Blik op de weg III

Mooie aflevering en ook érg goed om ook de motorrijder(s) te confronteren met de gebreken én reacties daarop.

En gebreken in kijktechniek zijn óók gebreken.... :o

ABS én Open uitlaat ...: [me="wimmel_1"]demonteert weer even wat onderdelen en voldoet weer aan 50% van het advies, ABS op een SS is lastig te monteren _O-[/me]

EN NOU NIET ZEUREN ALS IK NAAR ASSEN ÓF .DE GA })
Vond het niet echt een slimme opmerking over die open uitlaat, maar zeer zeker niet erg :+
 
Bij 1 van de beelden zal ik 2005 op de camera maar voor hetzelfde geld is het een nieuwe aflevering waar wat oud beeldmateriaal gebruikt is.
 
Laatst bewerkt:
Gemist -O-

Weet iemand van wanneer de aflevering was?

Zie plaatje maar volgens mij zaten er wel oude stukjes in, dat stukje met die Duitse GS500 op 't eind had ik al eerder gezien :)

full
 
Laatst bewerkt:
Toch weer een mooi voorbeeld van een mevrouw die motor wil rijden en er totaal geen gevoel mee heeft.
Alleen omdat hij het wil.
 
Toch weer een mooi voorbeeld van een mevrouw die motor wil rijden en er totaal geen gevoel mee heeft.
Alleen omdat hij het wil.
Misschien heeft die vrouw wel in Duitsland gelest en misschien krijg je het daar iets makkelijker als hier. Maar het zag er inderdaad niet zo vloeiend uit. Motor een paar keer af laten slaan.
 
Leuke aflevering :) Maar betekent een motorspecial dat het de laatste aflevering van het seizoen was of niet?
 
Die vrouw is echt een gevaar op de weg. Die agent reageerde nog nonchalant ook, 'ja je krijgt ook geen bekeuring ofzo hoor'. Bekeuring? Invorderen dat rijbewijs!

Deze mensen zijn het echte gevaar op de weg, niet die mensen die iets harder rijden waar het kan.
 
Toch weer een mooi voorbeeld van een mevrouw die motor wil rijden en er totaal geen gevoel mee heeft.
Alleen omdat hij het wil.
Wat ik des te interresanter vond, is dat ze een cursus bijzondere verichtingen heeft gevolgd.
Je weet wel, datgene wat men hier iedereen altijd aanraad om beter te leren rijden })
 
Laatst bewerkt:
Kende deze aflevering nog niet en vond het weer leuk om te zien in ieder geval. :Y

Ook leerzaam. Dat voorbeeldje van die motorrijder die over het hoofd werd gezien omdat ie dicht achter een busje zat is iets wat er bij mij ook wel eens ingeslopen is. Ik heb het idee dat ik meer dan voldoende afstand hou, maar aan het filmpje te zien is dat mogelijk niet eens genoeg. Nog interessanter omdat ik daar zelf ook regelmatig rij.
 
Ook leerzaam. Dat voorbeeldje van die motorrijder die over het hoofd werd gezien omdat ie dicht achter een busje zat is iets wat er bij mij ook wel eens ingeslopen is. Ik heb het idee dat ik meer dan voldoende afstand hou, maar aan het filmpje te zien is dat mogelijk niet eens genoeg. Nog interessanter omdat ik daar zelf ook regelmatig rij.

De neiging er te dicht boven op te zitten bestaat inderdaad. Maar het is eigenlijk simpel, zorg dat je het tegemoetkomende verkeer zelf ook blijft zien, dan zien ze jou ook.
 
De neiging er te dicht boven op te zitten bestaat inderdaad. Maar het is eigenlijk simpel, zorg dat je het tegemoetkomende verkeer zelf ook blijft zien, dan zien ze jou ook.
Op zeker, maar de neiging om naar rechts te gaan bij een linksafslaande auto is ook groot ;) juist dan ben je onzichtbaar als het een busje is... Maar inderdaad ver van te voren zat de motorrijder ook al meer op rechts en dat overkomt me dan eigenlijk nooit :N
 
De neiging er te dicht boven op te zitten bestaat inderdaad. Maar het is eigenlijk simpel, zorg dat je het tegemoetkomende verkeer zelf ook blijft zien, dan zien ze jou ook.
Geldt ook bij het spiegelen, er was ooit iemand in een brief aan de Kampioen die een - ik meen Canadese - vrachtwagen had gezien met achterop een sticker "If you can't see my mirrors, that means I can't see you". Eigenlijk heel logisch, maar toch goed om een keertje op gewezen te worden.
 
De neiging er te dicht boven op te zitten bestaat inderdaad. Maar het is eigenlijk simpel, zorg dat je het tegemoetkomende verkeer zelf ook blijft zien, dan zien ze jou ook.
Nou, vergeet het maar! Dat jij hun ziet wil zeker niet zeggen dat ze jou ook zien, maar hoogstens dat ze je zouden kunnen zien als ze hun best doen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan