BMW F650GS ecu / kabelboom defect

chris 708

MF veteraan
5 jan 2011
1.245
312
Den Dolder
Motor : bmw f650 gs bj. 2001
Probleem : op de ecu is een contactpen afgebroken en zit vast in de connector, motor loopt hierdoor slecht.
Vraag : de ecu en komplete kabelboom zijn 2e hands te krijgen voor rond de 300 euro samen. Dat zou voor de eigenaar prima zijn.
Het overzetten van de kabelboom lijkt me een behoorlijk klusje en mijn eigen werk gaat helaas voor.
Is er een andere manier ( alleen connector vervangen b.v. en andere ecu ) om deze motor toch weer snel op weg te helpen ?
Foto's van de situatie :
 

Bijlagen

  • 20210410_131520.jpg
    20210410_131520.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 8
  • 20210410_131349.jpg
    20210410_131349.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 8
je kunt ook
ecu open maken en afgebroken contact. opzoeken en op deze een draadje solderen draadje buiten ecu brengen ecu weer dicht maken.
multiconnector open make gebroken contact opzoeken en deze verbinding verlengen met draadje, draadje buiten kabel boom brengen en nu aan bijde uiteinde van de draadjes voorzien van geïsoleerde m / v contacten .
 
je kunt ook
ecu open maken en afgebroken contact. opzoeken en op deze een draadje solderen draadje buiten ecu brengen ecu weer dicht maken.
multiconnector open make gebroken contact opzoeken en deze verbinding verlengen met draadje, draadje buiten kabel boom brengen en nu aan bijde uiteinde van de draadjes voorzien van geïsoleerde m / v contacten .
Goede tip.
Beter eerst zelf proberen, ik zeg altijd : "Erger kan ik het niet maken want het is toch al kapot."
 
Terug
Bovenaan Onderaan