De meeste oud-wereldkampioenen komen uit op de motoren waarmee ze hun grootste successen behaalden. Zo bestuurt Freddie Spencer een Honda RS 500 met 3 cilinders en Kevin Schwantz zijn beroemde Suzuki RGV 500 V4. Randy Mamola stapt niet zonder emotie op de Cagiva 500 V4, waarmee hij in 1989 zijn overwinning in de Ardennen behaalde en John Surtees op een van de MV Agusta’s 500 die hem de titel bezorgde. Maar tijdens Bikers’ Classics verschijnen niet minder dan een vijftigtal fabrieksmotoren aan de start: 50 cc: Kreidler Van Veen (wereldkampioen met Jan de Vries), Yamaha FB302, Jamathi en Honda CR110 (wereldkampioen met Ralph Bryans);
125 cc: Yamaha OW15 (wereldkampioen met Kent Andersson), Piovaticci (wereldkampioen met Eugenio Lazzarini), Honda CR 93 (wereldkampioen met Luigi Taveri), Mobidelli, Maico, MZ RE, Bridgestone en MV Agusta;
250 cc: Yamaha RD 56 (wereldkampioen met Phil Read en winnaar in Francorchamps in 1964), Yamaha TZ (wereldkampioen met Sarron), Honda RC162, Yamaha RD05A met 4 cilinders, Yamaha TD2 en TZ, Benelli met 4 cilinders, MZ RE, CZ en Parisienne (Zwitserse motor);
350 cc: Yamaha met 3 cilinders (wereldkampioen met Katayama), MV met 3 cilinders (wereldkampioen met Surtees en Ago), MV met 4 cilinders, Moto Guzzi, Benelli (voorheen Pasolini en Saarinen);
500 cc en meer: Honda RS 500, Yamaha V4, Yamaha OW20 (voorheen Agostini), Kawasaki KR500, Cagiva V4, Gilera met 4 cilinders, MV Agusta met 4 en 6 cilinders, Guzzi V8, CZ V4 (zeer zeldzaam), Konig, Paton, Norton Manx, AJS Porcupine, Seeley Matchless en Suzuki GSXR 1000 (wereldkampioen met Hubin/Moineau).
Yamaha Motor heeft vier van zijn mooiste museumstukken uit Japan overgebracht: de RA97 (125 cc), de RD05A (250 cc), de OW20 (500 cc) … en de beroemde RD56 met 250 cc, waarmee Michelle Duff veertig jaar na haar historische overwinning kan terugdenken aan die eerste Grand Prix-zege voor Yamaha.
volledige lijst met deelnemende grand prix coureurs