Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW F800GS Projectje

Maak m niet te proper voor affroad he
Tja, ik had speciaal geen nette allroad gezocht om zorgeloos wat te kunnen offroaden en niet zo als een garageprinces te behandelen zoals m’n CBR.. Is al grandioos aan het het mislukken. Als detailer kan ik het niet verdragen dat mijn motoren er vuil bijstaan in de garage. Misschien verandert het nog. Een frisse start verdient hij in ieder geval wel.
 
Mooi project!
In de achtertandwielhouder zit een dicht lager en een keerring, wat smeer je precies met het vet wat je daartussen stopt?
En als je het overdreven goed wil doen (en jij lijkt me wel zo iemand ) kun je de bruine schildjes van de lagers wippen en daar ook ontvetten en nieuw vet in doen.
 
Dat vet zal wel wat water buiten houden.
Kappen van de lagers, voorzichtig mee zijn dat je ze niet beschadigt. Anders dichten ze niet goed meer af.
 

Die alu spacer klemt tussen je achterbrug en het lager, de zwarte keerring is gefixeerd in het achterwiel, deze draait dus om de spacer. Vandaar dat die spacer zo ingesleten is! Voor goed te glijden kan je er best wat (lager of all purpose) vet tussen doen + houdt het vocht en vuil buiten. Bij da toekomstige bandenwissel, ga ik spacers, lagers en keerringen wss mee vervangen.
 
Het vuile voorwiel ook even aangepakt:




Eerst grondig ontvetten.


Hardnekking remstof met staalwol en Non Ferro.



Aanslag op de velg ging er niet goed af. Met polish echter wel.







Dat ziet er al wat beter uit.
 
Beste kwaliteit lak zo,n BMW ,het laat gewoon los op dat aluminium door corrosie onder de lak,echt slecht
Verder goed bezig
 
Wielen gemonteerd, ketting spanning goed gezet & grondig gewassen.




Kunststoffen ook al in de dressing gezet.



Veel ongelakt plastic overal!



Zo, dat begint er op te lijken. Nu zien we tenminste waaraan we werken! Windscherm staat er ook al terug op.

 
Weer een deel tegen gekomen met veel offroad ervaring!


Het (ongewassen) underschield zit onder de olie. Komt van tussen de warmte wisselaar en het motorblok.

Nieuwe dichting besteld.



Blijkbaar geen alleen staand geval bij dit Rotax blokje als ik zo op fora lees.
 
Die Poor Boys Trim Restorer is goed spul? Ik gebruik nu een spulletje van de Action maar misschien werkt dit een stuk beter/langer?
 
Dat spul is lekker vettig, maakt plastic mooi zwart en is makkelijk te verwerken. Maar bij extreem verweerd plastic, is de stand tijd is niet extreem lang.
Als je een goeie kunststof dressing zoekt, kan je ook eens kijken bij de reviews van carclean.
 
Tijd voor de olie lek aan te pakken.





Het oppervlakte van de oliekoeler is gecorrodeerd. Zelfs met een nieuwe dichting sluit dat nooit goed aan! Afschuren, vlakfrezen of nieuwe koeler. Dat moet ik nog even beken.



Oude dichting.



Even olie, oliefilter en luchtfilter aanpakken.



Zit blijkbaar een Touratech luchtfilter in. Indien iemand hier interesse in heeft..







Blok bij de oliekoeler proper maken.


En dat was het weer voor vandaag!

 
Glasplaat, fijn schuurpapier, goed reinigen achteraf. Met dichting kan het wel wat hebben.
Foam luchtfilter is beter offroad.
 
Glasplaat, fijn schuurpapier, goed reinigen achteraf. Met dichting kan het wel wat hebben.
Foam luchtfilter is beter offroad.
Niemand in mijn kennissenkring heeft een frees die breed genoeg is om in 1 keer over de oliekoeler te gaan.
Ik ga het dus idd met schuurpapier proberen.

Die foamen luchtfilter zal ik dan maar proper maken en bijhouden.
Ik ga er vanuit dat ik hiervoor mijn reinigings- en olie-producten van K&N kan gebruiken.
Edit: K&N olie is NIET geschikt voor foam/crossfilters! Kan je beter specifieke- of motorolie voor gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zou gewoon het originele filter monteren,heeft het grootste filteroppervlak en filtert beter dan die schuimfilters,tenzij je ook
door water wil gaan rijden dan is foam beter.
 


De de originele uitlaat eens bekeken en de dikke cat viel mij op. Blijkbaar zitten er op de motor een volledig Remus systeem, incl de-cat headers. Weet wel niet of de mapping hier op aangepast is. Mss een boosterplug overwegen om zeker te zijn dat ik niet te arm rijd met minder tegendruk.
 
Je bent lekker bezig ;-) Ik wil mijn GS ook een beetje opknappen. Waar kun je de originele uitlaat mee netjes maken?
 
Zou gewoon het originele filter monteren,heeft het grootste filteroppervlak en filtert beter dan die schuimfilters,tenzij je ook
door water wil gaan rijden dan is foam beter.
Klopt, origineel filtert zeer goed. Maar zit bij offroad gebruik zeer snel vol en kan je dan gewoon weggooien.