BMW r 1200 st

HondaCBF

MF'er
3 feb 2005
155
0
Hellevoetsluis
Wie heeft er ervaring met deze motor? We zijn van plan om deze motor aan te schaffen, maar ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.

bmw-r1200st_mer_.jpg
 
Wie heeft er ervaring met deze motor? We zijn van plan om deze motor aan te schaffen, maar ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Ik niet ;)

Maar het is een perfecte motor die gemakkelijk handelbaar is en je een vertrouwd gevoel geeft.
Sta nu op 8000km en ik heb er nog geen spijt van. Hij lijkt zwaar maar dat verwdijnt zondra je twee meter heb gereden. Het is gewoon een trouwe hond 8-)

Gewoon eens een proefrit doen bij een dealer :]
 
Proefrit is inmiddels gemaakt en goed bevallen. :) Maar dat uurtje rijden zegt minder dan iemand die er al flink heeft meegereden. Vandaar dat wij nieuwsgierig zijn naar de ervaringen van anderen.
 
Proefrit is inmiddels gemaakt en goed bevallen. :) Maar dat uurtje rijden zegt minder dan iemand die er al flink heeft meegereden. Vandaar dat wij nieuwsgierig zijn naar de ervaringen van anderen.
Het wordt alleen maar beter :]
Ik ben er in ieder geval blij mee maar voor iedereen kan dat anders zijn omdat ze van bepaalde motoren houden. Waarom viel je keus op de R1200ST? Zoals de dealer zegt het is een motor voor aparte mensen
;) (qua uiterlijk)
 
Voor het uiterlijk viel ik, mijn man moest ff wennen. Aangezien hij degene is die het meest ermee gaat rijden, heeft hij de testrit gereden. En toen was hij ook om. ;) Hij vond de motor erg soepel en lekker vlot. Maar nu nog sparen. Hij wil abs, handvatverwarming, tanktas, koffers maw de hele rattaplan moet erop. Eerst maar eens mijn honda zien te verkopen en dan zien we wel. Het is de bedoeling dat de bmw er volgend voorjaar komt.
 
Voor het uiterlijk viel ik, mijn man moest ff wennen. Aangezien hij degene is die het meest ermee gaat rijden, heeft hij de testrit gereden. En toen was hij ook om. ;) Hij vond de motor erg soepel en lekker vlot. Maar nu nog sparen. Hij wil abs, handvatverwarming, tanktas, koffers maw de hele rattaplan moet erop. Eerst maar eens mijn honda zien te verkopen en dan zien we wel. Het is de bedoeling dat de bmw er volgend voorjaar komt.
Maak zelf ook een proefrit dan heb je beide gevoeld hoe hij rijdt aangezien je er zelf ook af en toe op gaat rijden. Volgend jaar komt ook de sportievere R1200S uit (de opvolger van de R1100S) dus die zou je ook nog kunnen testen tegen die tijd. Waar gaan jullie hem voor gebruiken? (woon-werk/vakantie)
 
full

Zoiets? :9

Heb er nu sinds 15 juli ook zo'n 8000 km opzitten. O.a. Sauerland, Dordogne, Pyreneën en zo mee gereden. Mij hoor je niet klagen :)

Hij is erg comfortabel, ook nog goed te hanteren met duopassagier. Zelfs met koffers etc. geeft ie geen krimp :)

Tjsa, niet zo sportief als een sportmachien, maar daar heb ik hem niet voor.
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)
Zoiets? :9

Heb er nu sinds 15 juli ook zo'n 8000 km opzitten. O.a. Sauerland, Dordogne, Pyreneën en zo mee gereden. Mij hoor je niet klagen :)

Hij is erg comfortabel, ook nog goed te hanteren met duopassagier. Zelfs met koffers etc. geeft ie geen krimp :)

Tjsa, niet zo sportief als een sportmachien, maar daar heb ik hem niet voor.


Wauw, mooie foto. Wij gebruiken de motor vooral woon/werkverkeer en af en toe een toeritje tussendoor. En uiteraard voor de vakantie! :]
 
Wauw, mooie foto. Wij gebruiken de motor vooral woon/werkverkeer en af en toe een toeritje tussendoor. En uiteraard voor de vakantie! :]
Houdt er rekening mee dat hij vrij breed is met koffers waardoor je minder ruimte heb om tussen de file door te rijden. (Met al die ****** die geen ruimte geven...)
 
Houdt er rekening mee dat hij vrij breed is met koffers waardoor je minder ruimte heb om tussen de file door te rijden. (Met al die ****** die geen ruimte geven...)
Mee eens, tis wat meer uitkijken. Maar je hebt n dubbele koplamp hé ... dat scheelt n hoop als je even grootlicht seint 8-)

Overigens - petje af voor onze franse en spaanse medeeuropeanen. Zij maken vrijwel ALTIJD netjes plaats voor motards! ZONDER dat je er om hoeft te "vragen". Dus daar is de breedte sowieso geen probleem.

(Enne ... doorgaans in de nederlandse files ook niet! Kwestie van volhouden }) )
 
In Duitsland zijn ze daar veel minder goed in. . . Maar das dan weer off-topic
 
Mijn R1100S heeft een breedte van 86 cm. Die van de R1200st zal niet veel anders zijn
 
De st is gekocht. Vandaag de 1000 km beurt gehad en de prijs was ff slikken. Ik ben benieuwd hoe dat bij de andere st-rijders was.
 
Gaan we schelden? :( :o -O-
De afkorting ‘ST' staat voor ‘Sports Tourer' Dus ook sport ;) *O* *O*
Tot vandaag, heden staat "ST" voor "stuk" O-)
Na 16.500 km had hij er ff geen zin meer in omdat de koppeling in staking is gegaan -O-
Ben benieuwd wat het defect is maar ik mag nu wel ff rijden op een Bandit 1200 *O*
 
Tot vandaag, heden staat "ST" voor "stuk" O-)
Na 16.500 km had hij er ff geen zin meer in omdat de koppeling in staking is gegaan -O-
Ben benieuwd wat het defect is maar ik mag nu wel ff rijden op een Bandit 1200 *O*
De koppeling is zwaar in staking gegaan -O-
Drukplaat, Dekplaat en Koppeling zijn versleten -O-
Ben benieuwd of er meer mensen zijn geweest die dit hebben gehad met hun BMW na 16.500 km?
De oorzaak kon de dealer niet achterhalen. (Wel iets met dat de drukplaat de koppeling blijft aandrukken doordat de druk te hoog was ofzo...) Technisch was hij voor de rest in orde. -O-
 
Technisch was hij voor de rest in orde. -O-
Ik heb net een rondje gebeld en ik blijf een tijdje op de leenfiets rijden.
Het schijnt dat een van de benodigde onderdelen zelfs niet op voorraad bij de fabriek is :X (En de dealer die hem maakt was hier niet blij mee en vond het belachelijk van BMW :r )
 
Ik heb net een rondje gebeld en ik blijf een tijdje op de leenfiets rijden.
Het schijnt dat een van de benodigde onderdelen zelfs niet op voorraad bij de fabriek is :X (En de dealer die hem maakt was hier niet blij mee en vond het belachelijk van BMW :r )
Gemaakt :Y
Plots waren de onderdelen der en nu rijdt hij weer :] *O*
(Maar de oorzaak blijft onbekend B| )
 
Terug
Bovenaan Onderaan