BMW F900XR

Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor 😎

Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
Ik gebruik de quickshifter ook redelijk veel, maar eigenlijk alleen in opschakelen....... Nog zoiets.., dat flash-licht (schakel indicator); heb ik nu tijdens de inrij-periode op 5000 staan, voor dit doel best handig..... Hebben jullie m ook (nog) aan staan (en op welk toerental), of vinden jullie het nutteloos...?
 
Ik gebruik deze niet. Had deze destijds op mijn street triple ook en vond het meer een gimmick dan echt nuttige toevoeging.

Overigens kom ik eigenlijk nooit aan het rode gebied. Noem t gerust saai maar meestal heb ik ruim voor de 6000tpm al geschakeld 😉
 
Gebruik het ook niet...
Op de proefritmotor stond het wel ingeschakeld, vraag me niet hoe ik dat weet😇
 
Vandaag weer lekker stukje getoerd :Y
Zal blij zijn als we weer een terrasje kunnen pikken, alhoewel die ook heeeel goed te doen is hoor:Y
66210D33-2655-435D-A7AC-15E0C92DC358.jpeg
95D18049-A848-4F2E-A99C-4CD9E2F6B42C.jpeg
37C1A871-F3B5-4BB1-9E05-B24CB293A0EC.jpeg
 
Ik gebruik de Quickshifter ook vooral bij opschakelen en dan ook bij wat steviger doortrekken. Terugschakelen valt tegen.
Een schakelindicator vind ik irritant. Ben nu aan de 1000km maar kom eigenlijk ook nooit in het rode gebied, het maximale koppel zit daar ruim onder dus
heeft ook geen zin.
Al wel soms bij het oprijden van de snelweg soms iets boven de 6000 toeren geweest......
Wout.
 
Mooie oplossing; maar ik zie niet zo 123 welke bout constructie je hebt gebruikt. Zijn dat 'studded' bouten die nu het stuur vastzetten, dan busjes met binnendraad, en de torx er weer bovenin? Daarvoor lijkt het wel erg kort. Zit erover te denken hetzelfde te doen, maar dan een oude gsm erop.

edit: all info ontvangen via pm👍
Sorry voor mijn late reactie; het zijn de originele bouten met daarin de schroefdraad waar de torx schroefjes in gedraaid worden.
 
Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor 😎

Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?

Ik vind het een vondst zo'n quickshifter, met name up. Down gebruik ik minder moet ik zeggen.
 
Ik gebruik de quickshifter ook redelijk veel, maar eigenlijk alleen in opschakelen....... Nog zoiets.., dat flash-licht (schakel indicator); heb ik nu tijdens de inrij-periode op 5000 staan, voor dit doel best handig..... Hebben jullie m ook (nog) aan staan (en op welk toerental), of vinden jullie het nutteloos...?

Niet aan gezet... :?
 
Om nog maar eens een onderwerp aan te snijden...windbescherming oftewel het ruitje😂
Hebben jullie last van turbulentie en of rijwind?
Ik heb de hoge ruit in de lage stand staan en dat is prima te doen zolang ik niet op de snelweg kom...
Weinig turbulentie in de lage stand maar op de snelweg heb ik het idee dat ik eraf waai, ruit in de hoge stand geeft verlichting qua rijwind/ druk, maar ondervind dan echt wel wat turbulentie/ herrie ....
Benieuwd hoe het bij jullie is :)
 
Om nog maar eens een onderwerp aan te snijden...windbescherming oftewel het ruitje😂
Hebben jullie last van turbulentie en of rijwind?
Ik heb de hoge ruit in de lage stand staan en dat is prima te doen zolang ik niet op de snelweg kom...
Weinig turbulentie in de lage stand maar op de snelweg heb ik het idee dat ik eraf waai, ruit in de hoge stand geeft verlichting qua rijwind/ druk, maar ondervind dan echt wel wat turbulentie/ herrie ....
Benieuwd hoe het bij jullie is :)
Ik had precies hetzelfde met de proefritten. In de lage stand buiten de snelweg lekker de wind net onder mijn helm maar van mijn lichaam af. In de hoogste stand buiten de snelweg goede windbescherming maar wat turbulentie. In de lage stand op de snelweg de wind van mijn lichaam af maar wel druk op mijn helm. In de hoogste stand op de snelweg behoorlijke turbulentie.

Als ik de XR heb en in heb gereden rijdt ik eens langs bij MDI in Ravestein. Kun je allerlei ruiten en opzet stukken proberen. Wellicht dat zo een flip-up spoilertje een goede toevoeging is. Ben alleen wel bang dat dan buiten de snelweg in de laagste stand de lekker airflow onder mijn helm weg is, maar dat moet ik dus even testen.
 
Ik had gister bijna zo’n spoiler besteld en toen keek ik nog eens goed naar het ruitje, daar zit een gebogen rand in aan de bovenkant, ik denk niet dat het gaat passen.
Of je moet degene nemen waarbij je in de ruit moet boren...
Op de v strom had ik een givi airflow, uit de wind dus.. maar soms ook erg onrustig en lawaaierig meg bepaalde wind en veel verkeer op de snelweg.
Maar eigenlijk nooit druk op bovenlichaam en helm, dat is nu dus wel ff anders:Y
Ben er al best goed aan gewend en vind het ook wel lekker, alleen op de snelweg is het nét ff te veel herrie...
Van Hornig is er al een ruit mét spoilertje....8-)
 
Op de R geen ruitje en (dus?) ook geen turbulentie 😎😎

Maar ik kom dan ook niet op de snelweg 😜

Weer n tank gevuld vanavond. Conclusie: op vpower loopt ie t lekkerst. Of gevalletje tussen de oren ? 😉
 
Op de R geen ruitje en (dus?) ook geen turbulentie 😎😎

Maar ik kom dan ook niet op de snelweg 😜

Weer n tank gevuld vanavond. Conclusie: op vpower loopt ie t lekkerst. Of gevalletje tussen de oren ? 😉

Hier ook de R.... met sport-ruitje (mee uitonderhandeld.... maar meer voor de look). Sportruitje zat ook op demo waar ik op proef gereden heb, dus of het veel doet...? Ik ben te lui om de mijne eraf te halen om dat te checken, maar "last" van de wind heb ik (nog) niet. Ook niet tijdens de spaarzame snelwegkilometers.
 
Hier ook de R.... met sport-ruitje (mee uitonderhandeld.... maar meer voor de look). Sportruitje zat ook op demo waar ik op proef gereden heb, dus of het veel doet...? Ik ben te lui om de mijne eraf te halen om dat te checken, maar "last" van de wind heb ik (nog) niet. Ook niet tijdens de spaarzame snelwegkilometers.
Ik denk niet dat dat ruitje veel toevoegt op dat vlak. Wil deze er ook nog n keer op laten zetten voor t mooie ( en minder vliegen peuteren 😉 )
 
Terug
Bovenaan Onderaan