blik op de weg!!!!!!!!!!

Veel te netjes en als het ff kan duiken ze meteen weer naar de rechterbaan, "onopvallend" achter een andere auto.
Absoluut, het is makkelijk gezegd, ik let wel op m'n spiegels maar in de praktijk is het niet zo gemakkelijk, in de verte een stipje of 2 koplampen, daaraan zie je niet of het politie is of dat ze je volgen, ik kijk met 200+ liefst zoveel mogelijk voor me ipv steeds in de spiegels, bovendien trillen je spiegels door de wind enzo wel wat, wat het beeld niet duidelijker maakt. Bovendien zijn die gasten getrained in onopvallend rijden, bij ons reed die Bora zelfs zonder lichten, en dat op een al iets schemerig wordende avond, dan valt het helemaal niet op dat er ver achter je een auto achter je aan rijdt.

Toen ik die Bora achter ons zag was het al te laat, hij zat toen nog enkele honderden meters achter ons maar toen was het al te laat en was je snelheid al gemeten.
 
voor diegene die het programma niet hebben gezien dit geeft weer aan dat er veel word uitgelokt,
het betrof hier een duitse motorrijder die de weg naar de TT kwijt was ,dus reed hij binnendoor en vroeg aan passanten de weg met in zijn kielzog een camera auto met een sensatiezoeker er in.
de duitser stond op een gegeven moment dubbel geparkeerd voor de stoplichten (overtreding 1)na het optrekken reed hij ook nog over een verdrijvingsvlak(overtreding 2)bij het volgende stoplicht stond de sensatiezoeker achter hem maar hield hem niet aan terwijl er voldoende tijd voor was,nee hoor ze bleven hem volgen tot op de snelweg en daar ging het gas erop tot 195km/u en toen begonnen ze te klagen dat ze hem niet konden achterhalen.
kijk dat noem ik nou opjagen ze hadden hem voor die eerdere overtredig allang aan kunnen houden en dat had dan preventief gewerkt(als je een bekeuring heb gehad houd je je voor de rest wel aan de regels)maar dat was hier duidelijk niet de bedoeling.
ze hadden hem nu waar ze hem wilden pakken.
betalen en hij mocht weer gaan en er was weer een negatief beeld geschapen over de motorrijder.
ik denk als er tijdens de achtervolging iets mis was gegaan ze de beelden nooit hadden uitgezonden,althans niet volledig.
rinus.
Ik heb de bewuste clip al een aantal keren gezien en ik ben het niet met je eens. Ze laten bewust iemand de snelweg opdraaien om te kunnen toetsen of iemand bewust de regels overtreedt of dat het een "ongelukje" was.

Gezien het schouwspel dat daarna volgde vind ik het een hele goeie beslissing dat ze hem eerst door lieten rijden. Die gozer ging triplerend over de redresseerstrook met 200 over de snelweg. Daar hebben ze hem dan ook goed voor gepakt.
 
Veel te netjes en als het ff kan duiken ze meteen weer naar de rechterbaan, "onopvallend" achter een andere auto.

Maar hoe krijgen ze het dan voor elkaar je bij te houden? Dan moeten ze steeds afremmen.

Tot nu toe heb ik nog geen politiewagen achter me aan gehad, maar ik probeer te kijken naar of er niet steeds dezelfde achter me rijdt en of iemand niet harder gaat als ik ook harder ga en zachter als ik dat ook doe.
Heeft iemand nog meer tips, of gedragskenmerken waaraan ik ze snel kan herkenn?

Niet alleen vind ik het een beetje kinderachtig dat ze gaan kijken of hij meer overtredingen maakt dan 1, maar eigenlijk ook heel achterlijk. Als de politie zijn werk zou doen dan zouden ze gelijk bij de eerste overtreding moeten bekeuren. Waar is wachten nog goed voor, tenzij ze er niet bij kunnen komen, maar vlgs mij is met zwaailicht alles mogelijk.
 
Ik vond het ook terecht dat ze hem pakten !!

En over "alleen maar de slechte motorrijders laten zien" .... ze laten toch ook alleen maar de slechte auto-rijders zien, en de slechte vrachtwagenrijders!! Daar kickt iedereen juist op; geen beter vermaak dan leedvermaak. Als ze een programma zouden vullen met netjes rijdende mensen dan zouden zelfs de mensen die wel publiek durven toe te geven dat ze naar dit programma kijken, afhaken. Daarnaast heb ik regelmatig in BlikOpDeWeg een agent in auto iets positiefs over een motorrijder horen zeggen.

En bovendien kan iedereen hier in real-life laten zien dat "echte" motorrijders wat verstandiger met hun eigen en andermans overlevingskansen op de weg omgaan.
 
... heel verhaal ...

En bovendien kan iedereen hier in real-life laten zien dat "echte" motorrijders wat verstandiger met hun eigen en andermans overlevingskansen op de weg omgaan.
Tja, ik rij ook wel es 200 ofzo (disclaimer: nu nooit meer natuurlijk, zou niet durven :+ ) maar ik zal nu wel geen "echte" motorrijder zijn, dat ben je blijkbaar alleen als je met sneeuwstormen en ijzel nog op je motor stapt, die supersportrijders die het leuk vinden om eens uit te proberen wat hun motorfiets kan zijn allemaal patsers, die rijden motor om stoer te doen, en zijn natuurlijk altijd een levensgroot gevaar voor de medewegbejaardegebruiker, zelfs op een lege weg, het is amazing Mike! Nee, neem een voorbeeld aan de "echte" motorrijder! Zo zouden we allemaal moeten zijn!
 
Wat geeft het nou het was een MOF en heeft mooi 1400 gulden betaald
En als ik 200 rijdt en iets volgt me (zeker een volvo) dan knijp ik wel in mijn remmen en laat hem eerst eens voorbij.
 
alles dat mij volgt vertrouw ik al niet.

Meeste autorijders brijven braaf als aan een
touwtje verder rijden.
 
Mensen zien toch wat ze willen zien. Die 99 motorrijders die het goed doen worden vergeten, die ene die echt asociaal rijgedrag laat zien wordt onthouden. Daar helpt geen een campagne of televisieprogramma of wat dan ook tegen.
Oh :?
Ik heb 1 keer meegemaakt tijdens een uitzending dat ze een motorrijder achtervolgde die netjes reed. Hij kreeg zelfs een compliment van de agent achter het stuur. Maar dat was dan ook maar 1 keer dat ik dit gezien heb.
 
Oh :?
Ik heb 1 keer meegemaakt tijdens een uitzending dat ze een motorrijder achtervolgde die netjes reed. Hij kreeg zelfs een compliment van de agent achter het stuur. Maar dat was dan ook maar 1 keer dat ik dit gezien heb.
Dat was zeker omdat ze na 10 kilometer uitlokken nog steeds geen reactie hadden gekregen? Goed gedrag in het verkeer heeft helemaal geen complimenten nodig, maar hoort vanzelfsprekend te zijn. Slecht gedrag mag gewoon bestraft worden, maar niet worden "uitgelokt"

[me]DaFoolio kijkt regelmatig naar "Blik op de weg"[/me]
 
alles dat mij volgt vertrouw ik al niet.
Helemaal mee eens :}
Ik rij nogal vaak 's-avonds en kan dan niet goed zien wat er achter mij zit :(
Gas eraf en dan zien wat er gaat gebeuren :?
Tot nu toe is het altijd een 'snelle' jongen die probeert mij bij te houden 8-) en dan scheuren we maar verder.

Heb zo een keer een racepartij gehouden tegen een Alfa. Blazen, dat was niet normaal meer. Ding was enorm opgefokt en kon aardig mee.
Maakte toen de fout om met een onzettende hoge snelheid een stoet auto's te passeren |(
Aangezien een automobilist geen snelheid in kan schatten rij ik toch altijd met een 'lage' snelheid voorbij, zodat ik alsnog 'in kan grijpen' als dat nodig is.
Ik heb toen die Alfa maar laten passeren en die gast was echt gestoord :j
Hij hield het gas er maar op en ging er vandoor. Als er maar 1 koekblik was geweest dat naar links was gekomen had die Alfa die andere auto volledig aan gort gereden :(

Hardrijden kunnen we allemaal, tenminste als je motor dat kan }) . Maar hard rijden met verstand ontbreekt bij sommigen :j

Niet dat ik altijd bij volle verstand ben ;) , maar dat komt wel goed volgens de schrink :P
 
Persoonlijk vind ik uitlokken niet van toepassing. Als je daarin trapt dan ben je gewoon dom bezig. En, zoals anderen al hebben gezegd, wordt je niet meteen op de bon geslingerd. Als die duitser vervolgens op de snelweg netjes 130 had gereden, dan hadden we hem nooit in blik op de weg gezien. Verder moet er niet zo geklaagd worden op agenten, voor iedereen die een bekeuring krijgt is er wel een ander die wordt gematst.
 
Oh :?
Ik heb 1 keer meegemaakt tijdens een uitzending dat ze een motorrijder achtervolgde die netjes reed. Hij kreeg zelfs een compliment van de agent achter het stuur. Maar dat was dan ook maar 1 keer dat ik dit gezien heb.

:?

Dan kijk je niet vaak genoeg BODW of je bent ook 1 van de velen die alleen de spectaculaire dingen onthoud.
In dezelfde uitzending waren er nog 2 motorrijders die ze filmden omdat ze zo netjes reden.
 
Persoonlijk vind ik uitlokken niet van toepassing. Als je daarin trapt dan ben je gewoon dom bezig. En, zoals anderen al hebben gezegd, wordt je niet meteen op de bon geslingerd. Als die duitser vervolgens op de snelweg netjes 130 had gereden, dan hadden we hem nooit in blik op de weg gezien. Verder moet er niet zo geklaagd worden op agenten, voor iedereen die een bekeuring krijgt is er wel een ander die wordt gematst.

:^
 
Wat geeft het nou het was een MOF en heeft mooi 1400 gulden betaald
En als ik 200 rijdt en iets volgt me (zeker een volvo) dan knijp ik wel in mijn remmen en laat hem eerst eens voorbij.


dream on
ze rijden overal in ,vw ,volvo ,lancia ,subaru ,mercedes,bmw.

en zelden vallen ze echt op.(ik kijk ook altijd, maar mij pakten ze laatst ook)

het leuke is wel als ze voor je rijden en je ze in de gaten hebt, je het zelfde truckje uit kan halen.
dus hard aan komen rijden en dan achter een auto gaan hangen,
ze zien je dan aankomen en ineens zijn ze je kwijt.
kan je een tijdje volhouden (en natuurlijk ook achterom kijken ) :)
dan zie je ze gewoon zoeken })
 
Op donderdag 06 juni 2002 13:55 schreef F@zertje het volgende:dream on
ze rijden overal in ,vw ,volvo ,lancia ,subaru ,mercedes, bmw.

en zelden vallen ze echt op.(ik kijk ook altijd, maar mij pakten ze laatst ook)

En Opel, Citroen. Je herkend ze iig niet snel meer.
Gelukkig is het in het Noorden vaak wat rustiger op de weg. Heb je het eerder door als er 1 aan het volgen is :)
 
Ik ben benieuwd wanneer Peter R de Vries Leo de Haas eens laat achtervolgen in een onopvallende auto. Bij die eikel van een Woudenberg van 3VO heeft het ook perfect gewerkt.

Allemnaal eikels zijn het en wij motorrijders zijn engeltjes en doen nooit iets fout toch...??!!!!:J
 
Terug
Bovenaan Onderaan