maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...
En ikke al 85000 met een HD blok
Gewoon wisky of wodka voeren. Denken ze dat ze thuis zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...
maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...
maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...
klopt, ik heb geen italiaan, hoewel mijn condor een halve italiaan is, die italianen waren detijds gewoon een beetje meelopers, zelf heb ik nooit japanse motoren gehad, die jaren 70 dingen zijn best leuk maar ik vind engelse en russissche fietsen meer karakter hebben.,
daarnaast,als ik nu een jap zou kopen, zou ik mijn half-indo vriendinnetje niet blij maken, 90% van haar familie is in de oorlog door de jappen op absurd sadistische manier doodgemarteld.
ik ben destijds in japan geweest en sadisme is wel iets wat nogal sterk in de japanse cultuur aanwezig is..
maar er zullen vast ook wel aardige mensen rondlopen..
Sammie, ook een gelukkig nieuwjaar.
Een eendblok in een Ural. Niet aan beginnen, of je moet het gewoon een leuk knutselproject vinden. Motoren met kogel/rollagers op de krukas hebben een beduidend korter leven dan de uitvoering met glijlagers.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een dieselmotor in een Ural krijg. Geen extra belasting, lekker zuinig en een betrouwbaar dieselblok. En kan ook nog op slaolie rijden als het moet, kost 35 cent/liter.
Gr,
Henk
Ik wist wel dat ik d'n Uralisten over me heen zou krijgen met dit topic. Het is ook niet zo dat ik perse een ander blok wil, als tie het maar doet. Ik wil nu wel eens een keer kunnen rijden.
Een Frans blok? Zijn we Napoleon zeker vergeten.mja, het wordt tijd dat een buitenaardse kolonie ons komt uitroeien, maar dan zijn die ook weer slecht?...
in ieder geval, gelukkig nieuwjaar iedereen en rij voorzichtig..
mocht je toch denken aan een ander blok, op het forum van de udcn onder 'effe voorstellen' staat een ural met een eend blok, misschien dat dat wat voor jouw fiets is?
Kortom als we gaan zoeken is op ieder land wel iets aan te merken en blijft zo ongeveer alleen Jawa over,ware het niet dat deze fabriek de oorlog overleefde door onderhoud te plegen aan materieel van de Wehrmacht. Wie zich dus politiek correct wil verplaatsen doet dit te voet en dan natuurlijk zonder door kinderhandjes gefabriekte schoenen.
Rotax-Bombardier, Oostenrijks-Canadees dus. Prima blokken trouwens, alleen jammer dat ze de eindoverbrenging nog steeds per ketting doen en bij wijze van modern doen ook maar geen gesloten kettingkast meer monteren.vergeet niet dat de ingenieurs van jawa met gestolen materiaal en brandstof onder de ogen van de duitsers een voor zijn tijd vooruitstrevende motorfiets ontwikkelden.
ze maakten zelfs proefritten met gecamoufleerde prototypes in legerkleur met duitse registraties
ik stel voor dat we allemaal stoppen met die foute motoren en jawa gaan rijden.
oh sh*t, ze monteren tegenwoordig van die foute oostenreichse rotaxblokken
laten we dan maar op de batavus gaan