Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik het ook mee eens, maar de F700GS is wel een hele mooie licht wendbare motorfiets met veel rijplezier.Hier sluit ik me wel bij aan... Hoe leuk de 700GS is, het is toch een stapje terug als ik van mijn 1250GS kom.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is. Ik heb de 700GS dan ook nog steeds in de garage staan :-)
Als je de onderste ring wil verwijderen, moet je de omgefelste rand verwijderen op een draaibank.
ik heb nieuwe poten gekocht op eBay, gokje genomen met een Poolse verkoper en dat is prima verlopen.
800 zlotti betaald voor een set, 175€
Ik heb complete voorvork van een gt 2014. Voorzien van hyperpro veren. Binnenpoten 2 jaar geleden vervangen voor imitatie. Als dit past, voor redelijk bod zijn ze voor jou.Hallo iedereen! Ik kom even inbreken voor wat informatie. Heeft iemand van jullie wel eens vorkpoten van een '06 F800ST opnieuw laten verchromen?
Aan binnenkant op de bodem van de binnenpoot zit een hard kunststof stoot rubber welke in een stalen korfje zit die wel los kan draaien maar er niet zonder geweld uit kan. Ik vermoed dat de dop aan de onderzijde er wel afgeslagen kan worden maar ik zie eigenlijk nergens of ik die spullen nieuw kan bestellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Alvast bedankt!
Gr
Ik was al bang dat het destructief zou zijn.Als je de onderste ring wil verwijderen, moet je de omgefelste rand verwijderen op een draaibank.
ik heb nieuwe poten gekocht op eBay, gokje genomen met een Poolse verkoper en dat is prima verlopen.
800 zlotti betaald voor een set, 175€
Bedankt voor het aanbod! Ik hou het idee nog even achter de hand. Ik ga toch eerst kijken of de huidige poten te redden zijn.Ik heb complete voorvork van een gt 2014. Voorzien van hyperpro veren. Binnenpoten 2 jaar geleden vervangen voor imitatie. Als dit past, voor redelijk bod zijn ze voor jou.
Setje imitatie pootjes en klaarIk was al bang dat het destructief zou zijn.
Je weet niet hoe versleten de chroomlaag is van een tweede handsbinnenpootje... Vind ik altijd een beetje spannend. Verchromen is eigenlijk gewoon de beste en goedkoopste optie.
Dat maakt het bijna 2x zo duur en dat vind ik pittig.Setje imitatie pootjes en klaar
Die 175 is de goedkoopste binnenpoot die ik kan vinden en dan heb je er nog maar 1.Ik heb 175€ betaald voor een set, verzonden.
wat kost chromeren dan?
Hoe lang wil je de motor houden en wat is het probleem met de huidige chroomlaag? Is die al helemaal verroest of zitten er roestpitten op waardoor je poten steeds lekraken?Die 175 is de goedkoopste binnenpoot die ik kan vinden en dan heb je er nog maar 1.
Feit is wel dat als je een motor langer wilt houden dan is verchromen de beste optie. Zo'n nieuwe hardverchroom laag is veel dikker en sterker dan de het fabriekslaagje wat er oorspronkelijk op zit.
Verchromen kost ruim 100 per poot. Nadeel is dat je wel wat langer stilstand hebt omdat het een langdurig proces is.
Balen Rob.Dag,
Uiteindelijk besloten om mijn mooie slanke F800GT (bouwjaar 2018, 37.000 km) in te ruilen voor een F750GS.
Op mijn racefiets nooit last van lage rugpijn, maar op de GT lijkt het niet te verhelpen, vandaar. Jammer.
Hier de spullen die straks via Marktplaats in de verkoop gaan. Laat even weten of je interesse hebt. Als je alles tegelijkertijd koopt maak ik er een mooie prijs voor. Alles is niet van nieuw te onderscheiden:
- twee originele binnentassen
- originele tanktas
- reparatie cd. Geschikt voor alle 800 modellen. Grandioos. Netjes gekocht en de cd blijft 'updatable'. Op de verpakking staat de inlogcode
- Puig hugger. Werkt goed om de demper en achterzijde schoner te houden.
Groeten, Rob
Hoe lang je een motor wilt houden was niet echt een relevant argument van mijn kant. Prijs/kwaliteit technisch is verchromen gewoon de meest voordelige keus. Kwalitatief beter dan OEM en goedkoper dan (in nederland verkrijgbare) imitatie poten.Hoe lang wil je de motor houden en wat is het probleem met de huidige chroomlaag? Is die al helemaal verroest of zitten er roestpitten op waardoor je poten steeds lekraken?
toevallig een donkerblauwe F750GS exclusive, waarvan het kenteken met 30 begint?Dag,
Uiteindelijk besloten om mijn mooie slanke F800GT (bouwjaar 2018, 37.000 km) in te ruilen voor een F750GS.
Op mijn racefiets nooit last van lage rugpijn, maar op de GT lijkt het niet te verhelpen, vandaar. Jammer.
Hier de spullen die straks via Marktplaats in de verkoop gaan. Laat even weten of je interesse hebt. Als je alles tegelijkertijd koopt maak ik er een mooie prijs voor. Alles is niet van nieuw te onderscheiden:
- twee originele binnentassen
- originele tanktas
- reparatie cd. Geschikt voor alle 800 modellen. Grandioos. Netjes gekocht en de cd blijft 'updatable'. Op de verpakking staat de inlogcode
- Puig hugger. Werkt goed om de demper en achterzijde schoner te houden.
Groeten, Rob
De sportkoffers en de tourkoffers passen denk ik ook beide. Ik heb zelf de sportkoffers op de 800GT. Die zijn variabel in grootte en in gesloten vorm redelijk compact.Super, dank je wel! Heb je toevallig ook enig idee of hier andere koffers op passen?