BMW F900XR

Die staan er vlug op. Nu mag t gas helemaal open 💪
...dat gaat wel meevallen denk ik.... Heb ook voornamelijk in Road mode gereden, de laatste paar honderd km wel met Dynamic gespeeld.... geinig. Heeft er iemand toevallig al Dynamic pro met dat stekkertje geconfigureerd?
 
Nog niet, ik heb ook besloten dit na de 1000 km beurt te doen. Deze over drie weken afgesproken, is vrij druk bij de motorzaak.
Ook ik heb bewust nog meest in de Road modus gereden en een enkele keer in de Dynamic modus.
Zijn beide prettig, Road bij normaal rijden waarbij hij wat minder gevoelig is op het gas (iets relaxter voor de rechter hand) en Dynamic voor wanneer je
zin hebt om even lekker door te rijden.
Wout.
 
Ik heb niet dermate diep in de buidel getast dus moet het stellen met enkel rain en road 😉 ben overigens meer dan tevreden over de hele motor. Alleen het olie peilen vind ik een knap onhandige excercitie..
 
Ik heb niet dermate diep in de buidel getast dus moet het stellen met enkel rain en road 😉 ben overigens meer dan tevreden over de hele motor. Alleen het olie peilen vind ik een knap onhandige excercitie..
Als hij net zoveel olie verbruikt als mijn F800GS dan hoef ik hem nooit te peilen, dat scheelt weer :P
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
...dat gaat wel meevallen denk ik.... Heb ook voornamelijk in Road mode gereden, de laatste paar honderd km wel met Dynamic gespeeld.... geinig. Heeft er iemand toevallig al Dynamic pro met dat stekkertje geconfigureerd?
Ik kan er op YouTube ook niet echt een filmpje van vinden ofzo. Ik kan het nog niet testen helaas.
 
Weekendje Drenthe, lekker hoor....hunebedden🤓

CF485703-6ACF-4442-BA3B-F9AB03FF674A.jpeg
440B564E-B94F-415A-A65B-06B0C31F0301.jpeg
45984718-F199-4F43-B82A-156C9D9D2F7C.jpeg
 
Aan de hand van het voorbeeld van Wout een steun van RVS laten maken voor de Tom Tom Rider.
Een kennis heeft de steun gemaakt en mooi gepolijst.
De basisschroeven bij de BMW-dealer gehaald, de rvs schroeven bij een metaalzaak. De busjes, zelf op maat gemaakt met wat kunststofringen.

Aanvulling: Ik heb de steun nu 3 cm langer gemaakt en zit de navigatie wat hoger en zie ik in een oogopslag mijn TFTscherm en Tom Tom.
IMG_1571.JPG
IMG_1573.JPG
IMG_1575.JPG
IMG_1576.JPG
IMG_1580.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ook ik razend enthousiast en heb een f900xr besteld, om in te ruilen voor mijn 1200gs van 2015.
Met alle pakketten, want die had ik ook op de 1200gs.
Ik ben nog niet zeker over het zadel met 173cm.
Verlaagde-, standaard-, of zelfs het comfortzadel.
Ik had een standaard zadel op de test motor, en had mijn voeten 3/4 aan de grond. (stand 1 helm)
Met passagier en dan op 2 helmen, sta ik te wankelen op mijn tenen natuurlijk. Ik herken dit op mijn gs.
Is dat verlaagde, dan zo dun, dat lange afstanden passe gaan ? Of moet ik zelfs denken aan dat verlagingspakket en dan comfortzadel.
 
Is jouw GS nu ook verlaagd dan? De XR is toch wel stukkie lager dan de GS lijkt me..
Wat is je zithoogte nu dan op de 1200?
 
Is jouw GS nu ook verlaagd dan? De XR is toch wel stukkie lager dan de GS lijkt me..
Wat is je zithoogte nu dan op de 1200?
Zadel instelling heb ik op laag staan. Dat is dan van 850 naar 820 denk ik. f900xr heeft met standaard zadel 825. Met laag zadel 795. Vandaag opgezeten, maar dat is net een harde plank.
Sta nu 1/2 op beide voeten.
Punt is, en ik snap heus de gedachte, weet waar je stopt etc. Maar met passagier en 2 helmpjes als vering, is het op reis eenmaal balanceer werk.
 
Tja , lastig dan wat je moet doen....
Met beide voetjes aan de grond is wel zo lekker, zeker in de bergen....
Dan misschien inderdaad verlagen :?
 
Heeft iemand al een goede ervaring met de turn-by-turn navigatie ingebouwd in het TFT display en met de BMW connected app? Ik heb wel filmpjes op YT gevonden van de navigatie, maar nog niet zoveel van de connected app. Dacht ik vraag het hier eens :)
 
Is jaren 90 “ troep “, navigeren met pijltje bolletje systeem...
jammer dat er geen kaarten in het tft scherm zitten :Y
Ik heb de app gedownload maar vergeet elke keer de app te openen als ik ga rijden...
Dan gebeurt er dus niet zoveel_O-
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Is jaren 90 “ troep “, navigeren met pijltje bolletje systeem...
jammer dat er geen kaarten in het tft scherm zitten :Y
Ik heb de app gedownload maar vergeet elke keer de app te openen als ik ga rijden...
Dan gebeurt er dus niet zoveel_O-
Als er kaarten in zouden zitten zou de navigator overbodig worden en dat betekent minder inkomsten voor BMW dus zullen ze niet doen :p Hebben ze geen navigatie systeem dat ze voor bijna 900 euro kunnen verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
App vind ik wel geinig, handig dat je kunt zien hoe voel je tank nog is bijv. En handig dat je dan de verkeersbord herkenning op je scherm hebt staan

Navi is idd erg simpel. 1x geprobeerd maar gauw weer uitgezet 😜
 
Vanmorgen kreeg ik een interessant mailtje van de BMW dealer. Tegenwoordig kun je je onderhoud soort van afkopen. Ik zag in het tabelletje staan:
2 cylinder motoren - €993,- (3 jaar of 30.000 km) - €1410,- (5 jaar of 50.000 km). Prijzen inclusief arbeidsloon.
Nu weet ik nog niet hoe duur de reguliere onderhoudsbeurten zijn, maar je kunt de service afsluiten wanneer je wilt als je fiets maar geen 10 jaar oud is.

Met mijn vorige 800gs deed ik 114000 km. In deze kilometers heb ik netjes elke beurt gedaan die moest. De eerste 1000 en daarna om de 10.000 km. Ik heb helaas alle facturen met de nieuwe eigenaar meegegeven. Ik geloof echter wel dat ik inclusief arbeidsloon in de eerste 3 jaar meer dan €993 euro heb afgerekend.

Mis ik iets in dit verhaal of is dit eigenlijk heel erg een koopje?

Offtopic:

Misschien leuk om te volgen, een autoblog die de F900XR duurtest. Mijn ervaring is dat ze kritisch zijn, maar een motor wel waarderen voor waarvoor hij gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
App vind ik wel geinig, handig dat je kunt zien hoe voel je tank nog is bijv. En handig dat je dan de verkeersbord herkenning op je scherm hebt staan

Navi is idd erg simpel. 1x geprobeerd maar gauw weer uitgezet 😜

Plus ritten "terug kijken" op de app.... ook geinig. Navigatie vind ik wel handig als "pure" navigatie, aannemend dat je je telefoon altijd bij je hebt....
 
Vanmorgen kreeg ik een interessant mailtje van de BMW dealer. Tegenwoordig kun je je onderhoud soort van afkopen. Ik zag in het tabelletje staan:
2 cylinder motoren - €993,- (3 jaar of 30.000 km) - €1410,- (5 jaar of 50.000 km). Prijzen inclusief arbeidsloon.
Nu weet ik nog niet hoe duur de reguliere onderhoudsbeurten zijn, maar je kunt de service afsluiten wanneer je wilt als je fiets maar geen 10 jaar oud is.

Met mijn vorige 800gs deed ik 114000 km. In deze kilometers heb ik netjes elke beurt gedaan die moest. De eerste 1000 en daarna om de 10.000 km. Ik heb helaas alle facturen met de nieuwe eigenaar meegegeven. Ik geloof echter wel dat ik inclusief arbeidsloon in de eerste 3 jaar meer dan €993 euro heb afgerekend.

Mis ik iets in dit verhaal of is dit eigenlijk heel erg een koopje?

Offtopic:

Misschien leuk om te volgen, een autoblog die de F900XR duurtest. Mijn ervaring is dat ze kritisch zijn, maar een motor wel waarderen voor waarvoor hij gebruikt wordt.

Mail ook gehad en zat hier ook naar te kijken...... wel checken wat "sommige services gelden niet voor alle motorfietsen" als uitzondering betekent.....
 
Mail ook gehad en zat hier ook naar te kijken...... wel checken wat "sommige services gelden niet voor alle motorfietsen" als uitzondering betekent.....
Als ik de fiets ophaal bij de dealer ga ik hier eens naar informeren. Als het inderdaad zo werkt dat je je gehele onderhoud voor een bepaald aantal kilometers kunt afkopen overweeg ik het zeer zeker. Scheelt namelijk een heleboel geld. Ik ben alleen bang dat dit niet de gehele kosten dekken. En als ik dan zo veel kilometers rijdt als ik doe, dan schiet ik er nog niets mee op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan