die een tpg'er tegen zijn baas heeft gewonnen)

justitie is volledig doorgeslagen met het handhaven van snelheid. het dient geen ander doel dan de schatkist te vullen. (makkelijk automatisch incasseren en zo hoge inkomsten)

enige dat je als burger kunt doen is het rendement van deze snelheidsbelasting negatief maken door ALTIJD bezwaar te maken. Voor een echte boete zal het justitie niet uitmaken of ze er aan verdienen, hun winst zit in het bijsturen van het gedrag. In het geval van snelheidsbelasting is een gedragsverandering niet het doel maar de inkomsten.
Deze site is dus eigenlijk een ultiem bewijs dat het OM zich genoodzaakt ziet de inkomsten stroom te verdedigen door bezwaren te ontmoedigen.

(en kom niet aan met de Spee propaganda over veiligheid. snelheid is zelden een oorzaak van een ongeval, zeker niet op de wegen waar veel gecontroleerd wordt. verder ontneem je echt anderen geen mogelijkheden om bezwaar te maken. het de ovj het te druk met te veel bezwaarschriften dan moeten ze gaan seponeren, daar wordt dus niemand de dupe van)
 
Ik heb laatst een stel hoofdcomissarissen gehoord, die tijdens een onderling overleg, o.m. vonden dat het beleid aangaande snelheidshandhaving ietsie te ver de verkeerde kant is opgegaan.......
Als die mensen dat al zeggen, dan is er toch echt iets niet in de haak.
Dus blijven sturen, die bezwaarschriften.
 
recent heeft een rechter in een civiele zaak aangegeven dat boetes niet te wijten zijn aan ongewenst gedrag maar een normaal risico vormen van het moderne verkeer. (zie de zaak die een tpg'er tegen zijn baas heeft gewonnen)

justitie is volledig doorgeslagen met het handhaven van snelheid. het dient geen ander doel dan de schatkist te vullen. (makkelijk automatisch incasseren en zo hoge inkomsten)

enige dat je als burger kunt doen is het rendement van deze snelheidsbelasting negatief maken door ALTIJD bezwaar te maken. Voor een echte boete zal het justitie niet uitmaken of ze er aan verdienen, hun winst zit in het bijsturen van het gedrag. In het geval van snelheidsbelasting is een gedragsverandering niet het doel maar de inkomsten.
Deze site is dus eigenlijk een ultiem bewijs dat het OM zich genoodzaakt ziet de inkomsten stroom te verdedigen door bezwaren te ontmoedigen.

(en kom niet aan met de Spee propaganda over veiligheid. snelheid is zelden een oorzaak van een ongeval, zeker niet op de wegen waar veel gecontroleerd wordt. verder ontneem je echt anderen geen mogelijkheden om bezwaar te maken. het de ovj het te druk met te veel bezwaarschriften dan moeten ze gaan seponeren, daar wordt dus niemand de dupe van)

Wat ik nog van groter waarde vind, is dat bezwaar maken tegen een boete, die ons "democratie's" is opgelegd, is een van de basisprincipes van JUIST de democratie. Dat het al of niet ontvankelijk wordt verklaard doet daar dan niets aan af.
Dat het justitie meer geld zal kosten , is gewoon een gevolg van hun praktijken.
Wat denk je dat het kost om alle onzinnige bezwaren te behandelen die al die millieu freaks indienen tegen een nieuw stukje asfalt, een windmolen of een betuweroute, en hoeveel bedrijven hebben al hun biezen gepakt en zijn naar een land vertrokken waar ze niet door allerlei onzinnige regels en wetten worden beperkt. Maar das ook democratie
Daar kun je het eens mee zijn of niet, maar zolang er bezwaar gemaakt kan worden, zal ik dat blijven doen, mijn rijstijl zal daardoor toch niet veranderen, maar zal wel meer aan de "veilige" marge voldoen. Ik noem dit burgelijke ongehoorzaamheid, ongeacht wat het kost. De eerse softdrugsgebruiker zijn zo ook begonnen (hmmm nu ik er over nadenk, moeten we misschien ook maar autoradio's e.d. gaan jatten met z'n allen om de bekeuringen te betalen, zo hebben zij het ook voor elkaar gekregen :( :( :( :( )
 
justitie is volledig doorgeslagen met het handhaven van snelheid. het dient geen ander doel dan de schatkist te vullen. (makkelijk automatisch incasseren en zo hoge inkomsten)
Deze site is dus eigenlijk een ultiem bewijs dat het OM zich genoodzaakt ziet de inkomsten stroom te verdedigen door bezwaren te ontmoedigen.

Daar ben ik het ook zeker niet mee oneens. Om eerlijk te zijn voelde ik me ook behoorlijk "genomen". Ik ben in 10 dagen tijd 2x vanuit de bosjes geflitst op dezelfde weg voor een bedrag van 34 euri per boete. En dat merk je pas een maand later, nee DAAR leer je van zeg. B|
En op jouw manier had ik nog niet naar die site gekeken, je hebt zeker een punt.

Maar waar ik op doelde zijn die zeikerige topics die je hier wel eens leest:
"ik reeds 30 te hard, kan ik daar onderuit komen". Kom op, DAT doe je zelf
je kan me niet wijs maken dat dat de schuld is van justitie.
 
Maar waar ik op doelde zijn die zeikerige topics die je hier wel eens leest:
"ik reeds 30 te hard, kan ik daar onderuit komen". Kom op, DAT doe je zelf
je kan me niet wijs maken dat dat de schuld is van justitie.
Tja, dat kan wel zijn, maar onze wetgever heeft zelf besloten dat snelheidsovertredingen groter dan 30 km/u niet onder de wet Mulder vallen, maar een misdrijf zijn. En in dat geval moet de OvJ bewijzen dat jij het misdrijf hebt gepleegd. En ja, dan heb je precies dezelfde rechten als iedere andere crimineel (zoals Holleeder) en mag je zelfs Moskofiets inschakelen als je dat wilt.

Gelukkig heb ik er nog nooit mee te maken gehad, maar als ik ooit eens met meer dan 30 km/u te hard gepakt wordt probeer ik er toch echt onderuit te komen als die mogelijkheid zich aandient. En noem mij dan maar een zeikerd en dat ik het zelf gedaan heb. Ik noem het 'gebruik maken van je recht'.
 
Laatst bewerkt:
moeten we misschien ook maar autoradio's e.d. gaan jatten met z'n allen om de bekeuringen te betalen, zo hebben zij het ook voor elkaar gekregen :( :( :( :( )

Mooi *O* , zijn er weer meer " echte boeven" voor mij om te vangen *O* *D









Iets meer realiteitszin zou niet gek zijn, maar gelukkig blijft t toch maar bij keyboard-actie's *D _O-
 
Mooi *O* , zijn er weer meer " echte boeven" voor mij om te vangen *O* *D









Iets meer realiteitszin zou niet gek zijn, maar gelukkig blijft t toch maar bij keyboard-actie's *D _O-


Sinds wanneer hebben jullie je daar druk om gemaakt????
Autokrakers hebben toch geen kenteken, die moet je staandehouden, dat betekend dus je donut neerleggen, je koffiebeker wegzetten, uit de auto komen, actie ondernemen, en soms zelfs hardlopen......
Stond toch niets over in het prestatiecontract..
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-








Inderdaad twas maar een geintje O-)
 
Sinds wanneer hebben jullie je daar druk om gemaakt????

overigens sprak ik geheel voor mezelf....dus "jullie"...generaliseren doe je vervolgens zelf... ;)



Sinds wanneer hebben jullie je daar druk om gemaakt????
Autokrakers hebben toch geen kenteken, die moet je staandehouden, dat betekend dus je donut neerleggen, je koffiebeker wegzetten, uit de auto komen, actie ondernemen, en soms zelfs hardlopen......
Stond toch niets over in het prestatiecontract..
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-








Inderdaad twas maar een geintje O-)

Stond overigens weldegelijk iets over in de prestatiecontracten...voor mij persoonlijk betekende het zelf dat na invoering van de prestatiecontracten de verhoging van het aantal ingestuurde PV's voor misdrijven procentueel veel meer omhoog ging dan het aantal in te sturen bonnetjes ;)

Maar goed, dat is niet wat gehoord wil worden, dus....laat idd maar ;)
 
Laatst bewerkt:
Stond overigens weldegelijk iets over in de prestatiecontracten...voor mij persoonlijk betekende het zelf dat na invoering van de prestatiecontracten de verhoging van het aantal ingestuurde PV's voor misdrijven procentueel veel meer omhoog ging dan het aantal in te sturen bonnetjes ;)

Maar goed, dat is niet wat gehoord wil worden, dus....laat idd maar ;)

Ja maar weet je wat het vervelende van procentuele verhogingen is:
van 1 naar 2 staandehoudingen is een PROCENTUELE verhoging van 100 %
van 600.000 snelheidsbekeuringen naar 700.000 snelheidsbekeuringen is MAAR een procentuele verhoging van als ik ff snel reken 16,66666666666667 %

maar waar zouden ze meer profijt van hebben.....
Is niet persoonlijk hoor, maar rekentabellen en statestieken zijn uitgevonden om de mensen te bedonderen
 
Ik heb laatst een stel hoofdcomissarissen gehoord, die tijdens een onderling overleg, o.m. vonden dat het beleid aangaande snelheidshandhaving ietsie te ver de verkeerde kant is opgegaan.......
Als die mensen dat al zeggen, dan is er toch echt iets niet in de haak.
Dus blijven sturen, die bezwaarschriften.

Tja ,,, nu nog de politiek.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan