Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

goed weer voor een rit met de rs

De ruit van V stream Z technik doet het goed. Beter uit de wind dan standaard.
Maar toch nog de sportieve look..
En de donkere uitvoering maakt het af wat mij betreft..

Onlangs grip puppies erop gezet..
Even wennen aan die dikkere handgreep, maar veel prettiger dan die dunne dingen
 

je had ze niet moeten afsnijden , ik heb het met de rt ook gedaan maar is niet nodig .... op de k1200 heb ik ze niet ingekort maar ze draaien rond omdat
het handvat nog dunner is dan op de rt , heb ze met rubber O ringen goed kunnen vast zetten ... lol
 

Niet ingekoRT op mijn RT geeft een ongewenst “Hand Gas” effect, dus maar ingekoRT.

Dirk: wat een Black Beauty! Mjammie!
 

Ziet er goed uit, mooie foto's ook! Heb op al mn motoren tot nu toe de Grip Puppies gehad: die dunne stokjes van BMW zijn niks als je een beetje grote handen hebt. En deze zijn wat comfortabeler ook. Dus ook meteen 2 setjes besteld, hopelijk begin volgende week binnen (de andere set is voor mn 2005 R1200RT die in de winter, met duo of met veel bagage in actie komt). Nadeel van de Grip Puppies is wel dat ze wat sneller slijten dan normale handgrepen, dus bij intensief gebruik (daar val ik wel onder) moet je ze toch wel eens per 2 jaar vervangen.

Een andere mod is er wel! Mn sportzadel. Net even wat hoger (2cm), smaller en stugger dan het standaardzadel. Ook is de vorm net anders, waardoor je bekken wat beter uitlijnt met de rug bij de actieve zit van de RS. Nog maar een kort ritje mee gedaan (het vlees lag al op de BBQ, dus geen tijd voor een langere), maar echt een flink verschil! Ook meer ruimte voor mn knieën (ben 1m93), dat merk ik ook wel.



Ook een setje Wunderlich blokbescherming gekocht bij de dealer - dit weekend geeft Wunderlich 10% korting, dus mooi meegenomen. Dealer had ze zelfs op voorraad, dus misschien dit weekend al monteren

Daarover gesproken, ik zit te denken aan een aftermarket uitlaat voor de RS. De stock klinkt goed (mag iets voller), maar dat chromen ding vind ik een beetje misplaatst op een scherp gelijnde motor. Zou m eventueel kunnen laten poedercoaten of spuiten, maar een wat slankere staat sowieso wel goed. Zat zelf te denken aan de Remus BlackHawk met E keur. Heeft iemand deze? Hoe klinkt ie? Is ie veel harder dan stock (liever heb ik dat niet namelijk). Via Wunderlich kan je die dit weekend ook met 10% korting kopen, maar mijn dealer wilde dat er sowieso wel op geven als ik direct bij hem bestel

Iemand nog een ander advies voor een mooie pijp? De R1250R / RS Akrapovic klinkt goed, maar door de bolling aan de onderkant vind ik m niet zo mooi. Eventueel zou ik wel een Akrapovic Hexagonal passend kunnen laten maken, die had ik op mijn S1000RR en staat + klinkt ook super. De Akrapovic voor de GS is ook erg gaaf.
 
Nou ja, het is een slip-on en ik ben best handig, dus ik denk dat ik het best zelf zou kunnen eigenlijk..... Ik zal 'ns even met de dealer overleggen.
Ik ben met de BOS uitlaat aan de gang geweest. Het principe van een slip-on is inderdaad heel eenvoudig, maar hij zit er nog niet op. De aansluiting past niet goed genoeg.



Er is door de eerste - en enige vorige - eigenaar een Zach uitlaat geplaatst (door de Duitse dealer). Zo te zien is daarvoor een andere aansluitbuis geplaatst. Aan de kant vd Zach is een aansluitmof geplaatst en die schuift soepel over de aansluitbuis.



De nieuwe BOS uitlaat heeft geen aansluitmof; ik denk dat dit gebaseerd is op de oorspronkelijke BMW uitlaat. De BOS aansluiting schuift niet ver genoeg op de “Zach aansluitbus’.





Er zal dus een aansluitmof op de BOS aansluitmof gesoldeerd/gelast (?) moeten worden die over de buis heen past.

Komende week dus maar eens gaan overleggen met een smid of metaalbedrijf ofzo. Komt goed !
 
Ik zie niet heel goed wat er 'fout' zit. Mijn ST heeft ook een ZACH Auspuff en dat ziet er ook zo uit. De standaard uitlaat past er ook gewoon nog op. Enige verschil is dat de Zach een 'losse' linkpijp heeft en de standaard demper een vaste linkpijp.
De Bos schuift toch gewoon over de aansluipijp heen? Knelband er omheen en klaar, of zie ik dat nu verkeerd?
 
Hij komt niet ver genoeg; ik krijg de uitlaat niet gemonteerd aan het draagoog. Komt een een centimeter te kort.

ik durf niet echt enorm veel kracht te gebruiken om ‘m nog verder te hameren. Ben al bezig met schuren in de hoop dat-ie dan verder erop schuift.
 
om mijn r1100rs goed(koop) rijdbaar te houden ben ik op zoek naar 2 remschijven voor. de dikte van de huidige zwevende schijven is helemaal niks mis mee maar volgens verschillende kenners zit er teveel speling op in alle richtingen. vooral met wiel mee.

is er iemand die weet hoe je dit oplost? 2 nieuwe schijven kopen verdubbeld de waarde van de motor zo ongeveer
 
De speling zit meestal in de rollen die tussen buitenste remschijf en binnenste hart van de remschijf zitten. Die zou je nieuw moeten kopen bij de BMW dealer en ik schat in dat je dat ongeveer EUR 100,- gaat kosten voor beide schijven.
Op www.realoem.com kun je de onderdelenlijst bekijken als je het VIN nummer ingeeft (=laatste 7 cijfers van framenummer) RealOEM.com - Selecteer je model BMW
 
De busjes die @far noemt zijn een Euro of 5 per stuk, en zo te zien heb je er 10-12 per schijf nodig. Dan kan het een optie zijn om voor alternatieve schijven van bijvoorbeeld EBC te kijken. Tills.de heeft die bijvoorbeeld. Ik heb alleen geen idee of dat ook werkt voor ABS remmen. (en of je die hebt.) Maar het is een afweging waard, of je per schijf €50-60 uitgeeft aan nieuwe busjes of voor ca €120,- per schijf nieuwe (imitatie)schijven koopt.
 
Jaja..Jeroen.......spijt dat je die van jou hebt weg gedaan...?

Ach, zo heel ver is de RS niet, ik zie haar nog regelmatig. En, eerlijk is eerlijk, de fiets die er voor terug gekomen is, bevalt me wel prima (gelukkig). Had ik geld teveel gehad, stond er eerst een Supermarine Aircraft Spitfire Mk26B in een hangaar op Hilversum, daarna een R1250RS. In het Imperial Blue.
 
Gááf, ik heb het gelijk even naar mijn broer (piloot bij een grote luchtvaartmaatschappij elders in de EU) gestuurd, ik heb laatst op zijn flightsim met VR-bril met een Spitfire gevlogen. Hij had het al gezien en heeft wel interesse, maar vraagt zich af of er mogelijkheid is om zelf te vliegen...
 
Bij jou lijkt er een mof op te zitten die over de vaste pijp schuift; bij mij dus niet.
 

Bijlagen

  • 4CCB9E2A-2A91-457F-BBFF-F03294367B1B.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
geen abs, dat scheelt. jammer dat die busjes niet gewoon in een setje aangeboden worden ik zal me eens orienteren op imitatie schijven. remmen doe ik bijna niet op de boxer, gas dicht is al bijna stilstaan
 
geen abs, dat scheelt. jammer dat die busjes niet gewoon in een setje aangeboden worden ik zal me eens orienteren op imitatie schijven. remmen doe ik bijna niet op de boxer, gas dicht is al bijna stilstaan
Ik heb ook nog ergens een sticker liggen "Bremsen macht nur die Felgen dreckig"...
 
Bij jou lijkt er een mof op te zitten die over de vaste pijp schuift; bij mij dus niet.
Die 'mof' is gewoon de klemband die op de aansluiting hoort te zitten, daarmee fixeer je de linkpijp op de vaste pijp van de kat. Die zit bij de Zach en ook bij de standaard pot.
 
Als ik naar de lasnaden kijk op de uitlaat van whgmkeller, dan lijkt het mij van een behoorlijk mindere kwaliteit dan de uitlaat van Thijs67.

Ziet er niet origineel uit.