Hier nog een Zero rijder.
Ik lees ook wel eens dat motorrijders dat geluid zo belangrijk vinden, sommigen beweren zelfs glashard dat het veiliger zou zijn om herrie te maken.
Mijn ervaring na ettelijke maanden elektrisch rijden is dat lawaai absoluut overbodig is. Lawaai voegt niets toe, het is hooguit irritant.
Nou ja, reistijd is natuurlijk ook een manier om naar snelheid te kijken, maar dan zal een bromscooter misschien ook niet eens zo slecht scoren, zeker als je meerekent dat je daarmee iets flexibeler kunt omgaan met de verkeersregels.. maar dat maakt de brommer nog niet snelHmm, smaken verschillen natuurlijk. Na 2,5 jaar woon-werk ervaar ik de BMW nog steeds niet als traag. Er zijn ongetwijfeld snellere alternatieven. Maar of ik nou binnendoor naar mijn werk rijd op mijn Yamaha XSR900 of op mijn Evolution, dat scheelt helemaal niets in reistijd. Als ik de snelweg pak is het natuurlijk een ander verhaal. Ik vind het eigenlijk wel een typische BMW. Zwaar inderdaad (zoals vrijwel elke BMW), maar het ligt als een blok op de weg en met een hogere ruit een uitstekende bescherming tegen regen en wind. Het verbruik van tussen de 14 en 17 km per kilowatt vind ik ook keurig netjes. Met een paar zonnepaneeltjes makkelijk op te brengen. Mijn auto rijdt met veel moeite 4 km per kilowatt. Alles met elkaar een behoorlijk volwassen poging van BMW met inderdaad de beperkingen van zware accu's, maar in mijn ogen zeker een product met bestaansrecht.
Nou ja, reistijd is natuurlijk ook een manier om naar snelheid te kijken, maar dan zal een bromscooter misschien ook niet eens zo slecht scoren, zeker als je meerekent dat je daarmee iets flexibeler kunt omgaan met de verkeersregels.. maar dat maakt de brommer nog niet snel
Toen ik voor de keuze stond, vergeleek ik de Zero met de BMW. De BMW is dan zwaarder, langzamer en heeft een lagere actieradius. Enige voordeel is opbergruimte (tenminste, daar ga ik vanuit bij een scooter).
Zelf werk ik als monteur bij een BMW motorfiets dealer.
Ik vind de BMW C Evolution een geweldige machine, maar vind het jammer dat de actie radius van de accu nog erg klein is.
Daarom ben ik benieuwd hoe zo'n accu gemaakt wordt. En wat zijn de milieugevolgen van het produceren van de accu's voor deze elektrische motorfietsen?
Ik denk het niet.De BMW heeft een type 1 stekker aan de voertuigzijde. Als de snelladers al een AC kabel hebben is dat een vast gemonteerde type 2 kabel, zoals voor Renault Zoe.[/QUOT
Ok, ik heb wel zelf een type 2 laadkabel voor deze BMW.
Waar kan ik dan wel gebruik maken van openbare laadstations?
Waarschijnlijk alle laadstations die geschikt zijn voor type 2?