Een tijd geleden bracht ik mijn K75RT weg bij een dealer in Zuid Holland voor een normale jaarbeurt. De nota was meer dan 800 euro, waar ik wel heel erg van schrok. Geen bijzondere dingen, zoals remmen, banden ed. Niet echt leuk voor een hobbymotor 'erbij'. Zijn dit nu normale prijzen? Wat geven andere K75/K100 bezitters uit aan een gemiddelde onderhoudsbeurt?
Ik heb ooit een K75 gehad waar ik alleen tijdens het banden verwisselen even naar mijn remmen liet kijken, dat was alles.ik geef er enkele tientjes aan uit, olie filtertjes en zo.
dan doe ik het wel zelf.
onderhoudsvriendelijker als een K75 zal je niet snel vinden.
50.000 km, lijkt me sterk hoor. bij 150.000 misschien.zijn ze niet toevallig met je cardan bezig geweest. Heb wel eens van een kennis gehoord (ook K75) dat de cardan kulsjes de dure grappen op de rekening zijn. Ik dacht dat ook een cardan om de ongeveer 50.000 km. gereviseerd of afgesteld moest worden (dacht ik hoor, ik niet helemaal zeker weten).
zijn ze niet toevallig met je cardan bezig geweest. Heb wel eens van een kennis gehoord (ook K75) dat de cardan kulsjes de dure grappen op de rekening zijn. Ik dacht dat ook een cardan om de ongeveer 50.000 km. gereviseerd of afgesteld moest worden (dacht ik hoor, ik niet helemaal zeker weten).
Zoals ik al zei, ik heb er een gehad, tweedehands gekocht met veel km op de teller en heb daar in 30.000 km alleen een keer een beetje olie bijgevuld.Ik heb de rekening er nog eens bijgepakt:
261 grote + jaarbeurt
27 koelvloeistof ververst
108 luchtfilter uit/inbouwen ivm loszitten luchtinlaat
55 div kleine werkzaamheden buiten de beurt
283 onderdelen (bougies, peilglas, pakkingen, koelvloeistof, remblokset voor 87 euro, 'remblokset diversen' 23 euro, olie, voetsteunrubber)
Allemaal ex BTW...
734 Totaal
140 BTW
---
874
Dus dat uit/inbouwen van het luchtfilter is echt extra. Ik heb verder geen kritiek op de kwaliteit van de dealer, integendeel. Maar voor een hobbymotor wordt dit wel een beetje te gek.
Maar mijn vraag was eigenlijk: wat geven collega K75 rijders gemiddeld uit?
Ik heb de rekening er nog eens bijgepakt:
261 grote + jaarbeurt
27 koelvloeistof ververst
108 luchtfilter uit/inbouwen ivm loszitten luchtinlaat
55 div kleine werkzaamheden buiten de beurt
283 onderdelen (bougies, peilglas, pakkingen, koelvloeistof, remblokset voor 87 euro, 'remblokset diversen' 23 euro, olie, voetsteunrubber)
Allemaal ex BTW...
734 Totaal
140 BTW
---
874
Dus dat uit/inbouwen van het luchtfilter is echt extra. Ik heb verder geen kritiek op de kwaliteit van de dealer, integendeel. Maar voor een hobbymotor wordt dit wel een beetje te gek.
Maar mijn vraag was eigenlijk: wat geven collega K75 rijders gemiddeld uit?
Kon het daar maar bij blijven he DaBit....Die versnellingsbakken.