BMW R1200R - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
afgelopen week met de bemer naar de zaak . het was tenslotte mooi weer. s,middags thuis aangekomen was mn embleem van het balhoofd verdwenen .
Meteen mn dealer gebeld en gevraagd of dat ding er af waait. Dat kan wel eens voorkomen was het antwoord . Maar de kans is ook niet gering dat ie gewoon gejat is door een verzamelaar.
affijn binnenkort maar weer eens naae ijselstijn om een nieuwe a raison 38 euri te halen .
Mischien een idee om dat embleem vast te lijmen .

gr,

roel
 
Ik wist dat BMW de beste materialen gebruikt maar ik wist niet dat dat embleem van puur goud gemaakt is :( 38 euro :( ruim 83 gulden voor een stukje kunststof wat de maker niet meer dan 50 cent zal kosten :o

Je moet er wat voor over hebben om reclame voor BMW te mogen maken :N
 
motard1954 over z'n verlies:
Mischien een idee om dat embleem vast te lijmen .

gr,

roel

Balen Roel! |(
Ik heb er nooit aan het embleem zitten pulken, maar kun je die er dan gewoon aftrekken? :?
Ik vraag me trouwens af of ook vastlijmen dan helpt.......als ze er een mes tussen steken gaat hij óf alsnog los óf het embleem ligt in tweeën B|

Wat een zeikweertje vandaag hè? :r
Ik heb gisteren wat nattigheid gehad op de afsluitdijk, maar dat haalt het niet bij vandaag. Zo zie je maar: alles is relatief ;)
Na dinsdag wordt het beter. En dan maar duimen dat het dat blijft tot we weer terug zijn uit de Vogezen :Y
Probleem de komende dagen is dat als het mooi weer is dat het dilemma oplevert tussen verder gaan met het dak van de veranda of nog een ritje op de motor maken :]
Nu staat m'n R op de veranda.......maar nog zonder de transparante (polycarbonaat) dakplaten.......oftewel NÁT!!!!!!! :X Wel onder een hoes......maar toch....
 
Laatst bewerkt:
Ja Joke en ze zien er niet alleen geweldig uit maar het zicht naar achteren is ook helemaal top.

Je hebt inderdaad wel andere spiegel-bevestigingen nodig, dezelfde als die (ook) op de F800GS zitten.
 
hoi joke ,
Ik hoop dat je op je trip naar de vogezen mooi weer hebt .[ Ik zelf ga met mn meisje in het pinksterweekend een tripje maken naar zell am mozel .
iK kijk er naar uit en hoop op mooi weer en allen heelhuids weer terug thuis.
:]
gr roel
quote]Enjoy-Rider schreef op 02 mei 2010 @ 19:31:

[...]


Balen Roel! |(
Ik heb er nooit aan het embleem zitten pulken, maar kun je die er dan gewoon aftrekken? :?
Ik vraag me trouwens af of ook vastlijmen dan helpt.......als ze er een mes tussen steken gaat hij óf alsnog los óf het embleem ligt in tweeën B|

Wat een zeikweertje vandaag hè? :r
Ik heb gisteren wat nattigheid gehad op de afsluitdijk, maar dat haalt het niet bij vandaag. Zo zie je maar: alles is relatief ;)
Na dinsdag wordt het beter. En dan maar duimen dat het dat blijft tot we weer terug zijn uit de Vogezen :Y
Probleem de komende dagen is dat als het mooi weer is dat het dilemma oplevert tussen verder gaan met het dak van de veranda of nog een ritje op de motor maken :]
Nu staat m'n R op de veranda.......maar nog zonder de transparante (polycarbonaat) dakplaten.......oftewel NÁT!!!!!!! :X Wel onder een hoes......maar toch....~[/quote]
 
Bedankt voor je info!
Kun je die platen gewoon bij de BMW dealer halen of is daar een tekening / foto van ?

Kosten die platen dan €25,- of de jaarlijkse keuring ?
full


@ your service :+

Afmetingen zijn simpel op te meten a.d.h.v. je alarm. Denk trouwens dat de dealer ze ook heeft liggen.
 
Ik heb 'm kompleet (dus 1 tm 11).
Je kan wel begrijpen dat als ik alleen de inzet verkoop, ik de rest wel weg kan pleuren want dat koopt nooit meer iemand....
Eigenlijk wil ik voor de komplete unit 100 euro hebben.
Vreemd genoeg heb ik 'm niet meer op marktplaats staan :? want hij ligt nog steeds in het plastic te wachten op 'n nieuwe eigenaar....
Ik lees van het weekend ofzo je reactie wel een keer.

Doorgaans vraag ik van zo goed als nieuwe onderdelen tussen de 50-75% van de nieuwwaarde.
Geen idee wat de inzet los kost....
 
Da's waar ook, jij hebt natuurlijk de complete unit nog, die kan je idd beter via MP verkopen.
Mij ging het alleen om de inzet. Die zal bij de dealer rond de 100 Euro gaan kosten.
 
S-Bimmer houdt het niet heel:
Da's waar ook, jij hebt natuurlijk de complete unit nog, die kan je idd beter via MP verkopen.
Mij ging het alleen om de inzet. Die zal bij de dealer rond de 100 Euro gaan kosten.

Jij hebt hem toch laatst onder garantie laten vervangen omdat de scheur er niet zomaar in mag komen? Als je er nu wederom een scheur in hebt lijkt me dat opnieuw garantie.
Als ik tenminste binnen een jaar een nieuwe scheur zie ga ik ermee terug hoor! :/
 
Yep, dit is reeds m'n tweede inzet B|
Maar de eerste scheur was binnen 2 jaar, ik denk dat ze nu wel zullen tegenstribbelen.
 
Laatst bewerkt:
Nog maar weer eens een technisch vraagje:
Ik ben niet tevreden over mijn voorremschijven.
Ze remmen een beetje onregelmatig en vanavond heb ik met een micrometer de dikte opgemeten.
Ik kom tot de volgende waarden ( bij bevestigingspunten op de schijf gemeten) :
Overal 4, voorzetten
dus b.v. 4,401 mm
Rechts
401 (1)
396 (2)
399 (3)
398 (4)
394 (5)
401 (beginpunt)
Echter tussen (4) en (5) kom ik tot de waarden
385
378
384

Links
388 (1)
395 (2)
397 (3)
394 (4)
399 (5)
388 (beginpunt)

Hier meet ik tussen (3) en (4)
388

In honderste millimeters is het een afwijking van ongeveer 1,5 honderste millimeter en dat is in mijn ogen voldoende om te voelen als je aan het remmen bent.

Mijn R heeft nu ongeveer 8K gedraaid en ik heb het idee dat het al een tijdje aan de gang is, maar het lijkt wel erger te worden.

Ik heb op MF eens wat topics doorgeploegd en ik kwam o.a. dit technische verhaal tegen.
Yzf1kr in "Trillen bij remmen (remschijven zijn nie..."
Theorie komt erop neer dat bij niet goed inslijten van remmen op blokken er een soort materiaaltransport plaats vindt van remblok naar schijf en dan wordt de schijf langzaam op sommige plekken wat dikker en dat is een soort vicieuze cirkel wat het proces alleen maar versneld.

Mijn vraag aan jullie:

Hebben we hier meer R rijders met dit soort problemen en wat zou jullie advies zijn?

Mijn schijven zijn eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Ik heb vanavond de blokken eruit gehad een klein beetje opgeschuurd en schoon gemaakt en weer gemonteerd.
Morgen eens kijken of dit tot enige verbetering leidt.
 
damted schaatst een scheve schijf:

Mijn vraag aan jullie:

Hebben we hier meer R rijders met dit soort problemen en wat zou jullie advies zijn?

Mijn schijven zijn eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Ik heb vanavond de blokken eruit gehad een klein beetje opgeschuurd en schoon gemaakt en weer gemonteerd.
Morgen eens kijken of dit tot enige verbetering leidt.

Balen B|
Ik heb er bij 20K nog geen last van (cross fingers), maar het lijkt me een garantiegevalletje :/
 
Laatst bewerkt:
Schijf is op zich zelf niet krom, maar heeft dikteverschillen.
Gevoel is een beetje hetzelfde.
Als je hard remt voel je niks, maar juist op het punt dat je niet zo hard remt, ga je het voelen.

Garantie heb ik waarschijnlijk niet meer (mei 2007).

Vanochtend naar het werk gereden, voelde wel iets beter aan.
Eind mei ga ik nog lekker een weekendje sturen in de Eifel en daarna eens kijken, hoe de schijven er dan bij staan.

Afdraaien of vlakslijpen zal volgens mij ook wel een optie kunnen zijn.
Qua dikte heb ik nog meer dan genoeg.

Weet iemand adresjes in Zuid Holland en quanta costa :?
 
Bij de 20k beurt hebben we ook extra naar de schijven laten kijken. Niet zozeer omdat de remkracht onvoldoende was (in tegendeel, nogal bijterig), maar omdat ik bij licht remmen het gevoel had dat de schijven iets krom waren. Een beetje een pulserende gewaarwording.
Maar het hele remgebeuren zat volgens de monteur binnen de specificaties. Ik heb geen micrometer, maar jouw bevindingen zouden ook weleens op onze R van toepassing kunnen zijn.
Wel hebben we zelf een oplossing gevonden; gewoon niet meer zachtjes remmen })
 
Bij de 20k beurt hebben we ook extra naar de schijven laten kijken. Niet zozeer omdat de remkracht onvoldoende was (in tegendeel, nogal bijterig), maar omdat ik bij licht remmen het gevoel had dat de schijven iets krom waren. Een beetje een pulserende gewaarwording.
Maar het hele remgebeuren zat volgens de monteur binnen de specificaties. Ik heb geen micrometer, maar jouw bevindingen zouden ook weleens op onze R van toepassing kunnen zijn.
Wel hebben we zelf een oplossing gevonden; gewoon niet meer zachtjes remmen })

Een feest van herkenning :+

2/100 mm zal dan ook wel binnen de marge zijn, maar je voelt het wel.

Gewoon harder remmen en dan ben je het inderdaad kwijt. :+

Mocht het toch te veel gaan worden, dan is vlakslijpen of vervangen de volgende stap.
Ik weet alleen niet wat qua kosten het handigste is.

Ik zal ook het "zwevend" mechaniek goed schoonmaken, dan weet ik tenminste ook zeker dat het pulserende daar niet vandaan kan komen.

Dank voor je reactie!
 
Ik neem aan dat elke remschijf niet indentiek het zelde is kwa dikte als je op honderdste van een mm zou meten. Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet maar zou je echt honderste millimeter verschil op remkracht voelen?
mogelijk idee om de remhendel strakker af te stellen zover dat kan?

btw. ik heb mijn rizoma stuurtje en spiegels besteld *O* wellicht kan het stuurtje dit weekend erop gezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan