BMW F900XR

Afplakken kenteken is inderdaad flauwe kul.
Destijds ook voor deze koffers gekozen, omdat ik geen gespoten deksels wilde aanschaffen. Als hier krassen op komen kan je het makkelijk bijwerken of de grijze zijplaten zijn los verkrijgbaar. Heel wat goedkoper dan spuiten.
 
De totale breedte van 2 Koffers (40 liter) op het SW kofferrek is 110 cm. Het rek zonder koffers 50 cm.
Als iemand nog meer gedetailleerde foto's wil, stuur me dan even je emailadres via een pb.
Eeen vriend heeft de orginele kleine koffers van BMW. Is natuurlijk veel mooier en meer gestroomlijnd. Ik heb voor de grote koffers gekozen, omdat de helmen er in passen.
gr.
Henk
Aardig breed....... wat doet het met de balans van het geheel?
 
Triple black is inderdaad dik, wordt wel heel sinister. Ik vind het nog steeds jammer dat er geen blauwe kleur was.
 
Zooooo, ook weer schoon😎

E2A54687-14F3-460B-AB85-F24009789C31.jpeg
 
Schrik van de service beurt al te boven gekomen...
Wanneer zit je in sauerland? Ik woensdag tot zaterdag...
Ik woensdag tot zondag_O-
Servicebeurt:X en uiteraard weer een nieuwe voorband erbij ( weer 10.000 km )
Waar zit jij in het Sauerland, wij vlakbij Winterberg…
In gezelschap van 2 tigers, een v strom en een goldwing;)
 
Ik woensdag tot zondag_O-
Servicebeurt:X en uiteraard weer een nieuwe voorband erbij ( weer 10.000 km )
Waar zit jij in het Sauerland, wij vlakbij Winterberg…
In gezelschap van 2 tigers, een v strom en een goldwing;)
Schmallenberg, vlakbij Winterberg ook! Donderdag alleen op pad en vrijdag zaterdag met drie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug uit Sauerland, ik zat in Medebach, ook dichtbij Winterberg :) Mijn motor moet nog gewassen worden en die 20k beurt komt ook heel dichtbij :$
 
Laatst bewerkt:
:XIk ben net terug uit Sauerland, ik zat in Medebach, ook dichtbij Winterberg :) Mijn motor moet nog gewassen worden en die 20k beurt komt ook heel dichtbij :$
Heb je genoeg gespaard:X
En jouw banden? Toch ook al wel een x nieuwe?
 
Ja zo voelt het onderhand wel een beetje…
Ben wel benieuwd of jij ong hetzelfde kwijt bent….
Vind het allemaal wel erg veel en duur…
 
Over onderhoudskosten gesproken, ik heb het kleine gelukje dat ik vorig jaar mijn xr kocht met 2,5 jaar resterend Service Inclusive.

Ik loop nu echter tegen een praktisch puntje aan en hoop dat er anderen zijn die hier ervaring mee hebben.

- Aanvang onderhoudscontract: april 2020
- Koop motor + 1000 km inspectie: nov. 2020
- Huidige stand: 5500 km

De fiets gaf foutief aan dat deze pas in november dit jaar onderhoud benodigd (10000 km), maar is namelijk al ruim een jaar in gebruik.

Dit resulteert in het probleem dat ik de komende beurt nu te laat uitvoer en nu de 20000 en 30000 km beurt moet gaan vervroegen om deze nog te laten uitvoeren binnen het contract.

Nu de hamvraag: is dat mogelijk? M’n dealer is er onduidelijk over en zei dat dit waarschijnlijk niet mogelijk is, terwijl zij zelf de timer van de boordcomputer hebben gereset bij de 1000 km inspectie🧐
 
Maar deze motor heeft toch de laatste beurt gehad in november 2020 met de 1000 km inspectie? Dan is deze uiterlijk pas in november 2021 -volgens BMW zelf- aan de beurt.

Maar ja, ik ken dat onderhoudscontract niet, maar kan mij niet voorstellen dat dit afwijkt van de fabrieksrichtlijnen.
 
Thanks voor jullie reacties. De motor heeft slechts een inspectie en olie gehad in november.

Ik verbaas me erover dat er een nieuw interval ingaat na die 1000km inrijcontrole. Dat is toch niet conform het onderhoudsschema? Bovendien zorgt dit ervoor dat je met dat mooie service inclusive slechts twee beurten kunt benutten.. Easy money voor BMW dus

Daarnaast heb ik een andere uitdaging, waar ik nog iets minder blij mee ben.. De pakking van het carter lekt aan de voorzijde. Hou het al een tijdje in de gaten en heb het recent vetvrij gemaakt. Na een ritje van +/-200 km gisteren heeft ‘ie toch al weer aardig zitten zweten. Ik heb het eerder voorbij zien komen op een facebookgroep, maar zijn er hier anderen die dit probleem herkennen?
6D34C763-CA54-4397-B6E3-DBC305BFF2A3.jpegC1C290B3-C10C-498E-AF6C-922924C4991D.jpegAA602C01-60E4-47BB-A265-E48697637A1F.jpeg
Over drie weken gaat ‘ie voor z’n beurt en dan hoop ik dit onder garantie te laten onderzoeken en herstellen

edit: typo
 
Terug
Bovenaan Onderaan