BMW G 310 topic

het onderhouds interval van 99% van de bmw motorfietsen is na elke 10000km, of eens per jaar. Als je het eigenaarshandboek er bij hebt gekregen staat daar ook gewoon in wat er wanneer onderhoud behoeft :)
 
het onderhouds interval van 99% van de bmw motorfietsen is na elke 10000km, of eens per jaar. Als je het eigenaarshandboek er bij hebt gekregen staat daar ook gewoon in wat er wanneer onderhoud behoeft :)
Soms zit het boekje onder het zadel.
Origineel volgens mij wel. :)
 
Soms zit het boekje onder het zadel.
Origineel volgens mij wel. :)
Klopt, netjes in een zwart hoesje. De verkoper had mij er op geattendeerd. Daar staat het inderdaad allemaal in, maar zoals ik al eerder zei, 10.000 red ik nooit in een jaar, dus ik houd het standaard op eens per jaar. of ik ruil hem weer in voor iets nieuws/anders. ;)
 
Klopt, netjes in een zwart hoesje. De verkoper had mij er op geattendeerd. Daar staat het inderdaad allemaal in, maar zoals ik al eerder zei, 10.000 red ik nooit in een jaar, dus ik houd het standaard op eens per jaar. of ik ruil hem weer in voor iets nieuws/anders. ;)
Leuker bestaat toch niet?
Een dikke BMW voor weinig. :+

Ik heb bij toeval ook twee andere van het merk met de propellor.
Uniek in hun eigen segment.
Het is daarom juist met de 310 zo'n leuk stel.

Maar ik zit af en toe wel naar de 675 Triple of de nieuwste Monster 'bijna 1.000cc' met een droog gewicht van slechts 166 kilo te kijken.
Alleen de duo met mijn zoon van dertien en het optillen in de schuur om de motor in de hoek te zetten zal waarschijnlijk matig tot slecht gaan.
En er zitten geen dealers in de buurt om proef te rijden/zitten.
Dus voorlopig blijft het bij denken.

Ergens hoop ik dat de Kymco RevoNEX nu eindelijk echt eens komt.
Er zou een fabriek in Italië gebouwd worden.
De bekende pandemie houdt het al even tegen.
Model 2019.. waar blijf je. :P
 
Still like. ;)

PSX_20210716_203011.jpg
 
Ik heb mijn GS ingeruild op een Xmax 300.
Stond alweer bijna 40.000km op en wilde dus weer wat anders.
Kan wel zien dat ik wat ouder wordt, want soms na een dag volop schakelen bij een toertje had ik last van enkel en/of pols.
BMW kon voorlopig geen c400x standaard leveren en alleen maar full-options en die zijn mij gewoon te duur met dingen die ik niet wil en/of gebruik.
Vandaar dat het de Xmax is geworden.
Ik blijf wel meelezen en indien nodig commentaar geven.
 
Ik heb mijn GS ingeruild op een Xmax 300.
Stond alweer bijna 40.000km op en wilde dus weer wat anders.
Kan wel zien dat ik wat ouder wordt, want soms na een dag volop schakelen bij een toertje had ik last van enkel en/of pols.
BMW kon voorlopig geen c400x standaard leveren en alleen maar full-options en die zijn mij gewoon te duur met dingen die ik niet wil en/of gebruik.
Vandaar dat het de Xmax is geworden.
Ik blijf wel meelezen en indien nodig commentaar geven.
Het is bijna tijd voor de 2022 modellen, misschien wel een G400GS met cruisecontrol. Maar ik denk het niet. ;)

De nieuwe electrische scooter van BMW is ook wel betaalbaar. Kaal onder de dertien mille.
130 kilometer actieradius, op de snelweg is dat onbekend denk ik. O-)

Design.. far out. :+
 
Ik heb mijn GS ingeruild op een Xmax 300.
Stond alweer bijna 40.000km op en wilde dus weer wat anders.
Kan wel zien dat ik wat ouder wordt, want soms na een dag volop schakelen bij een toertje had ik last van enkel en/of pols.
BMW kon voorlopig geen c400x standaard leveren en alleen maar full-options en die zijn mij gewoon te duur met dingen die ik niet wil en/of gebruik.
Vandaar dat het de Xmax is geworden.
Ik blijf wel meelezen en indien nodig commentaar geven.
Naar zo'n C400X heb ik ook al stiekem gekeken, off een GT. Ik heb er nog nooit op gereden, wel op een XMax 250. Die heb ik een klein jaartje gehad. Dat was een perfecte woonwerk scooter, maar na een tijdje wilde ik weer een motor hebben.
Bij veel schakelen, dus stadsrondjes etc. gaat mijn linkerhand ook pijn doen, maar dat komt door de reuma. Het is nog goed te doen, dus ik klaag er (nog) niet over. Ik ben al heel blij dat ik weer motor kan rijden, maar wordt het in de toekomst erger, dan ga ik misschien een keer een C400 proberen.
 
Het is bijna tijd voor de 2022 modellen, misschien wel een G400GS met cruisecontrol. Maar ik denk het niet. ;)

De nieuwe electrische scooter van BMW is ook wel betaalbaar. Kaal onder de dertien mille.
130 kilometer actieradius, op de snelweg is dat onbekend denk ik. O-)

Design.. far out. :+
Ik ben benieuwd of die electrische scooter een succes gaat worden. Mijn vrouw vind hem spuug lelijk, nou dan weet ik het wel. _O-
 
Naar zo'n C400X heb ik ook al stiekem gekeken, off een GT. Ik heb er nog nooit op gereden, wel op een XMax 250. Die heb ik een klein jaartje gehad. Dat was een perfecte woonwerk scooter, maar na een tijdje wilde ik weer een motor hebben.
Bij veel schakelen, dus stadsrondjes etc. gaat mijn linkerhand ook pijn doen, maar dat komt door de reuma. Het is nog goed te doen, dus ik klaag er (nog) niet over. Ik ben al heel blij dat ik weer motor kan rijden, maar wordt het in de toekomst erger, dan ga ik misschien een keer een C400 proberen.
Ik heb zes maanden 100km woon~werk op een Majesty 250 gedaan. Zo goedkoop en zuinig mogelijk was het idee.
Verder ook een Derbi GP-1 250, Maxter 150 en een Speedfight 100 gehad waarbij ik de cilinderkop en zuiger voor een 125cc had vervangen.
Verder altijd wel twee, drie motorfietsen er naast gehad.
Maar qua gevoel verlangde ik ook de andere dagen sterk naar de motor.
Voor mij is het nu wel been there, done that.
In de A2 klasse is het nu ook lekker zuinig en goedkoop rijden.
En toch lekker sturen en de bijbehorende zithouding.
Dat vind ik zelf belangrijk. :)
 
Ik ben benieuwd of die electrische scooter een succes gaat worden. Mijn vrouw vind hem spuug lelijk, nou dan weet ik het wel. _O-
Ik heb hem hier ook laten zien. Hilarisch. _O-
Design wat eigenlijk bijna niemand begrijpt.

Verder laat ik een motor pas zien als ik hem al gekocht heb. Bij de GS reed ik even langs haar werk. Kijk! Een nieuwe. ;)

De HP2 Sport had ik in de schuur gezet en die ontdekte ze pas twee maanden later.
Had al vaker Whatsappies gestuurd met de motor in de voor en achtertuin. Geen tekst erbij.

Ze ziet tussen de drie onderling (allroad, boxer, superbike) eigenlijk ook weinig verschil.
Laatst vroeg ze nog met welke ik nou naar het circuit ga. :+
 
Ik heb hem hier ook laten zien. Hilarisch. _O-
Design wat eigenlijk bijna niemand begrijpt.

Verder laat ik een motor pas zien als ik hem al gekocht heb. Bij de GS reed ik even langs haar werk. Kijk! Een nieuwe. ;)

De HP2 Sport had ik in de schuur gezet en die ontdekte ze pas twee maanden later.
Had al vaker Whatsappies gestuurd met de motor in de voor en achtertuin. Geen tekst erbij.

Ze ziet tussen de drie onderling (allroad, boxer, superbike) eigenlijk ook weinig verschil.
Laatst vroeg ze nog met welke ik nou naar het circuit ga. :+
We zouden broers kunnen zijn en onze meiden zussen. _O- Mijn vrouw vindt eigenlijk alleen Ducati rood mooi.
 
Ik heb hem hier ook laten zien. Hilarisch. _O-
Design wat eigenlijk bijna niemand begrijpt.

Verder laat ik een motor pas zien als ik hem al gekocht heb. Bij de GS reed ik even langs haar werk. Kijk! Een nieuwe. ;)

De HP2 Sport had ik in de schuur gezet en die ontdekte ze pas twee maanden later.
Had al vaker Whatsappies gestuurd met de motor in de voor en achtertuin. Geen tekst erbij.

Ze ziet tussen de drie onderling (allroad, boxer, superbike) eigenlijk ook weinig verschil.
Laatst vroeg ze nog met welke ik nou naar het circuit ga. :+
Elk merk heeft zijn eigen lijnenspel. Als je er met een half oog naar kijkt lijken die drie motoren van jou inderdaad sprekend op elkaar.
 
Elk merk heeft zijn eigen lijnenspel. Als je er met een half oog naar kijkt lijken die drie motoren van jou inderdaad sprekend op elkaar.
Ja, een eigen smoel en identiteit is belangrijk in de marketing.
De gelijkenis was zeker in het geval van mijn S1000R en G310R heel dicht bij elkaar..

DSC_0472.jpg

Onder meer de driehoekige kap onder het stuur..

Daarom heb ik na de G310R geen F900R gekocht, die leek er teveel op.
In de showroom voelde het niet als een totaal andere motor.
Dus het kan ook nadelen hebben. ;)

In het geval van de G310GS, S1000RR en HP2 Sport is de gelijkenis wat minder.
Al is een schuin oog natuurlijk een rekbaar begrip. *O*

DSC_4135.jpgPSX_20210602_104215.jpgIMG20210105113210.jpg

Maar iets met driehoeken en strakke lijnen komt wel steeds terug.
De Yamaha Tracer is stiekem een BMW. :? :+ ;)

Als je samen een circuit dag doet dan verwacht je daarna toch wel te weten welke motor er mee was.
300 kilometer voorgereden naar Assen..

Maar gelukkig heeft ze meer interesse in mij dan in motorfietsen. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn jongste kleinzoon heeft het fietsje ook goedgekeurd.
 

Bijlagen

  • CD09A4E6-7C12-4F30-A913-4EDDC7DB5D40.jpeg
    CD09A4E6-7C12-4F30-A913-4EDDC7DB5D40.jpeg
    404,7 KB · Weergaven: 27
Mijn zoontje was tien toen hij voor mij de G310GS ongevraagd de tuin in wilde parkeren vanaf de straat. Ik kreeg een belangrijk telefoontje met afstappen. Heel aardig bedacht, maar het ging natuurlijk niet goed. :')
 
Mijn zoontje was tien toen hij voor mij de G310GS ongevraagd de tuin in wilde parkeren vanaf de straat. Ik kreeg een belangrijk telefoontje met afstappen. Heel aardig bedacht, maar het ging natuurlijk niet goed. :')
Voor mijn oudste kleizoon moet ik de sleutels verstoppen. _O- Het is mijn eigen schuld, want ik heb hem regelmatig laten oefenen met in versnelling trappen, koppeling laten opkomen en een beetje gas.
 
Voor mijn oudste kleizoon moet ik de sleutels verstoppen. _O- Het is mijn eigen schuld, want ik heb hem regelmatig laten oefenen met in versnelling trappen, koppeling laten opkomen en een beetje gas.
Kijk, jong geleerd oud gedaan. :}

Mijn kleinkind is maandag één jaar geworden.
Die heeft nog even. ;)
 
Gaat sneller als je denkt. Ik krijg er iedere 7 jaar 1 bij. *O*Een jongen van 14, een jongen van 7 en een kleindochter van net 1.
Een vraagje gezien jij ook een 310 hebt model 2021 slaat die van jou koud goed aan zonder gas geven?
Vraag 2 als je terug schakelt maakt eigenlijke niet uit welke versnelling slaat die van jou dan soms ook af?
Hij slaat boem in 1 keer af als je de koppeling in trekt en terug wil schakelen gister net mee naar dealer geweest, en op terug weg sloeg hij al weer af.
 
Ik ben maandag door mijn rug gegaan, maar dinsdag toch eigenwijs op de motor. :P
Alleen het in de schuur zetten ging mis, kon hem niet optillen aan de achterzijde en hij ging total down linksom. :o

De schade valt wederom mee. 8)7
Alleen de spiegelverhoger afgebroken en wat kleine krasjes.
PSX_20210805_134550.jpg

Deze uit kunnen boren en met een schroevendraaier het draadeinde er uit kunnen krijgen. :t
PSX_20210805_193915.jpg
PSX_20210805_194029.jpg
PSX_20210805_194249.jpg

Alleen de circlip kan ik niet plaatsen.
Deze lag onder de motor.
Misschien toeval. :? :')
 
En vanavond de service reset gedaan met een Bluetooth dongle en Motoscan software. :t
 

Bijlagen

  • PSX_20210805_215757.jpg
    PSX_20210805_215757.jpg
    57 KB · Weergaven: 14
  • PSX_20210805_215737.jpg
    PSX_20210805_215737.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 14
  • PSX_20210805_215659.jpg
    PSX_20210805_215659.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 14
  • PSX_20210805_215624.jpg
    PSX_20210805_215624.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 14
Een vraagje gezien jij ook een 310 hebt model 2021 slaat die van jou koud goed aan zonder gas geven?
Vraag 2 als je terug schakelt maakt eigenlijke niet uit welke versnelling slaat die van jou dan soms ook af?
Hij slaat boem in 1 keer af als je de koppeling in trekt en terug wil schakelen gister net mee naar dealer geweest, en op terug weg sloeg hij al weer af.
Slechte start en uitvallen bij terug schakelen klinkt als te laag stationair lopen? Rond de 1.700 toeren is bij de eerste modellen normaal.
Er zijn wel rijders geweest die het stationair systeem hebben laten vervangen.
Twee uur werk onder garantie.
Helaas geen stationair schroef om het zelf iets op te krikken. O-)

Met het nieuwe model zou de ride by wire ook nog iets moeten opvangen met optrekken, dus ook met afremmen. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan