BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi guys,

De mijne staat ook weer glimmend en nog nahijgend in de garage ;)
Leuk jullie ontmoet te hebben! :Y Met name ook Oot, Dennis en Hans(epans) die ik alleen nog maar van het forum kende. Henk en Wilfred (Blue P....) kende ik natuurlijk al.
Ootje en Wilfred pikten we op de heenweg nog op, ik herkende ze toen natuurlijk niet aan hun motor, maar ja, na al die foto's van mijn motor op het forum zij mij wel ;)

Véél te kort kunnen praten helaas, mijn groepje wilde als eerste weg om voor de massa uit te blijven. 't was inderdaad érg druk.
Daarna zijn we voor de lunchpauze van de route afgeweken en hebben daar heel lang gezeten, en toen we bij het eindpunt kwamen hoorde ik dat jullie al weer vertrokken waren ;(.
Nou, dat maken we tijdens een pannekoekenmeet wel eens goed hè? :Y
Gelukkig kon ik net op tijd Dennis nog onder jullie vleugels krijgen, die zag ik opeens zo verloren en verwilderd rondlopen ;)

We wilden op het eindpunt een lekker terrasje zoeken, maar (en dat was het enige nadeel van het mooie weer) er was geen vrij plekje meer te vinden. Dus ook maar direct naar huis doorgegaan, konden de motoren tenminste nog bij voldoende daglicht gepoetst worden.

Flink doorgepeerd vandaag. Ik merk nu dat "doorrijden" niet zozeer wordt bepaald door de topsnelheid, maar met name door de kunst je zo min mogelijk te laten ophouden door bochten, rotondes, drempels, voor je rijdende auto's etcetera. Je jaagt de bak dus zo vlot mogelijk door de versnellingen om weer op je oorspronkelijke snelheid te zitten.
Dat is aan m'n benzineverbruik ook wel af te zien: 1 op 15,7, tegen gemiddeld 1 op 19,3 tot aan de vorige tankbeurt :+.
In ieder geval zijn zuigers en cilinders lekker warm geworden en wat mij betreft mag de inloopolie er nu wel uit. Zo snel mogelijk dus een afspraak maken voor de 1000-beurt!

Ik heb trouwens nog heerlijke sneRT gegeten bij de lunch! :9~ Okay, het was het weer er niet voor, maar dat lust ik altíjd wel! :9~

Ik hoop dat jullie allemaal net zo genoten hebben, ook degenen die wat anders hebben gedaan vandaag 8-).
We waren ook niet de enige motorrijders op de weg, tjonge, wat een motorrijders. Verder natuurlijk veel fietsers, cabrio's, wandelaars!! Alleen geen vliegen, die houden zich tenminste aan de kalender en hebben niet ineens de zomer in het hoofd ;)
 
Laatst bewerkt:
nou aan het einde vande rit heb ik nog in het dorp getankt en kwam op de 12km per liter uit


ook wou ik joke ook nog eff bedanken om me uit de hal op tepikken haha
anders had ik er nu nog gestaan haha

en weet je mischien waar de fotos komen testaan die tijdens de rit gemaakt zijn?
 
Flink doorgepeerd vandaag. Ik merk nu dat "doorrijden" niet zozeer wordt bepaald door de topsnelheid, maar met name door de kunst je zo min mogelijk te laten ophouden door bochten, rotondes, drempels, voor je rijdende auto's etcetera. Je jaagt de bak dus zo vlot mogelijk door de versnellingen om weer op je oorspronkelijke snelheid te zitten.

Kijk, daar ben ik dus ook van.................. :9
Volgende keer mag je met ons mee hoor.......... ;)
 
Henk houdt van opschieten:

[...]


Kijk, daar ben ik dus ook van.................. :9
Volgende keer mag je met ons mee hoor.......... ;)

Aha! Daarom reed je dus niet met Ootje en Wilfred samen! :]
Na de lunch reed ik achter "mijn" motoragent, en een paar LT'ers die na de lunch ook hadden aangehaakt verdwenen steeds uit zicht en klaagden bij het eindpunt of we soms grand prix aan het rijden waren _O-
Tja......ik draai dat gas wel open! :+ Lekker!

Nou heb ik nóg je cruise control niet bekeken Henk! :X Drie keer is scheepsrecht hoor! ;)
 
Laatst bewerkt:
nou aan het einde vande rit heb ik nog in het dorp getankt en kwam op de 12km per liter uit
Hè? :? Dan is er iets niet goed of je hebt je verrekend :X.
Je reed toch met Ootje en Wilfred mee? Rustige rijders toch? :?
Ook wou ik joke ook nog eff bedanken om me uit de hal op te pikken haha
anders had ik er nu nog gestaan haha
't Is maar goed dat ik je van je foto herkende ;)
en weet je mischien waar de fotos komen testaan die tijdens de rit gemaakt zijn?
Wiens foto's? Wij hebben er maar een paar gemaakt. Helaas zat je er in het restaurant nog niet bij Dennis :N

Hier het MF-clubje:



full
 
tja die ken ik niet die zat op een oranje GS
was volgens mij van de bmw club?

die zijn we 2 keer tegen gekomen tijdens de rit
nam fotos van iedereen
 
gpz_decoy staat er gekleurd op:
tja die ken ik niet die zat op een oranje GS
was volgens mij van de bmw club?

die zijn we 2 keer tegen gekomen tijdens de rit
nam fotos van iedereen

Aha! Dat was Ludo, van MotoeRit.
Ludo is lid van BCN, maar heeft ook een eigen motor-reisbureau en organiseert veel van de clubritten. Hij organiseert bijvoorbeeld de reis naar Noorwegen dit jaar.
Die foto's zal hij promotioneel voor z'n eigen bedrijf hebben genomen, ik heb nog nooit publicaties van hem gezien op de website van BCN.
 
omdat ik gewoon zoals altijd verdwaald was haha

zal niet de eerste keer zijn als ik onderweg naar een tour verdwaal en niet de laatste keer
 
Nou....de link opent niet.......geen idee waarom niet.
Kun je op dit forum geen snelkoppeling in-kopiëren? :?

Dan maar zo: als je de link selecteert + kopieert en in je browser plakt werkt het wel.
Sorry! ;)
 
Laatst bewerkt:
jawel zal je eff helpen


http://home.hccnet.nl/aciken

en dan klikken midwinterrit

Kan ook! ;)
Zie je wel dat je best wat kunt Dennis?
Waarom kun je dan niet het AC Oosterhout vinden?
Zelfs ík zou dat in m'n eentje gevonden hebben......en dát zegt wat hoor! ;)

Op deze manier treffen jullie ook de foto's van de crematie van Cor Rutte aan, oud-oprichter van BCN, die recentelijk overleden is.
Zijn uitvaart (ik was er niet bij trouwens) was heel imposant, de kist werd op het zijspan van z'n eigen motor vervoerd.
 
ja computers lukt wel.

maar de weg vinden is iets anders haha het lukt me wel alleen moet ik dan gewoon iets beter kijken haha

terug weg ging trouwens wel goed :o
 
Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider en de rest...:

...de mijne nog nahijgend in de garage...
...mijn groepje wilde als eerste weg om voor de massa uit te blijven...
...daarna zijn we voor de lunchpauze van de route afgeweken...
...de bak dus zo vlot mogelijk door de versnellingen...
...1 op 15,7, tegen gemiddeld 1 op 19,3...

...dus eigenlijk zeg je ; jank zo vlug mogelijk van startpunt naar eindpunt, rij anderen zoek, trek je geen sikkepit aan van de route die de uitzetter bedacht heeft, jaag dus maar wat aan, en verstook domweg een partij benzine... B|

...ik denk niet dat ik nou zo'n uitgesproken toerridder ben, en ook geen heilig boontje qua snelheid en toerental, maar om met een 1200 boxer nog niet de 1 op 16 te kunnen halen, moet je wel heel driftig aan het gas trekken en duwen...
 
Laatst bewerkt:
Zo, Ootje heeft de computer veroverd op de gezinsleden.

Was een heerlijke rit vandaag. Veel met het ESA gespeeld; de weg varieerde van kinderkopjes tot strak asfalt.

Stiekum in Belgie geweest, gelukkig geen douane want Ootjes paspoort lag nog thuis in de kast.

Ja, cruise je lekker op de A27 103 km/u op de cruise control, rijden opeens Enjoy-Rider en haar liefste naast je aan de andere kant van de vangrail.
Zij reden iets sneller dus een eindje verder, waar het inmiddels 120 was, deze twee weer ingehaald.
Vrolijk zwaaiend en typ bewegingen makend met de rechterhand (we reden nog steeds op de cc) leek het mij wel duidelijk dat wij M-F-ers waren. Helaas werden we niet herkend door E-J -O-


Wat ik ook errug vreemd vond is bij het vertrek: met oom agent voorop en mw E-J in tweede positie ging een grote groep op weg. Wij volgden iets langzamer met zijn vijven.
De grote groep verdween langzaam uit het zicht; per slot van rekening wilden wij iets zien van het Brabantse land en er niet doorheen jakkeren.
Wat scherst mijn verbazing, na ca. 5 km. Komt opeens oom agent, gevolgd door mw E-J uit tegenovergestelde richting gereden en draaiden net voor ons de weg in die gevolgd diende te worden volgens de route. De rest van de grote groep was inmiddels verdwenen. Zo kan ik ook een groep zoekrijden !

Verder een leuke route binnendoor=snelweg=binnendoor=snelweg terug gereden.
Verbruik volgens de boordcomputer: 5,1 liter per 100 km.

Wat wordt de volgende rit ?

Edit: balen van de koffer !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan