BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Zo is momenteel ook mijn frequentie van motorrijden. :(
Door al dat thuiswerken, komt de BMW bijna de stal niet meer uit.
Als het weer wat warmer wordt, dan maar weer wat ritjes plannen in het weekend.
Vergeet ook niet soms de accu aan de lader te hangen, want anders start die na een tijdje niet meer en kost het je een nieuwe accu.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Deze maand toch.maar gebruikt om een nieuwe brommert te kopen, de r1200r beviel zo goed dat ik een exemplaar uit 2011 heb gekocht en het het 2008 model ingeruild. Volgens een monteur zou het DOHC blok het beste zijn. Ik merk niet veel verschil, deze loopt ook als de brandweer..
 

Bijlagen

  • 20210108_115455.jpg
    20210108_115455.jpg
    292,4 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Waarderingen: far
Daarvoor ontbreekt alleen nog een blauwe lamp.
Proficiat met je aankoop! Is dat een laag comfortzadel?
Ik liep deze zomer over van een 2008 R naar een DOHC RT, en voelde toch serieus verschil. Had misschien ook met het verschil in kms te maken...
 
Hoi Alpenmeister, het zadel is een standaard comfort zadel, of de DOHC echt beter loopt als de 2008 R zal ik wel merken als ik wat meer kilometers heb gemaakt onder betere weersomstandigheden. Ik ben van plan deze zomer op vakantie met de motor 9500 km te maken dus genoeg wegdek om te gassen.
 
De oude 1200R had in de praktijk vaak meer topvermogen, maar de DOHC is onderin beter en de dips bij 4200 en 5200 toeren zijn niet meer zo merkbaar. De DOHC vanaf midden 2013 (onbetrouwbare meetlint-benzinemeter weggelaten) was de meest robuuste en betrouwbaarste BMW sinds lang. Pas in 2017 hadden de LC's dit kwaliteitsniveau bereikt.
PS Als je benen niet héél kort zijn kan je dat afschuwelijke zadel vervangen voor een normale. Komfort: Kahedo.
 
Deze week mochten we de Eifel weer in...... en dus weer geweest... heerlijk
r1250r_20210601.jpg


Verder nog crashbars voor de cilinders gemonteerd...... zijn slanker (Wunderlich) dan de originele van BMW, maar nu kan de motorspoiler blijven zitten, dat gaat met de origine van BMW helaas niet.....

r1250r_20210602.jpg
 
Ik heb de originele BMW cilinderkop beschermers op mijn '17 R1200R LC. Zijn die prima bij een lowside/langzame val denken jullie? Twijfel nog of ik die ga vervangen of aanvullen met crash bars.
 
Ben weer terug van een weekje Oostenrijk met mijn R1200R LC, maar wat me toch tegenvalt zijn de sportieve aspiraties van deze fiets,

Het is geen sportfiets dat snap ik... Maar je rijdt de stepjes aan de grond nog voordat de rand van de (achter)band is bereikt, sportief rijden in de bergen is daarmee lastiger dan verwacht... zonde want verder een perfect fietsje.

@Bagel de org cylinderbeschermers zijn prima voor lage snelheden.... bij hoge snelheden kan ie waarschijnlijk toch de kliko in ivm andere schades, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Cheers!
 
Ben weer terug van een weekje Oostenrijk met mijn R1200R LC, maar wat me toch tegenvalt zijn de sportieve aspiraties van deze fiets,

Het is geen sportfiets dat snap ik... Maar je rijdt de stepjes aan de grond nog voordat de rand van de (achter)band is bereikt, sportief rijden in de bergen is daarmee lastiger dan verwacht... zonde want verder een perfect fietsje.

@Bagel de org cylinderbeschermers zijn prima voor lage snelheden.... bij hoge snelheden kan ie waarschijnlijk toch de kliko in ivm andere schades, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Cheers!
Ik vertrek zaterdag toevallig ook naar Oostenrijk. Maar heb deze limieten nog niet bereikt, en met mijn rijstijl verder, ga ik die ook niet bereiken denk ik. Boek af en toe toch aardig sportief door een bocht, maar de steps nog niet aan de grond gehad. En dat wil ik eigenlijk ook zo houden haha.

Thanks voor je mening. Denk dat ik ook verder ga met de huidige cilinderbeschermers.
 
Ben weer terug van een weekje Oostenrijk met mijn R1200R LC, maar wat me toch tegenvalt zijn de sportieve aspiraties van deze fiets,

Het is geen sportfiets dat snap ik... Maar je rijdt de stepjes aan de grond nog voordat de rand van de (achter)band is bereikt, sportief rijden in de bergen is daarmee lastiger dan verwacht... zonde want verder een perfect fietsje.

@Bagel de org cylinderbeschermers zijn prima voor lage snelheden.... bij hoge snelheden kan ie waarschijnlijk toch de kliko in ivm andere schades, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Cheers!
Ik rij de band echt volledig rond en heb echt zelden de stepjes aan de grond, zeker niet in dynamic mode. In road mode wil ie wel is wat meer doorzakken en de grond toucheren, maar road vind ik ook wat onstabiel sturen op snelheid. Denk dat je wat boven de 75 kilo bent? ;)
 
....
De mijne is net 65+, nog minstens 100 te gaan dus. Vandaag met een bende rt’s en gs’en op stap geweest als enige r, en voelde zeker geen afgunst, integendeel. Ook niet toen het begon te regenen. Met hun slagschepen...

Mee eens. Vooral de GSA LC is echt groot. Filerijden wordt een uitdaging als de koffers erop zitten. Dat is voor mij geen reden geweest om over te stappen op de R1200R, maar de grootte van de motor in zijn geheel, speelde wel mee. Al had ik nog wel het oude model.
 
Ik zie nog wel eens voorbij komen de de modellen 2015 t/m2017 kinderziektes hebben. Mijne is 2015.

Wie kan het me vertellen?
 
Mee eens. Vooral de GSA LC is echt groot. Filerijden wordt een uitdaging als de koffers erop zitten. Dat is voor mij geen reden geweest om over te stappen op de R1200R, maar de grootte van de motor in zijn geheel, speelde wel mee. Al had ik nog wel het oude model.
Haha, da’s een bericht van een jaar of 3 geleden aan de kmstand te zien? Ondertussen ben ik overgestapt op een rt uit 2011, en ik moet zeggen: als ik mezelf zie rijden in de reflectie van een etalage of zo, schrik ik altijd van de afmetingen, voelt bijlange na zo niet aan. Maar hier ook: de lc na 2014 heeft van die k1600-koffers gekregen, ziet er ook een pak breder uit (waarschijnlijk zegt de meetstok wel weer iets anders...).

Mooie kleurstelling trouwens.

Ik dacht dat bij de lancering van de r lc de meeste kinderziektes wel weggewerkt waren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan