Erwin P
Crashtest dummy
Een tijdje terug zijn @Traffic Taurus en @MotoRobin langs geweest op hun Adventure motoren toen wij op Bilstain waren met onze enduro's. Het was erg gaaf om te zien wat deze jongens daar konden doen met hun Adventure motoren als ze uitgedaagd (en half gedwongen ) werden.
Hierdoor lijkt het mij ook gaaf eens op mijn eigen 990 Adventure te gaan. Waarna het idee ontstond: Waarom niet een (kleine) MF meeting er van maken!
Het idee is dan om s'ochtends (of de avond van tevoren) aan te komen, de dag te rijden en s'avonds onder het genot van BBQ'en op het terrein af te sluiten (al dan niet daar overnachten).
Dus lijkt het jullie wat om met meerdere Adventure/TET motoren een hard enduro terrein op te gaan?
Uiteraard is deze dag voor iedereen die aan wil sluiten, het terrein is niet van ons, maar het idee is dit te doen met Adventure/All-road motoren.
Een gezond stuk masochisme en gebrek aan respect voor je eigen materiaal is wel gewenst, het is geen zandbak
Wij zullen een bus bij ons hebben waar een rijkelijk gevulde gereedschapskist, bandenlepels, binnenbanden enz met mee zijn. In geval van pech kan zelfs in overleg je motor thuisgebracht worden.
De praktische info:
- Datum: Pinksterweekend, 3/4/5 juni.
- Inschrijfkosten: €25 per dag te voldoen aan Bilstain zelf. Je koopt je ticket voor jezelf, we doen geen groepsaankoop en bij overtreding van de regels van het terrein (eigenlijk enkel geluid en in de rivier rijden) is het dus jouw toegang die verder ontzegd wordt.
- Overnachting: Zie Le Domaine de Bilstain, tent, camper/caravan, hostel of hele appartementjes zijn op het terrein mogelijk. Overnachting regel je zelf. Camper/tent is eigenlijk altijd mogelijk. Accomodaties moet je reserveren.
- Kom aan met een volle tank, er is geen tankstation in de directe nabijheid, op een volle tank van willekeurige Adventure motor kun je er meerdere dagen rijden.
- Madame en ik kennen de weg op het terrein, we kunnen daarom wat gidsen en tips geven. We zijn echter GEEN instructeurs of medewerkers van het terrein. Wij nemen dan ook geen verantwoordelijkheid voor schade.
Zie hieronder een impressie van wat Adventure motoren te wachten staat, al kan het natuurlijk zo gek als je wilt!
Op Enduro motoren, of kundige Adventure rijders kan het er zo uit zien:
Tips en tricks:
- Zorg dat je een zo licht mogelijke overbrenging hebt. De eerste versnelling is op Adventure motoren aan de lange kant. Hoe langzamer je kunt, hoe makkelijker je boven komt! Een kleiner voortandwiel kost bijna niks en maakt je dag een stuk relaxter.
- Stel je koppeling zo dat je er altijd bij kunt en je je vingers niet volledig hoeft te strekken.
- Maak je niet te druk om de banden. Op Adventure snelheden heeft dat niet zo gek veel toegevoegde waarde. Het overgrote deel is steen en heeft dus best goede grip, zelfs op straatbanden.
- Spiegels er af!
Laat even weten of je geïnteresseerd bent!
Inschrijvingen:
- Erwin P: KTM 990 Adventure
- ''Madame P'': Kawasaki Versys-X 300
- ''Bernard'': KTM 790 Adventure
- ''Patrick'': KTM 790 Adventure
Geïnteresseerden:
- Gwiedert: Yamaha Tenere 700
- Bommes: Moto Guzzi V85TT
- MotoRobin: BMW F650GS (zie filmpje)
- Buellbloke:
Hierdoor lijkt het mij ook gaaf eens op mijn eigen 990 Adventure te gaan. Waarna het idee ontstond: Waarom niet een (kleine) MF meeting er van maken!
Het idee is dan om s'ochtends (of de avond van tevoren) aan te komen, de dag te rijden en s'avonds onder het genot van BBQ'en op het terrein af te sluiten (al dan niet daar overnachten).
Dus lijkt het jullie wat om met meerdere Adventure/TET motoren een hard enduro terrein op te gaan?
Uiteraard is deze dag voor iedereen die aan wil sluiten, het terrein is niet van ons, maar het idee is dit te doen met Adventure/All-road motoren.
Een gezond stuk masochisme en gebrek aan respect voor je eigen materiaal is wel gewenst, het is geen zandbak
Wij zullen een bus bij ons hebben waar een rijkelijk gevulde gereedschapskist, bandenlepels, binnenbanden enz met mee zijn. In geval van pech kan zelfs in overleg je motor thuisgebracht worden.
De praktische info:
- Datum: Pinksterweekend, 3/4/5 juni.
- Inschrijfkosten: €25 per dag te voldoen aan Bilstain zelf. Je koopt je ticket voor jezelf, we doen geen groepsaankoop en bij overtreding van de regels van het terrein (eigenlijk enkel geluid en in de rivier rijden) is het dus jouw toegang die verder ontzegd wordt.
- Overnachting: Zie Le Domaine de Bilstain, tent, camper/caravan, hostel of hele appartementjes zijn op het terrein mogelijk. Overnachting regel je zelf. Camper/tent is eigenlijk altijd mogelijk. Accomodaties moet je reserveren.
- Kom aan met een volle tank, er is geen tankstation in de directe nabijheid, op een volle tank van willekeurige Adventure motor kun je er meerdere dagen rijden.
- Madame en ik kennen de weg op het terrein, we kunnen daarom wat gidsen en tips geven. We zijn echter GEEN instructeurs of medewerkers van het terrein. Wij nemen dan ook geen verantwoordelijkheid voor schade.
Zie hieronder een impressie van wat Adventure motoren te wachten staat, al kan het natuurlijk zo gek als je wilt!
Tips en tricks:
- Zorg dat je een zo licht mogelijke overbrenging hebt. De eerste versnelling is op Adventure motoren aan de lange kant. Hoe langzamer je kunt, hoe makkelijker je boven komt! Een kleiner voortandwiel kost bijna niks en maakt je dag een stuk relaxter.
- Stel je koppeling zo dat je er altijd bij kunt en je je vingers niet volledig hoeft te strekken.
- Maak je niet te druk om de banden. Op Adventure snelheden heeft dat niet zo gek veel toegevoegde waarde. Het overgrote deel is steen en heeft dus best goede grip, zelfs op straatbanden.
- Spiegels er af!
Laat even weten of je geïnteresseerd bent!
Inschrijvingen:
- Erwin P: KTM 990 Adventure
- ''Madame P'': Kawasaki Versys-X 300
- ''Bernard'': KTM 790 Adventure
- ''Patrick'': KTM 790 Adventure
Geïnteresseerden:
- Gwiedert: Yamaha Tenere 700
- Bommes: Moto Guzzi V85TT
- MotoRobin: BMW F650GS (zie filmpje)
- Buellbloke:
Laatst bewerkt: