BMW R1200R - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat elke remschijf niet indentiek het zelde is kwa dikte als je op honderdste van een mm zou meten. Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet maar zou je echt honderste millimeter verschil op remkracht voelen?
mogelijk idee om de remhendel strakker af te stellen zover dat kan?

btw. ik heb mijn rizoma stuurtje en spiegels besteld *O* wellicht kan het stuurtje dit weekend erop gezet worden.

Het probleem is niet de dikte van de schijf, dat is een kwestie van een keer je rem goed inknijpen en de zuigers staan weer goed.
De variatie in dikte is het probleem.

Als je een velgrem van een fiets hebt en er zou ergens een deukje in je velg zitten, voel je ook een onregelmatigheid bij het remmen.
Daar moet je het dan mee vergelijken.
Die blokken bestrijken ook zo'n 8 cm schijf en als de schijf dan wat onregelmatig van dikte is, heb je soms meer en soms minder remkracht, met name als je niet zo hard remt, voel je dat.

We zien je stuurtje en spiegels tegemoet. (met piccies natuurlijk) :+
 
Joepie!!! Ik kwam vandaag thuis van m'n werk en daar trof mij een verrassing: m'n lief had de F800GS spiegels op m'n motor gezet!!! *O*
Nou had ik ze al een poosje liggen, maar omdat m'n R pas weer thuis is konden we nu pas zien of ze pasten en hoe ze bevestigd moesten worden. Met speciale F800GS-moeren dus B| . En die moesten worden besteld.
Vandaag kwam het smsje dat ze waren aangekomen en ik hoopte stiekem dat het voor de Vogezen nog zou luken ze op te halen, maar zó snel......... :9~

Ik maak wel wat foto's in de Vogezen, een druilerige achtertuin is nou niet de meest enerverende achtergrond ;)
 
Heeft iedereen ook een brief gehad met (alweer) een terugroep actie mbt remleidingen?
Ik heb de 29e een afspraak staan om een stuk leiding te vervangen (ergens onder de tank....) duurt +/- 1.5 uur.
Leuk weer dat hele ABS ontluchten...
Kosten voor Herr BMW :+
 
Heeft iedereen ook een brief gehad met (alweer) een terugroep actie mbt remleidingen?
Ik heb de 29e een afspraak staan om een stuk leiding te vervangen (ergens onder de tank....) duurt +/- 1.5 uur.
Leuk weer dat hele ABS ontluchten...
Kosten voor Herr BMW :+

nope :N . Is jou bekend voor welke bouwjaren dit geldt ?
 
Laatst bewerkt:
Viking64 wordt terug geroepen:
Heeft iedereen ook een brief gehad met (alweer) een terugroep actie mbt remleidingen?
Ik heb de 29e een afspraak staan om een stuk leiding te vervangen (ergens onder de tank....) duurt +/- 1.5 uur.
Leuk weer dat hele ABS ontluchten...
Kosten voor Herr BMW :+

Nee, ik ook niet. Maar de jouwe is bouwjaar 2006 geloof ik?
Ik zal het wel in de gaten houden en m'n dealer contacteren als ik niks hoor.
 
Nee, ik ook niet. Maar de jouwe is bouwjaar 2006 geloof ik?
Ik zal het wel in de gaten houden en m'n dealer contacteren als ik niks hoor.
:^
Bij mijn laatste jaarbeurt (oktober vorig jaar) hebben ze de ringantenne en een stuk remleiding onder de tank vervangen.
Ik hoop dat het bij mij dus al gedaan is.

edit: nog 45 posts en we zitten aan de 2500 *O*

Tijd voor deel 3!
 
Laatst bewerkt:
De mijne is idd produktie okt-2006, kenteken jan-2007.
En er is al eens een stuk leiding vervangen, maar nu moet er weer een ander stuk gedaan worden....
Ringantenne is bij mij al twee keer onder garantie gewisseld... B|
Ach... 't kost me niets, alleen wat tijd.
Ga misschien wel een stukje proefrijden op een S1000RR :X
 
Het ziet er naar uit dat dit een los staafje is geweest wat mijn dealer er halverwege heeft ingestoken en toen heeft vastgelast.
En juist die opening waarin dit staafje zit heb ik dus nodig om, het goud klemmetje om de schroef, erin te klemmen.

Dan blijft er 1 optie over; uiteinde van staafje eraf zagen dan blijft er nog ongeveer 1cm schroefdraad in mijn stuur van dat staafje over.
Dan de bar end mirrors gebruiken zonder dat goudklemmetje. Enkel dus de schroef. Hoop dan wel dat 1 cm schroefdraad van het overgebleven staafje in mijn stuur genoeg zal zijn om goed vast te zitten.


ter verduidelijking;

[~[url="http://img11.imageshack.us/img11/4884/spiegelsx.jpg"]afbeelding~][/URL]

rood is lengte wat in het staafje van mijn motor komt. Goud tussenstukje gaat er dus af
blauw is verdikking van de bar-end wat normaal gesproken in het stuur ingebracht moet worden. Nu wordt het een tussenruimte van gashendel en bar end.

iemand andere ideeen? :+

Nog een nabrandertje hierop.

Ik kwam dit plaatje nog ergens tegen, wellicht kan het zo ook:
DSC_0013%20%283%29.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat had heel goed gekund inderdaad.

Toch vind ik het formaat van de 'tussenstaafjes' teveel uitsteken zowel naar boven als opzij.
De oberons zien er heel subtiel uit; het zit heel dicht boven het handvat en het staafje zie je nauwelijks.

dus goed gevonden maar ik wil het niet te opwindend maken :Y

edit;

bestelling veranderd; het worden de rizoma reverse retro spiegeltjes...maar dan zo gedraaid dat ie niet uitsteekt en net boven het handvat komt te zitten. pics volgen dit weekend.

Oberon spiegels was een lange levertijd en the U.K. bestellen heb ik geen zin in dus maar geswitched. :)

voorbeeldje in mijn geval wil ik ze nog net wat lager zodat de tussenhendel niet te hoog komt te staan. (even scrollen)
 
Laatst bewerkt:
Deze dus:
7.jpg


Zo lijkt het er een beetje op dat ze gewoon om de stuurgewichtjes geklemd worden.
Zit je dan niet tegen je polsen aan te kijken?
 
yes, dat is 'm
De spiegels kunnen enkel op maar 2 verschillende rizoma-stuurgewichtjes gezet worden inderdaad.
Of je moet het weer modificeren. Helaas zijn de rizoma stuurgewichtjes die ik eerder had gekocht niet de juiste :( (deze lopen een beetje af) . Ik heb er weer nieuwe stuurgewichtjes bij moeten bestellen.


De Rizoma eindgewichtjes zet ik in de verkoop voor 20 euro dus als iemand interesse heeft. *O* (compleet met adapters voor het orginele R1200R stuur) nieuw prijs is 49,95 euro.

kleur is zwart.

linkje van de caps waar ik ze gekocht heb. :)
 
Laatst bewerkt:
ofwel deze
stuureinde.jpg


(zoals eerder vermeld zie je dat er een stuk speling zit maar dat komt dus door het metaal stuk wat de dealer in mijn stuur heeft geplaats) Het zwart adaptertje wat je ertussen ziet gaat dan in je stuur..maw; het stuurgewichtje zal naadloos aansluiten om de handvatten.
 
Laatst bewerkt:
hoi bimmer.

is dat ook het geval bij de gashendel? Het gaat erom dat de gashendel niet klem komt te zitten. vandaar die adapter.
Bij de koppeling kun je de zwarte adapter weglaten want het rizoma-eindgewichtje kun je rechtstreeks over het ijzer schuiven. dit kan natuurlijk omdat dit handvat niet kan draaien. en dit sluit ook naadloos aan. (bij mij getest)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan uitging dat die staafjes die uitsteken alleen bij mij het geval was aangezien ik dit mij logisch leek voor de handkappen. Ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Als dit ook bij de gashendel het geval is dan houd je inderdaad die speling bij het gas....Zou ik raar vinden aangezien deze rizomagewichtjes geschikt waren voor de R1200R.
 
Laatst bewerkt:
ojee...nou sorry voor de verwarring ik wist dit niet. :N Ik was er vanuit gegaan dat dit dus met mijn handkappen te maken had maar niet dus. -O-
 
Yep. Mijn R1200R (mei 2007) krijgt ook (opnieuw) nieuwe remleidingen (een deel).
Volgende week gaat dat gebeuren, tijdens de 40.000km beurt. De dealer heeft de spullen al op voorraad.
De jongens in de werkplaats waren het met me eens dat het nog al klungelig overkomt.
 
Yep. Mijn R1200R (mei 2007) krijgt ook (opnieuw) nieuwe remleidingen (een deel).
Volgende week gaat dat gebeuren, tijdens de 40.000km beurt. De dealer heeft de spullen al op voorraad.
De jongens in de werkplaats waren het met me eens dat het nog al klungelig overkomt.
Heb je dan ook een brief gehad of komt dit samen met de 40k beurt dat ze kijken welke mods er vanuit BMW nog moeten worden uitgevoerd.

Als ik het goed heb, heeft jouw R toch 29 als cijfers in het kenteken?
De mijne 30, dus zijn het bijna tweelingbroertjes, dus zal het bij mij ook nog wel een keertje moeten.
 
Klopt, die van mij is xx-xx-29. Niet bijna tweeling, echte tweeling...
Ik kreeg een paar dagen geleden een email van de dealer over dit onderwerp.
Toevallig krijgt mijn fiets volgende week zijn 40k beurt. Kan mooi samen gedaan worden.
 
@Speek:

Wel grappig: mijn R staat pas op net 8k en heeft "nog een heel leven" voor zich.
Hij heeft ook nog zijn eerste schoentjes :+

Alleen de remleiding en ringantenne zijn al een keer vervangen.

Ik ga vandaag even bij de dealer langs voor het alarm en SCM certificaatverlenging.
Ik zal dan gelijk eens vragen, of er weer een andere remleiding op moet.
 
:)

afgelopen weekend ging niet meer lukken bij de dealer dus a.s. zaterdag zit alles erop.
en volgende week komt mijn zadeltje terug....voorzien van nieuw zadelbekleding en gel in de zadel voor comfort :) ben heel benieuwd. Pics volgen dus
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan