In de gs van 2013 zaten wat dingetjes, dat is allemaal aangepast in de r1200r vanaf 2015 zoals ik het begreep. De waterpomp is volgens mij het enige wat nog kan opspelen dacht ik. ( dat heeft de mijne gehad, lekkende waterpomp.)Ik zie nog wel eens voorbij komen de de modellen 2015 t/m2017 kinderziektes hebben. Mijne is 2015.
Wie kan het me vertellen?
Technical changes to the liquid-cooled boxer models.
When the new model year starts in August 2016, the engines of the liquid-
cooled boxer models will be subject to supplementary technical changes as well
as the application of EU4 measures and the addition of sidelights as required by
law.
Like the R 1200 GS Adventure, all liquid-cooled boxer models will now be fitted
with a judder damper on the transmission output shaft. New features also
include a revised selector drum actuator, transmission shafts and transmission
shaft bearing. An OBD indicator lamp in the cockpit has been added to meet
EU4 requirements.
In de gs van 2013 zaten wat dingetjes, dat is allemaal aangepast in de r1200r vanaf 2015 zoals ik het begreep. De waterpomp is volgens mij het enige wat nog kan opspelen dacht ik. ( dat heeft de mijne gehad, lekkende waterpomp.)
Nee. Gewone lampjes.Zitten er nu al originele leds op?
Kan het dan niet opgelost worden met extra weerstanden?Dan kan het zijn dat de knipper snelheid niet klopt. Je kan proberen om het bij de dealer of iemand met geschikt diagnose software de motor om te programmeren voor LED knippers, want een klassiek relais zit er niet op.
Zo, de LED knipperlichten zitten erop en met de weerstanden werken ze correct totdatvde motor draait. Dan knipperen ze te snel. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?Jawel.
Ik heb er andere weerstanden tussen gestoken, 21 W volgens mij, de k ipperlichten werken perfect. Alleen heb ik gemerkt dat de motor stilvalt en met horten en stoten rijdt. Dat deed hij ervoor niet. Kan het zijn dat de weerstanden een motorstoring geven?Zfe wat ingrijpt. Probeer eens zonde weerstand
bewust voor de wat rechtere zit van de R gekozen?Ik wil mijn R1100S inruilen voor een R1200R. Zijn er bouwjaren die niet zo denderend zijn?
Of is de DOHC aanzienlijk beter?
De DOHC is natuurlijk wel de meest doorontwikkelde luchtgekoelde versie daarna kwam de LC (liquid cooled) in 2015.Ik wil mijn R1100S inruilen voor een R1200R. Zijn er bouwjaren die niet zo denderend zijn?
Of is de DOHC aanzienlijk beter?
persoonlijk zou ik dan eentje zoeken van 2015 of jonger (of iig modeljaar 2015).Ik wil volgend jaar meer gaan touren en op vakantie dus wat meer comfort en wat nieuwer.
Dan zou ik persoonlijk voor een modeljaar 2017 gaan (dus gebouwd na juli 2016) vanwege een aangepaste versnellingsbak; die schakelt m.i. beter.persoonlijk zou ik dan eentje zoeken van 2015 of jonger (of iig modeljaar 2015).
Vloeistof gekoeld, en met de juiste opties alles automatisch incl vering etc.
lollig dat je dit benoemd.... mijn broertje heeft een r1200r van ie serie met de aangepaste bak, en die vind mijne fijner schakelen (helemaal met gebruik van de quickshifter) :D (en ik heb dus een r1200rs van 2015)Dan zou ik persoonlijk voor een modeljaar 2017 gaan (dus gebouwd na juli 2016) vanwege een aangepaste versnellingsbak; die schakelt m.i. beter.