Tja, dan nu een verhaal van een GS in het RS forum....gelukkig is dit niet het RT draadje.Ik heb 700 km gereden met een GS Lc uit 2013, zaterdag alleen en zondag met een snelle groep, al snel als voorrijder. Met mijn 1m73 kon ik met beide tenen aan de grond en heb daar geen problemen mee gehad, ik reed er zo mee weg. Niet alleen de power, maar ook de wegligging heeft indruk op mij gemaakt, de remmen zijn uiteraard ook beter dan mijn oude spul. Ik vermoed dat deze nog het lichte vliegwiel had, ik merkte dat eigenlijk niet (volgens de verhuurder was hij pittiger dan een 2017 GSA die hij ook verhuurt), heel krachtig tot een 4000 toeren, dan is er wat minder fut en pas bij 6 a 6,5 k gaan de kolen weer op het vuur. Allemaal wel een stuk sterker en beter dan de 1100 of oudere 1200. Ik heb een heel leuke twee dagen gehad en nu moet ik niet naar dat kleine zeur stemmetje luisteren die vindt dat ik dat ding moet kopen....Dit was wel een kale uitvoering: geen ESA, geen cruisecontrol, alleen road en rain, geen quikshifter etc., het navigatie wiel zat er wel maar werkte niet met de Nav 4. Ik kan daar goed mee leven, de motor klonk niet rauw, er waren geen mechanische bijgeluiden, schakelen (met of zonder koppeling) ging prima en een licht malend geluid verdween nagenoeg als je de koppeling in trok. Comfortabele zit, goede bescherming van het windscreen, ik had alleen de topkoffer er op gelaten, lelijk, maar ik wilde geen te brede motor rijden voor de eerste keer. Kortom, heeeel goed bevallen, ik moest nog oppassen dat ik de beugels niet aan de grond reed en de mannen achter mij (met nog eens 50 pk meer) viel ook op hoe goed het mij beviel: je rijdt er zo gemakkelijk mee Peter. Er bleken Pirelli Scorpion II's onder te zitten, waarvan de achterband nieuw, dat stuurt natuurlijk ook niet slecht. Toen ik naar huis reed op de Husqvarna die tot nu toe qua sturen voor mij de fijnste was, bleek dat ik die niet zo gemakkelijk in de bocht legde als die relatief zware GS....echter...(however)...deze man heeft nu ook een 2015 S1000XR binnen staan met 20 k km op de klok.....die komt ook in de verhuur of is te koop....misschien ook eens een proefritje maken??? Op dit moment ga ik voor een boxer, mocht de XR net zo mooi lichtvoetig sturen, dan wordt het een moeilijke keus, woensdag eerst maar weer met de oude trouwe groene 1100 RS acht dagen naar de Franse Alpen (Galibier, Croix de Fer etc.) met een deel van diezelfde mannen....ik moet niet meteen toehappen
Laatst bewerkt: