Bijna dood ervaring

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Kom ik net van mijn werk terug, wil ik van de Grote brusselse ring de afrit/splitsing naar de E19 nemen, lekker aan het doorrijden, geen asociale snelheden, zie ik een Megane op de pechstrook staan, geen lichten,geen beweging niks, ik ga naar het tweede vak op de afrit om er wat breder voorbij te gaan, als ik er een meter of 10 van ben draait de auto gewoon terug op de afrit |( |( en komt dwars voor mij te staan: ik ga vol in de remmen en toeter, zie die vent naar mij kijken (140jaar, hoedje op :( ) en gewoon stoppen. Ik rem maar kom er overduidelijk niet, gooi mij naar links en passeer net tussen de auto en de vangrail, blauwe streep op mijn rechterslider van de bumper en grijze op de linker van de vangrail, ff balans kwijt en bijna op mijn bek.

Op die moment kijk ik in mijn spiegel en zie ik nog net dat de vrachtwagen achter mij dus niet tussen dat gaatje paste en Megannetje ff op de vanrails zet.

Ben onmiddelijk gestopt op de pechstrook en gaan kijken met het idee die vent helemaal verrot te rammen maar blijkbaar had die vrachtwagen dat al voor mij gedaan. Snel ff naar die vent gekeken (hij ademde nog en had nog pols, voor de rest kon ie verrekken :( ) toen er toevallig een ziekenwagen passeerde.

Mijn adres nog ff aan de Politie gegeven voor een eventuele verklaring en heel kalmpjes naar huis gereden (stonden wat verder nog te flitsen :( )

Doe je er toch weer ff aan denken dat er a) niet veel nodig is om erg dood te zijn en b) er serieus wat mongolen op de weg zitten.
 
Ik zou de rest van de dag maar binnen blijven.
Je bent door je portie geluk van deze dag heen. (afloop is voor een groot gedeelte ook te danken aan je eigen snelle reaktie natuurlijk :} )

En nu een beetje wit rond de neus? ;)
 
Pffffff! Kolere man!
Sterkte met het weer in het gareel krijgen van je hartslag!!
 
Binnen blijven? Staatsloten of krasloten kopen, zoveel geluk heb je zelden....

Maar 't is voor je te hopen dat je dit soort dingen niet vaker meemaakt!
 
Zo... Geluk gehad dat je niet meer kon remmen en er net langsaf kon. :}

Lijkt me niet zo gezond om tussen een Megane en een vrachtwagen geplet te worden |(
 
tjezus kerel, dat is echt mazzel hebben...
Mooi dat je er zo van af bent gekomen! Al een beetje van de schrik bekomen?

En tja, het zou verboden moeten worden, oude mannen in koekblikken....
 
Ouwe lullen met hoedjes moeten ze verbieden auto te rijden.

Mazzel voor je dat het goed is afgelopen.

Ik zou nieuwe slider bij zijn verzekering claimen. Heb jij een extra setje en hij voelt wat harder dat hij wat fout gedaan heeft.
 
Ik zou nieuwe slider bij zijn verzekering claimen. Heb jij een extra setje en hij voelt wat harder dat hij wat fout gedaan heeft.

Voelen zal ie het wel, heeft 20 minuten geklemd gezeten in de auto en vermoedelijk heel zijn linkerkant gebroken (armen , benen, heup etc.)

Niet dat ik dat erg vind :X
 
Zoiets had ik laatst ook, maar gelukkig iets minder gevaarlijk.
Zat zelf in de auto, op weg naar huis en ik ben bezig een auto achter een
vrachtwagen in te halen, die er al achterhangt sinds ik in het vizier heb.
Ik zit er half achter om in te halen en het geval komt naar links.
En blijft naar links komen ! Geen richtingaanwijzers geen blik in de spiegels
of achterom ... gewoon helemaal blind :(
Ik toeteren om de aandacht te trekken ... NIETS !
Toen ik zowat in de berm zat, moest ik wel remmen :(
Even later haal ik de auto in en wat zit erin ? Man van een jaar of 70, met de
blik strak vooruit gericht en het kunstgebit zowat op het stuur geparkeerd ...

Nu zeg ik niet dat alle oudere mensen slechte chauffeurs zijn hoor, kzou niet
durven :P
Maar eh, er zijn er toch wel veel die af en toe nogal gevaarlijk bezig zijn !
(Invoegen met 60km per uur, van strook wisselen met een te lage snelheid zonder te kijken of te knipperen, etc.). En als je ze erop attent wilt maken dat ze gevaarlijk bezig zijn dan schijnen ze het niet te merken :? (Zouden ze het echt gewoon niet horen/zien/in de gaten hebben ???? :? ).
 
Hmm, had er waarschijnlijk voor gezorgd dat die pols er ook niet meer was :(
Door "gelijkaardige" ervaringen heb ik dus ook leren anticiperen, maar zulke sukkels helpt niks meer tegen behalve euthanasie ;(

Ennuh, Sigma, gefeliciteerd met je reactiesnelheid, zul je vaker nodig hebben met zow'n PK-beest, helemaal bij jullie :)
 
Sow zeg, hebben ze in la Belgicue (of hoe schrijf je da) nu ook al "Vrijdagsrijders".... :(

Man, je heb echt mazzel gehad en suc6 met je wrs zeer natte okseltjes!!
 
Tering man...geluk gehad.

Kun je tenminste wel eindelijk zeggen dat je een kneedown hebt gemaakt. })
 
Ouwe lullen met hoedjes moeten ze verbieden auto te rijden.


Die ouwe lullen hebben hun rijbewijs nog gekregen |( hier in Belgie altans.

Ik ken er zo ook een paar rijbewijs voor vrachtwagen(met oplegger),motor,auto enz....!!!

Heb ik zoveel eurootjes voor moeten betalen :(
En erger nog WIJ de jeugd betaald z'n eigen blauw aan premie's enz :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan