bmw-blok in ural?

maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...

En ikke al 85000 met een HD blok
Gewoon wisky of wodka voeren. Denken ze dat ze thuis zijn :z
 
Ikke ook geen problemen met m'n Ruskie blok, een bMW loopt toch veel te mooi!
(laat ik nou gisteren een BMWtje gekocht hebben :+ )Maar wel voor d'rbij niet ipv..... :]
 
he man, ik heb laatst gehoord dat duitsers fout waren in de oorlog, ga je toch geen moffenblok waarop staat 'produziert von hollandische fahrrader' in je rus gooien....
 
Sammie, op welke motoren mag er wel gereden worden.?
De Jappen en de Italianen waren ook (fout), om eens lekker te generalizeren.
En wat voor motor rij jij dan ?

Gr,
Henk
 
maar als je je ural blok gewoon netjes nakijkt en in elkaar zet, moet je toch gewoon kunnen rijden? ik rij nu 20.000km met hetzelfde dnepr blok...

deze gek rijdt al 15000 met het zelfde blokkie rond.
rechtstreeks af fabriek en alleen maar éénmalig nieuwe zuigerveren
moeten monteren..(eigenschuld, moet ik maar niet zonder olie
rondrijden)
 
klopt, ik heb geen italiaan, hoewel mijn condor een halve italiaan is, die italianen waren detijds gewoon een beetje meelopers, zelf heb ik nooit japanse motoren gehad, die jaren 70 dingen zijn best leuk maar ik vind engelse en russissche fietsen meer karakter hebben.,
daarnaast,als ik nu een jap zou kopen, zou ik mijn half-indo vriendinnetje niet blij maken, 90% van haar familie is in de oorlog door de jappen op absurd sadistische manier doodgemarteld.
ik ben destijds in japan geweest en sadisme is wel iets wat nogal sterk in de japanse cultuur aanwezig is..
maar er zullen vast ook wel aardige mensen rondlopen..
 
klopt, ik heb geen italiaan, hoewel mijn condor een halve italiaan is, die italianen waren detijds gewoon een beetje meelopers, zelf heb ik nooit japanse motoren gehad, die jaren 70 dingen zijn best leuk maar ik vind engelse en russissche fietsen meer karakter hebben.,
daarnaast,als ik nu een jap zou kopen, zou ik mijn half-indo vriendinnetje niet blij maken, 90% van haar familie is in de oorlog door de jappen op absurd sadistische manier doodgemarteld.
ik ben destijds in japan geweest en sadisme is wel iets wat nogal sterk in de japanse cultuur aanwezig is..
maar er zullen vast ook wel aardige mensen rondlopen..


beetje overtrokken vind ik..
in alle huishoudelijke apparatuur is wel een onderdeel te vinden wat in japan is gemaakt.
de jappen hebben een sadistische inslag.
de duitsers vinden zich superiuur aan alle anderen.
de amerikanen zijn on overwinnelijk en de baas
de engelsen zijn niemand iets verschuldigt en hebben
veel colonien laten ztikken og uitgemoord.


zo kan ik wel even doorgaan zeg..

als je zo dom en kortzichtig redeneerd mag je nog geen eens
een gazellefiets kopen...
 
mja je hebt wel een beetje gelijk, maar voor mij net redenen genoeg toch geen jap te kopen, ik kijk er ook niet andere mensen op aan die het wel doen, maar ik vind andere fietsen gewoon leuker...
daarnaast wil ik mijn moppie niet onnodig een meewarig gevoel geven, motoren zat!!!
 
Sammie,
weet jij wat de Hollanders uitgevreten hebben in Indonesie toen dat nog een kolonie was, je hoort altijd dat de Duitsters en de Jappen misdaden hebben begaan maar van de midaden van de Hollanders in Indonesie hoor je nooit iets. Lees anders eens "Multatuli" (stond vroeger op mijn boekenlijst) Engels, Duits, Japans, Iraaks, Afrikaans etc. we zijn allemaal hetzelfde op het kleurtje na maar dat is een heel kleine modificatie van een of enkele genen.
De echte verschillen zijn alleen van culturele aard en zijn niet eens zo groot als je het goed beschouwd.

Dit is alweer het 2de onderwerp vandaag dat eigenlijk niets met motoren te maken heeft .
Gr,
Henk
 
mja, het wordt tijd dat een buitenaardse kolonie ons komt uitroeien, maar dan zijn die ook weer slecht?...
in ieder geval, gelukkig nieuwjaar iedereen en rij voorzichtig..
mocht je toch denken aan een ander blok, op het forum van de udcn onder 'effe voorstellen' staat een ural met een eend blok, misschien dat dat wat voor jouw fiets is?
 
Sammie, ook een gelukkig nieuwjaar.
Een eendblok in een Ural. Niet aan beginnen, of je moet het gewoon een leuk knutselproject vinden. Motoren met kogel/rollagers op de krukas hebben een beduidend korter leven dan de uitvoering met glijlagers.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een dieselmotor in een Ural krijg. Geen extra belasting, lekker zuinig en een betrouwbaar dieselblok. En kan ook nog op slaolie rijden als het moet, kost 35 cent/liter.

Gr,
Henk
 
Sammie, ook een gelukkig nieuwjaar.
Een eendblok in een Ural. Niet aan beginnen, of je moet het gewoon een leuk knutselproject vinden. Motoren met kogel/rollagers op de krukas hebben een beduidend korter leven dan de uitvoering met glijlagers.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een dieselmotor in een Ural krijg. Geen extra belasting, lekker zuinig en een betrouwbaar dieselblok. En kan ook nog op slaolie rijden als het moet, kost 35 cent/liter.

Gr,
Henk

daar heb ik wel eens plaatjes van gezien.
daar hadden ze het motortje uit een dayhatchoe (proost) genomen.
dat is een klein (850cc?) driecylindertje.
desondanks moest het frame verlengt en verhoogt worden.
daar moet je dus eigenlijk een restframe voor hebben en zal je mee naar lelystad moeten.
het lijkt me slimmer om naar een subaru 1300 boxerblok te gaan kijken.
ik weet niet of die nog gebruikt worden maar ze zijn ook populair bij vw busrijders, die vind je waarschijnlijk niet bij elke autosloper.
vergeet je niet dat een diesel niet zoveel toeren draait?
hoe hard loopt een ural bij pakweg 3000 toeren?
 
Ik wist wel dat ik d'n Uralisten over me heen zou krijgen met dit topic. |( :P Het is ook niet zo dat ik perse een ander blok wil, als tie het maar doet. Ik wil nu wel eens een keer kunnen rijden. Nog ff en ik moet weer een opfriscursus gaan doen bij Rob.
Sleutelen vind ik niet vervelend, alleen niet te vaak en te ingewikkeld. Zo veel weet ik er nu ook weer niet vanaf. Tenminste als het over inwendigheden van motorblokken gaat. Eerst ga ik nog andere carbs erop zetten, daarna kijk ik wel verder wat het gaat worden. Ik ben gewoon ongeduldig aan het worden denk ik. Alhoewel zo'n dieseltje ook wel leuk klinkt als knutselproject. O-)
 
Ik wist wel dat ik d'n Uralisten over me heen zou krijgen met dit topic. |( :P Het is ook niet zo dat ik perse een ander blok wil, als tie het maar doet. Ik wil nu wel eens een keer kunnen rijden.

Dat vind ik raar zeg.. dat ding van mij heeft tot nu toe alleen maar problemen gegeven die ik zelf heb opgeroepen..
verder heb ik geen problemen met Iwan..
maar als je wilt oefenen zijn er zat uralisten die je willen helpen hoor. O-)
 
Met een Uralversnellingsbak moet je oppassen, je kan er niet teveel koppel op loslaten tenminste dat denk ik. Ik weet niet wat voor staalkwaliteit gebruikt is voor de assen en tandwielen van de versnellingsbak.
Als het tegenzit breekt je as door vermoeiing.
Bij een aanvaardbaar koppel dat zeg even 70-80 Nm is ipv de 47 van de originele ural loopt de spanning zo'n 15 % op. Aanvaardbaar.
Als het koppel verder oploopt, bij meer vermogen, dan breekt uiteindelijk de as of het tandwiel.
Daarom denk ik dat een 30 Pk diesel ca 3600 toeren het maximum is.
Moet alleen de 4de versnelling aanpassen om nog boven de 100 te komen.
Gr,
Henk
 
mja, het wordt tijd dat een buitenaardse kolonie ons komt uitroeien, maar dan zijn die ook weer slecht?...
in ieder geval, gelukkig nieuwjaar iedereen en rij voorzichtig..
mocht je toch denken aan een ander blok, op het forum van de udcn onder 'effe voorstellen' staat een ural met een eend blok, misschien dat dat wat voor jouw fiets is?
Een Frans blok? Zijn we Napoleon zeker vergeten.

En die Condor, Zwitserland noemde zich neutraal en heeft zich hierdoor en door hun bankgeheim verrijkt met Joods goud en ander gestolen goed gedurende WO II en KTM valt ook af wegens de Anschluss.

Ural mag natuurlijk wel, Stalin was een sympathieke vent en Poetin is de goedheid zelve en presidentsverkiezingen proberen te winnen door de opponent te vergiftigen als fraude teveel door de mand valt is dik in orde, dus Dnepr is ook schoon.

Moeten we dan toch allemaal H-D gaan rijden of is Bush ook al fout? En diens schoothondje Tony B. maakt Triumph ook discutabel, net als het Britse colonialisme, waardoor Enfield nog steeds op de markt te vinden is.


Kortom als we gaan zoeken is op ieder land wel iets aan te merken en blijft zo ongeveer alleen Jawa over,ware het niet dat deze fabriek de oorlog overleefde door onderhoud te plegen aan materieel van de Wehrmacht. Wie zich dus politiek correct wil verplaatsen doet dit te voet en dan natuurlijk zonder door kinderhandjes gefabriekte schoenen.
 
Maar even serieus, als je in wedstrijdverband achteruit wilt gaan rijden kun je het beste een BMW-blok aan een Ural-bak koppelen, als je liever vooruit rijdt is het verstandiger om zo'n Duitse krachtbron te voorzien van een Dnepr-bak of natuurlijk de originele BMW-bak. Deze laatste heeft als voordeel dat alle vijf versnellingen vooruit gericht staan, maar dus het nadeel dat je voor achteruit inparkeren moet afstappen en duwen.

En als we toch gaan knutselen, wat dacht je van een Daf-blok met variomatic? Heb je ook geen gelazer met versnellingsbakken en rijd je bovendien op een Nederlands product.
 
daf blok in een ural, heb ik een paar jaar geleden gezien op de motorbeurs in hardenberg...
 
Kortom als we gaan zoeken is op ieder land wel iets aan te merken en blijft zo ongeveer alleen Jawa over,ware het niet dat deze fabriek de oorlog overleefde door onderhoud te plegen aan materieel van de Wehrmacht. Wie zich dus politiek correct wil verplaatsen doet dit te voet en dan natuurlijk zonder door kinderhandjes gefabriekte schoenen.

vergeet niet dat de ingenieurs van jawa met gestolen materiaal en brandstof onder de ogen van de duitsers een voor zijn tijd vooruitstrevende motorfiets ontwikkelden.
ze maakten zelfs proefritten met gecamoufleerde prototypes in legerkleur met duitse registraties *D

ik stel voor dat we allemaal stoppen met die foute motoren en jawa gaan rijden.

oh sh*t, ze monteren tegenwoordig van die foute oostenreichse rotaxblokken :(

laten we dan maar op de batavus gaan '(
 
vergeet niet dat de ingenieurs van jawa met gestolen materiaal en brandstof onder de ogen van de duitsers een voor zijn tijd vooruitstrevende motorfiets ontwikkelden.
ze maakten zelfs proefritten met gecamoufleerde prototypes in legerkleur met duitse registraties *D

ik stel voor dat we allemaal stoppen met die foute motoren en jawa gaan rijden.

oh sh*t, ze monteren tegenwoordig van die foute oostenreichse rotaxblokken :(

laten we dan maar op de batavus gaan '(
Rotax-Bombardier, Oostenrijks-Canadees dus. Prima blokken trouwens, alleen jammer dat ze de eindoverbrenging nog steeds per ketting doen en bij wijze van modern doen ook maar geen gesloten kettingkast meer monteren. '(

Mooie fietsen ook, die nieuwe Jawa's. :} Alleen wacht ik toch nog even met het inruilen van mijn BMW, er zijn namelijk geruchten over een 1000 cc V-twin die daar in Tsjechië op de tekentafel zou liggen...

En gezien 'apartheid' dus echt een Nederlands woord is kunnen we Batavus dus ook niet meer toelaten. :P









Blijft een mooi verhaal van Jawa, alleen jammer dat die technologische voorsprong in de jaren '50 de grond werd ingetrapt door het 'socialistische' regime. ;(
 
Er schiet mij nog een aardige tip te binnen zo s'morgens.
Als je iets meer power hebt en ook iets meer snelheid wilt kan je een andere eindaandrijving monteren (bij de achteras)indien mogelijk. De versie met zijspan heeft een overbrengsverhouding van 1:4,62 even uit mijn hoofd, de solo 1:3,89. dus je snelheid neemt met alle versnellingen 4,62/3,89 toe. Bijna 19%.
Je kan ook proberen om nieuwe 4de versnellings tandwielen te kopen. Deze hebben een iets beter verhouding, heb ik al in een eerder verhaal geschreven.
Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan